Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 niszczy łożyska tylniego koła

wiśniowy18 29 Wrz 2009 21:12 28142 52
  • #31 29 Wrz 2009 21:12
    robokop
    Moderator Samochody

    500 km wystarczy jeśli były by skręcone kluczem z "przedłużką".

  • #33 29 Wrz 2009 21:35
    mercedesik
    Poziom 25  

    Mi sie trafił taki przypadek że nowe łożyska padły po 500km i wymieniłem czop (jakies 40 zł) i jeździ do dziś.
    Stawiam że stary sie wygiął i nie ma osiowości łożysk.
    Proponuje test na nowych łożyskach a dokładnie na jednym tym mniejszym z zewnątrz, zakrec bez smaru i dokrec do skasowania luzu na kole i potem sprawdź czy wszystkie rolki są dociśnięte (u mnie nie były).
    Oczywiście na gotowo poskładaj z smarem.

  • #34 29 Wrz 2009 22:15
    Zdunek 25
    Poziom 15  

    Przy prawidłowej geometrii samochodu gdy łożysko jest obciążone bez
    naprężeń (drgań) Praktycznie nie ulega zniszczeniu .Miałem podobny
    problem z samochodem w którym łożysko wytrzymywało 40 tyś km
    okazało się że bęben był fabrycznie źle wytoczony VW passat .drugi przykład uderzenie
    tylnym kołem podczas poślizgu zawracanie na ręcznym w zimie o krawężnik
    felga OK ale oś zgięta VW golf II dopiero pomiar geometrii tylnych kół wykazał przyczynę.

  • #35 29 Wrz 2009 22:22
    robokop
    Moderator Samochody

    Przecież tam jest krótki i dość gruby czop - prędzej zegnie belkę. A opowieści o nieśmiertelnych łożyskach stożkowych to nawet nie skomentuję...

  • #36 29 Wrz 2009 22:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #37 29 Wrz 2009 22:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #38 30 Wrz 2009 00:43
    BRYS_
    Poziom 22  

    Kurcze,jeszcze kilka dni na forum i będę się sam bał zmieniać łożyska :D
    A tak serio:Jaka jest dzisiejsza jakość łożysk(czytaj:sworzni,tulei,końcówek,klocków,tarcz i długo by wymieniać)wszyscy wiemy.Skończyły się czasy gdy orginał był orginałem a zamiennik był niewiele gorszy.Nie oszukujmy się,dziś mamy tańsze lub droższe dziadostwo z jakimiś fajnymi pudełkami i hologramami.
    :cry:
    A wracając do tematu:Nawet łożyska z dolnej półki,te najsłabsze przy prawidłowym montażu powinny wytrzymać dużo więcej niż,jak pisze kolega 200 km.
    Po pierwsze montaż:Absolutnie nie stukamy w łożysko przy wbijaniu,znam przypadki gdy ktoś wbijał kompletne łożysko w piastę na dodatek jednym uderzeniem młotka.Także stosowanie pras o nacisku kilku/kilkunastu ton przy tym typie/średnicy łożyska jest według mnie niewskazane.Wystarczy młotek i..mały pomysł..ale o tym na końcu.
    Dokręcenie łożyska:chyba kluczowe zagadnienie.Przy zbyt mocnym wytopi smar,zniszczy bierznie,połamie rolki.Przy zbyt słabym dokręceniu zostanie spory luz,który także zmniejsza żywodność łożysk,na dodatek(w wyjątkowych sytuacjach)może prowadzić do "pływania"tyłu samochodu.
    Jak dokręcać,hmm..jeśli chodzi o tył Golfa to na "oko".Żadne klucze dynamometryczne i wyczytane gdzieś"dokręć o kąt jakiś tam"nie mają tu racji bytu.Sładamy koło,dokręcamy nakrętkę tak by już się bęben zaczoł dość ciężko obracać.Kręcimy bębnem to w prawo to w lewo.Luzujemy nakrętkę,Potem ją znowu dość mocno dokręcamy co chwilę kręcąc bębnem.W ten sposób mamy pewność że łożyska się "poukładały".Następnie zakładamy koło i dokręcamy nakrętkę tak aby uzyskać jak najmniejszy luz na podniesionym kole.A że nakrętki nie da się ustawić w absolutnie dowolnym położeniu(2 otwory w osi,koronka,zawleczka)wybieramy jak najmniejszy luz lub o "jedno oczko w prawo".
    Kurcze,ale zagmatwałem
    :D
    Łożysko na pewno zostanie uszkodzone przez skrzywiony lub wytarty czop.Niewyważone koło.Zwichrowaną piastą lub bęben.Zły gatunek smaru,zanieczyszczenia,ziarenka piasku itd...Błędy montażu i zbyt grzejące się hamulce.Geometria, samochodu nie wpływa bezpośrednio na żywodność łożyska,choć w pewnym stopniu napewno.

    A wracając do pomysłu:Ja setki łożysk wbiłem..łożyskiem :D
    Wybijamy stare łożysko i jego bierznię przecinamy w jednym miejscu szlifierką.Tą przeciętą bierznią wbijamy przy pomocy niewielkiego młotka milimetr po milimetrze nowe łożyska.Jesteśmy wtedy pewni że niczego nie uszkodzimy a przecięta bierznia nie wkleszczy nam się w piaście i łatwo ją wyjąć nawet palcami.

    Pozdrawiam BRYś_

    Dodano po 4 [minuty]:

    Za ten pomysł z przeciętą bierznią to się pewnie punkty posypią że ho,ho :D :D :D

  • #39 30 Wrz 2009 13:49
    pepanek
    Poziom 10  

    Witam genialnych forumowiczów, z powyższych komentarzy coś sensownego w temacie napisał kolega BRYS o regulacji, jednak wszyscy pomijają smarowanie łożysk, które nie polega na upaćkaniu smarem ale wbiciu tego smaru do koszyczka łożyska. Wymieniałem wiele łożysk i żadne do mnie nie wróciło, a robimy to tak: nakładamy smar na otwartą dłoń i uderzamy koszyczkiem aż smar pokaże się z drugiej strony dookoła koszyczka. Resztę co do wymiany można sobie doczytać. Pozdrawiam.

  • #40 30 Wrz 2009 19:09
    eltron
    Poziom 26  

    Weźcie tego gościa zablokujcie w końcu. Mówiłem mu tyle razy że skoro ma awersję do mechaników, niech sam nim zostanie a nie obraża ludzi. Chodzi mi oczywiście o boba budowniczego.

  • #41 30 Wrz 2009 19:51
    mercedesik
    Poziom 25  

    Ja tylko opisałem przypadek z praktyki.
    Czop dużo nie kosztuje (można używke -w końcu 4 śruby).
    Ja stary(ten krzywy) sprawdziłem na tokarce ot cała filozofia.

  • #43 30 Wrz 2009 20:10
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #44 30 Wrz 2009 20:30
    luty002
    Poziom 10  

    Wedlug ToleranceData moment dokrecania lozysk w wiekszosci Golfow 3 to 265 Nm (no i kolo ma sie obracac :)), podaj jakiego masz dokladnie Golfa to Ci powiem na 100%,

    Golf 3 niszczy łożyska tylniego koła

    Pozdrawiam

  • #45 30 Wrz 2009 20:35
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    No to i ja powiem jak to robię dokręcam owe łożyska na maxa oczywiście z rozsądkiem bez żadnych przedłużek popuszczam do minimalnego wyczucia luzu i leciutko dokręcam, reklamacji nie było

    Dodano po 1 [minuty]:

    ile napisałeś chyba żartujesz

  • #46 30 Wrz 2009 20:35
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #47 30 Wrz 2009 20:37
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    To jest przednia piasta misiu nie wychylaj się

  • #48 30 Wrz 2009 20:37
    Iły
    Poziom 11  

    kolego a masz tam moze jakies dystanse do alufelg albo cos takiego??

  • #49 30 Wrz 2009 20:38
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #50 30 Wrz 2009 20:41
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    A co to niby ma wspólnego z tematem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wiem wiem motronic ja też ale nałożyło się

  • #51 30 Wrz 2009 20:42
    luty002
    Poziom 10  

    Podejrzewalem ze jest to duzo dlatego wrzucilem screena zebyscie mogli zweryfikowac :)

  • #52 30 Wrz 2009 20:43
    robokop
    Moderator Samochody

    Motronic, widzisz nie dałeś chłopakowi szansy zrehabilitowania się - mówiąc wprost wyszedłeś przed orkiestrę, w związku z czym temat zmuszony jestem zamknąć.

  • #53 27 Paź 2009 10:23
    wiśniowy18
    Poziom 33  

    Zrobiłem cały tył lewa i prawa strona, zostały wymienione czopy + nowe łożyska SKF i problem rozwiązany, a w kabinie cicho że można nawet radia słuchać :D