Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CC 700 Aisan - temperatura silnika

16 Cze 2004 12:49 14479 14
  • Poziom 16  
    Witam
    Mam pytanko do wszystkich szczęśliwych i nieszczęśliwych (z faktu posiadania) posiadaczy autka CC700 z gaźnikiem AISANA.
    Od jakiegoś czasu zauważyłem, że mój silnik nie osiąga wymaganej temperatury tj. przy jeździe po mieście wszystko wydaje się w porządku silnik osiąga temp. Ok 80-90 C, przy Ok. 85 otwiera się termostat dużego obiegu do chłodnicy, powyżej 90 stopni włącza się wentylator. W trasie nie jest już tak różowo, przy jeździe Ok 80-90 km/h temperatura silnika waha się 68-72 stopnie. Proszę o jakiekolwiek informację, czy jest to prawidłowe i ewentualnie co mogło się uszkodzić?
    Z góry dziękuję za informacje.
    Pozdrawiam

    P.S.
    Wymieniałem już wcześniej sam zawór termostatu (wkładkę za Ok 18 zł) oraz ostatnio cały termostat oryginał FIATA kupiony w ASO 36zł
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    wszystko jest jak najbardziej w porządku
    temperatura na trasie jest niższa, bo lepiej przebiega chłodzenie i nie ma potrzeby włączania wentylatora (przy okazji mniej prądu idzie)
    w cc700 trzeba uważać, bo elektrowentylator chłodnicy lubi się zacierać, znam ludzi, którzy nie mając wskaźnika temperatury zatarli silnik, bo im się przegrzał
    polecam zrobienie kontrolki pracy wentylatora; ja mam i sobie chwalę; jak jest potrzeba, to wrzucę jakiegoś manuala ze schematem; daj tylko znać
  • Poziom 10  
    na wyzsza temperature na trasie mozna zaslonic troche chlodnice ;)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Z wentylatorem wydaje mi się, że jest wszystko ok. przy dłuższej jeździe po mieście słychać jak się włącza przy temp. ok. 90 C.
    Zastanawia mnie tylko czy w trasie jak mam temp silnika ok. 70 C, czy nie wzrasta przez to spalanie (w trasie ok. 4,6 przy 80-90km/h).
    Mój bolid CC700 ma już przejechane trochę kilometrów (sam go do tego stanu doprowadziłem, niedługo minie 2-gą setkę), jak na taki przebieg trzyma się naprawdę świetnie, jestem pod wrażeniem wytrzymałości tej marki. Mam wrażenie (nie jestem pewien), że wcześniej temperatura silnika w trasie była wyższa.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    mat_79 napisał:
    wszystko jest jak najbardziej w porządku
    temperatura na trasie jest niższa, bo lepiej przebiega chłodzenie i nie ma potrzeby włączania wentylatora (przy okazji mniej prądu idzie)
    w cc700 trzeba uważać, bo elektrowentylator chłodnicy lubi się zacierać, znam ludzi, którzy nie mając wskaźnika temperatury zatarli silnik, bo im się przegrzał
    polecam zrobienie kontrolki pracy wentylatora; ja mam i sobie chwalę; jak jest potrzeba, to wrzucę jakiegoś manuala ze schematem; daj tylko znać


    W nawiązaniu do powyższej wypowiedzi prosiłbym o jakiegoś manuala kontrolki pracy wentylatora.
  • Poziom 11  
    ok, jutro rano wrzucę schematy w ten wątek (jak tylko dojdę, jak to się robi); teraz nie mam jak, bo firma nie zaistalowała oprogramowania do grafiki, chyba żebym spróbował pod paint'em
  • Poziom 11  
    e, pod paintem kiepsko wychodzi :)
    w domu skontroluję ze schamatami, to będzie wzystko podane jak na tacy (chodzi o kolorki kabelków i w które miejsca najlepiej się wpiąć)
  • Poziom 11  
    w załączniku schmat połaczeń kontrolki działania wentylatora chłodnicy; układ ma ta zaletę, że jeżeli siądzie jakikolwiek element, to kontrolka się nie zapali; samą diodę kontrolki proponuję włożyć w tablicę wskaźników do któregos z niewykorzystanych gniazd (np. kontrolka wtrysku), pamiętając o odpowiedniej izolacji

    PS.
    jak ktoś mi napisze jak zamieścić rysunek w poście, to tak zrobię i nie trzeba będzie płacić punktami; plik mam na dysku c: i nazywa się rysunek1.jpg; co powienienem wpisać w okienko?
  • Poziom 11  
    tak mi do głowy przyszło - można ten układ wzbogacić o ręczy wyłącznik wiatraka; jest an to zaintersowanie?
  • Poziom 11  
    dioda świeci się tylko podczas pracy wentylatora, czli gdy temeratura płynu chłodzacego przekroczy 90 st C (przynajmniej w moim egzemplarzu cc); zamontowany przekaźnik nie zwiększa widocznie obciążenia układu zasilania wentylatora, więc nie ma się co martwic, że gdzieś "zabraknie" prądu;jest tylko jedna b. ważna sprawa: przekaźnik musi wytrzymywać 20A, polecam zwykły samochodowy np. od świateł
  • Poziom 16  
    No właśnie. Wszystko OK. Tylko jak nie mam wskaźnika temp. a temp. osiągnie 90C. Odpukać coś w obwodzie wentylatora (akumulator-wentylator-czujnik-masa) nie bedzie mi kontaktowało, rozłączona wtyczka, przetarty przewód itp. wentylator nie włączy się, silnik się przegrzeje a dioda nie zapali się. W przypadku zatarcia się wentylatora prąd może przekroczyć 20A spali sie bezpiecznik lub przekaźnik i znowu dioda nic nie da.
    Może lepiej było by wstawić jakiś układ np. równolegle kondensator i równolegle połączone szeregowo rezystor 200 OM z diodą świecącą pomiędzy przewodami zasilającymi sam wentylator pomiędzy przewody (saro-czarny i fioletowy) nie rozłączając obwodu głównego.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    zgadza się, tylko trzeba sobie odpowiedzieć, co ma sygnalizować dioda:
    - działanie wentylatora (w takim przypadku ten układ się sprawdza, jest na prawdę odporny na uszkodzenia, pod warunkiem zastosowania dobrego przekaźnika)
    - czy też temperaturę płyny chłodzacego, przy której wentylator powinien zacząc działać (co jest warte rozważenia, jeżeli nie masz i nie chcesz instalować wskazówkowego wskaźnika temperatury)
    osobiście polecam jednak instalację wskaźnika temperatury - gdzieś na forum jest nawet mój manual o tej operacji; w takim przypadku masz jasność: widzisz jaka jest temperatura i czy wentylator zaczął pracować
    szerokiej drogi!
  • Poziom 1  
    czesc
    mam kłopot z temperatura silnika w moim cienkim 700.mianowicie od paru dni męczę się ze wzrastajaca temperatura silnika powyzej 90 st.
    Kupiłem autko pare miesiecy temu i wtedy na wskaźniku temperatura utrzymywała sie w okolicy 88 st.nigdy nie wiecej teraz cos sie zmieniło i nie bardzo wiem co z tym zrobic.
    Wymieniłem juz czujnik temperatury umieszczony w chłodnicy i wklad termostatu .przed wymiana tych elementow temperatura rosla do 100 st.w czasie postoju na światłach i zmniejszala sie do 95 podczas jazdy obserwujac stwierdzilem ze wentylator nie wlacza sie mimo tak wysokiej temperatury .Po wymianie tych rzeczy jest troche lepiej ale i tak mnie to zastanawia bo temperatura przekracza dalej 90 st. co prawda wentylator wlacza sie przy temp. 93 st. ale tylko na chwile to jest dokładnie na jakies 10 do 20 sekund po czym sie rozłacza mimo ze temperatura utrzymuje sie w granicy 90 st.
    Stan oleju i płynu chłodzącego jest w normie czyli nie maleje,z tego co wiem uszczelka pod glowica byla zmieniana jakies 20 000 km.temu wiec to chyba nie to ?? na liczniku mam teraz 145 000.
    Jezeli ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobic albo zna przyczyne takiego zachowania sie mojego cienkiego prosze o kontakt.zastanawiam sie nad zamontowaniem recznego sterowania wiatrakiem chłodnicy ale tak raczej nie powinno byc od tego przeciez sa czujniki i caly uklad chlodzenia.
    Pozdrawiam i czekam na jakies porady .
  • Poziom 1  
    Mam pytanko....mam cc 900...po jakims czasie jazdy zapala mi sie kontrolka od chłodnicy...kiedy stane i auto troche dychnie to znika ...niewiem vzy mam sie niepokoic