Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z zapłonem przecinarki STIHL TS 360

29 Wrz 2009 12:57 6810 10
  • Poziom 10  
    Witam , jestem w trakcie uruchomienia silnika STIHL TS 360 . Silnik dwusuwowy , gaźnik Tillotson HL-327D. Silnik 3 kw, ma problem z odpaleniem. W silniku kompresja prawidłowa / ok 6 bar./ Po uszczelnieniu komory korbowodu paliwo jest prawidłowo zasysane / podciśnienie sprawdzone/. Iskra na świecy wyraźna niebieska /świeca podmieniana/ Gaźnik po wymianie membran oraz czyszczeniu. Silnik na ssaniu odpali , pochodzi ok 20 s , obroty spadają i gaśnie. Paliwo prawidłowe. Silnik zapala po 5-
    6 ciu szarpnięciach. Troszkę odbija linka szarpaka . Po zgaśnięciu świeca mokra. Do tłumika dostaje się nie spalony olej. Padły podejrzenia na cewkę . Cewka znajduje się pod kołem szarpaka cała zasłonięta. Na cewce widać trzy magnesy / dwa koło siebie/ odchodzą dwa przewody / wn oraz do wyłącznika/ Mam pytanie jak ustawić prawidłowy zapłon takiej cewki / jest możliwość obrotu jej stojana/.
    Jakim urządzeniem ustawić prawidłowy zapłon - brak znaków na obudowie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    Witam spróbuj go odpalić bez filtra powietrza - miałem w serwisie kiedyś podobny problem wystarczyło wyczyścić wydech i było ok. piozdrawiam
  • Poziom 10  
    Odpalałem bez filtra powietrza i tłumika. Efekt podobny. nieregularny zapłon, zalewanie świecy.
    A jak wyregulować ten zapłon , doświadczalnie czy np.lampą stroboskopową/ jak przeprowadzić taką regulację.
    Dziękuję za zainteresowanie
  • Poziom 11  
    po opisie masz zapłon opóźniony sprawdź czy stojan mocowany jest ( na stałe czy na fasolkach - możliwość regulacji ) . czy regulowałeś małą śrubką - znajduje się pod wężykiem z lewej strony ssącej, przy nakrętce trzymającej gaźnik to ma duże znaczenie na pracę . pozdrawiam.
    Proszę poprawić post. Regulamin punkt 10.9
  • Poziom 10  
    Stojan cewki jest obrotowy z możliwością regulacji/ dwie śruby. Brak jest śruby regulacyjnej koło gaźnika. Wczoraj udało mi się uruchomić silnik /regulowałem gaźnik/ - już nie gaśnie. Nie utrzymuje wolnych obrotów - pracuje tylko na średnich. Po zdjęciu filtra powietrza wyrzuca duże ilości paliwa w stronę filtra powietrza.
    Jeżeli mam opóźniony zapłon jak mam postępować ? Silnik nawet przyspiesza lecz - dusi się na wolnych .Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Wielkie dzięki za suuper właściwy schemat mojego gaźnika, nigdzie nie mogłem go zdobyć / nawet na stronie producenta / .Super dzięki sprawdzę złożenie gaźnika i dam znać co dalej. Jeżeli miałby Pan jeszcze opis do tego schematu to miałbym komplet.
    Ale i tak wielkie dzięki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    witam serdecznie dostalem do naprawy pile lancuchowa homelite czy cos podobnego z takimi samymi objawami ,zbiornik paliwa wystarczal na 5 minut no i potwornie trudno bylo uruchomic .nie wiem jaki gaznik posiada twoja przecinarka ,ale jesli jest bez komory plywakowej a jest jezyczek regulujacy ilosc paliwa to prawdopodobnie zgubiles sprezynke (ona jest bardzo mala )regulujaca doplyw i ilosc paliwa potrzebnego dla silnika ,ja dostalem ta pile do naprawy po czyims rozbieraniu ,dlatego bylo mi bardzo trudno znalezc przyczyne a juz pracuje prawidlowo ,lekko pali ireaguje na dodanie gazuno i ma wolne obroty ,wiec szukaj tu przyczyny
  • Poziom 10  
    Witam, dzięki za poradę . Gaźnik mam na membranie. Wszystko wyczyszczone. nowa iglica membrany itp. Przyczyną problemów z zapłonem była pęknięta uszczelka pod cylindrem. Nowe uszczelki załatwiły sprawę. Aktualnie pali wzorcowo - 100 na 100 pociągnięć lecz bez założonego tłumika. bez tłumika obroty nie są stabilne / to zrozumiałe/ lecz zapala i pracuje bez zgaśnięcia. Po założeniu tłumika nawet jak załapie to zaraz gaśnie. Tłumik jest zaspawany więc płuczę go różnymi płynami (benzyna , kret ,płyn do mycia silników) lecz efektu poprawy brak. Zastanawiam się nad rozpiłowaniem by znaleźć przyczynę duszenia. Podczas zapłonu spaliny wychodzą z tłumika. Zastanawiam się czy na tym etapie /pracujący silnik gaśnie po montażu tłumika/ to już tylko jego wina ? Może coś jeszcze jest nie tak .
  • Poziom 1  
    może to być wina tłumika lecz jest to mało prawdopodobne. przede wszystkim nie wolno tego silnika palić bez tłumika. proponował bym sprawdzić tłok czy maszyna nie jest przytarta, ewentualnie czy silnik jest szczelny ale tego już pan sam nie sprawdzi. moim zdaniem (zakładając że tłumik jest OK) wina leży po stronie gaźnika. zmienić paliwo, ssawkę i sprawdzić wężyk paliwa. przyczyn może być 100 choćby świeca. to że jest iskra wcale nie oznacza że świeca jest dobra. życzę powodzenia, bo będzie potrzebne :)