Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E34 - Co to za instalacja? Co dalej z nią zrobić?

29 Wrz 2009 14:44 3321 22
  • Poziom 9  
    Koledzy , sprawa wygląda tak :
    mam e34 z silnikiem m20b25 . Jest założona instalacja gazowa , której jeszcze nie używałem ponieważ z tego co mi ojciec powiedział , coś tam do wtrysków nie jest podłączone (?) . Zastanawiam się czy ,aby przypadkiem nie dac tego do sprawdzenia i zrobienia ,żeby sobie taniej polatac (chocby w mieście , na trasie nie narzekam na ten silnik ;) ) . Mam całą dokumentację jeśli chodzi o tą instalację i oto co udało mi się wyczytac :

    - Reduktor BRC typ TECNO-g-g-100kW numer 4850
    - Zbiornik typ STAKO CYL 80L numer 467/7246
    - Wielozawór typ BRC EUROPA numer 4CL 1410
    - Inny typ WIELOPUNKT + LECHO

    Co to jest ? Dobre to ? Warto podłączac w ogóle ? Czy zainwestowac w coś lepszego ?
    Ile może kosztowac to wszystko gdybym chciał sprzedac ?

    prosiłbym o pomoc , bo w sprawach LPG jestem noob a mechanikom i gazownikom i tak nigdy nie będę ufac ;)
  • Poziom 21  
    Cytat:
    bo w sprawach LPG jestem noob a mechanikom i gazownikom i tak nigdy nie będę ufac
    Jak chcesz przestać być noob za pomocą kilku postów nt twojej instalacji ? Amatorszczyzna i lekceważenie złożoności dziedziny LPG przemawia przez Ciebie. Możesz nie ufać gazownikom ale do póki nie masz większej od nich wiedzy musisz się im kłaniać.
  • Poziom 9  
    mirben napisał:
    Cytat:
    bo w sprawach LPG jestem noob a mechanikom i gazownikom i tak nigdy nie będę ufac
    Jak chcesz przestać być noob za pomocą kilku postów nt twojej instalacji ? Amatorszczyzna i lekceważenie złożoności dziedziny LPG przemawia przez Ciebie. Możesz nie ufać gazownikom ale do póki nie masz większej od nich wiedzy musisz się im kłaniać.

    sorry ,ale nikomu kłaniac się nie będę . Wolę najpierw na forum dowiedziec się co mnie czeka , gdybym musiał zagościc u mechanika . W sprawach naprawy aut nie jestem w ścieme bity , choc też zaczynałem od informacji na forach internetowych .Teraz chcę po prostu dowiedziec się czegoś na temat instalacji LPG założonej w moim aucie ...
  • Poziom 14  
    Stoki Chan napisał:
    mirben napisał:
    Cytat:
    bo w sprawach LPG jestem noob a mechanikom i gazownikom i tak nigdy nie będę ufac
    Jak chcesz przestać być noob za pomocą kilku postów nt twojej instalacji ? Amatorszczyzna i lekceważenie złożoności dziedziny LPG przemawia przez Ciebie. Możesz nie ufać gazownikom ale do póki nie masz większej od nich wiedzy musisz się im kłaniać.

    sorry ,ale nikomu kłaniac się nie będę . Wolę najpierw na forum dowiedziec się co mnie czeka , gdybym musiał zagościc u mechanika . W sprawach naprawy aut nie jestem w ścieme bity , choc też zaczynałem od informacji na forach internetowych .Teraz chcę po prostu dowiedziec się czegoś na temat instalacji LPG założonej w moim aucie ...



    Wydaje mi się że powiedzenie"za wysoko srasz niż dupe masz"jest jak najbardziej na miejscu,z Twoim podejściem do sprawy.
  • Poziom 9  
    o co ci chodzi człowieku ? Jakiś problem masz ? Jak nie chcesz pomóc to zamilcz i nie wal OFF TOPa !
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    To 6 cylindrowy motor -wtrysk elektroniczny?,i chcesz go męczyć tą instalacją ?,w tej chwili cena sekwencji nie jest wysoka ,z tego wszystkiego zostawiłbym ewentualnie butlę i przewody reszta do wyrzucenia albo na allegro może dostaniesz z 70 zł -aha nie jestem gazownikiem ,ale z takim Twoim podejściem to wątpię aby ktoś z fachowców się w tym temacie odezwał ...
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    mechanikom i gazownikom i tak nigdy nie będę ufac

    Nie sądzisz, że pisząc tak na forum, na którym wypowiadają się mechanicy i gazownicy jesteś po prostu bezczelny !
    Oczekujesz pomocy od fachowca i jednocześnie go obrażasz
  • Poziom 18  
    Cytat:

    mechanikom i gazownikom i tak nigdy nie będę ufac ;)



    Zaufaj piekarzowi(nie ubliżając nikomu) a na pewno twoja fura będzie śmigać jak wściekła...
    Osobiście prostactwu mówię zdecydowane NIE
  • Poziom 9  
    pawelc napisał:
    To 6 cylindrowy motor -wtrysk elektroniczny?,i chcesz go męczyć tą instalacją ?,w tej chwili cena sekwencji nie jest wysoka ,z tego wszystkiego zostawiłbym ewentualnie butlę i przewody reszta do wyrzucenia albo na allegro może dostaniesz z 70 zł -aha nie jestem gazownikiem ,ale z takim Twoim podejściem to wątpię aby ktoś z fachowców się w tym temacie odezwał ...


    dzięki , jedyny który cokolwiek napisał na temat :|

    carrot napisał:

    Nie sądzisz, że pisząc tak na forum, na którym wypowiadają się mechanicy i gazownicy jesteś po prostu bezczelny !
    Oczekujesz pomocy od fachowca i jednocześnie go obrażasz

    Tobie też nie ufam .... mocno się teraz obraziłeś ?


    Skoro już klimat się popsuł :

    " Kochani mechanicy i gazownicy , kocham was za to ,że uprawiacie zawód w którym nikt nikogo nie oszukuje i nie robi swojej fuchy na odwal się . Proszę was o pomoc na tym oto forum , abym nie musiał do was jeździc i płacic wam za wizytę . Otóż w moim aucie marki BMW model 525i z silnikiem m20b25 (12v) zamontowana jest instalacja gazowa i nie za bardzo wiem czy jest ona dobrej jakości i czy warto ją podłączac . Liczę na waszą wspaniałomyślnośc i w zamian za każdą cenną uwagę , bez zastanowienia kliknę na przycisk "Pomógł" :) "

    :D
  • Poziom 26  
    w dokumentacji można napisać cokolwiek więc opis faktycznych komponentów lub ich foty.prawdopodobnie jest to II generacja więc strzały,falowania,przygasania,znaczna utrata mocy mogą występować w czasie eksploatacji LPG.
    z takim podejściem do pomagających (lub nie) daleko nie zajedziesz.
  • Poziom 9  
    dariusz105 napisał:
    w dokumentacji można napisać cokolwiek więc opis faktycznych komponentów lub ich foty.prawdopodobnie jest to II generacja więc strzały,falowania,przygasania,znaczna utrata mocy mogą występować w czasie eksploatacji LPG.
    z takim podejściem do pomagających (lub nie) daleko nie zajedziesz.

    hmm ... ze zdjęc to posiadam tylko to , nie wiem czy coś tu widac :
    BMW E34 - Co to za instalacja? Co dalej z nią zrobić?
    BMW E34 - Co to za instalacja? Co dalej z nią zrobić?

    Ostatnio dowiedziałem się ,że ten reduktor może byc za "słaby" do mojego silnika ( 170 koni) , prawda to ?
  • Poziom 18  
    oj ta instalacja naprawde Ljetronic pójdzie w drobiazgi
  • Poziom 9  
    fisto napisał:
    oj ta instalacja naprawde Ljetronic pójdzie w drobiazgi

    aż tak źle ? :(
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Jak dojdzie do wystrzału do rozwali ci puszke filtra, przepływomierz. Dobrze by było założyć sekwencje.:).Oczywiście jeżeli dojdzie do wystrzału ja osobiście jeżdze mercedesem na mechanicznym wtrysku tam o wiele gorzej to wygląda jeżeli dojdzie do wystrzału tylko ja nie mam wyjścia i musze mieć mikser:)a
  • Poziom 26  
    reduktora nie widzę ale z 170km. pozostało najwyżej wspomnienie więc może wyrobi.dla pewności założyć klapy przeciw strzałowe i uruchamiać instalkę.
  • Poziom 39  
    Ja bym tu założył blosa- choć jak wiadomo nielegalny i nie męczył się z mikserem. Miałem tak w scorpio 2.9 12V- ciągłe problemy z mikserami.
    Po założeniu blosa i kilku przeróblach problemwystrzałów i spadku mocy został rozwiązany, ale to wymaga doświadczenia, które maja niektórzy gazownicy- a Ty ich przecież nie lubisz...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Choć rozumiem Twoją niechęc do gazowników partaczy, których jest zbyt wielu...a tak niewielu naprawdę znających się na rzeczy.
  • Poziom 14  
    fisto masz wyjście tylko pewnie nie masz na tyle kasy. do mechanicznego wtrysku jest stworzona instalacja gazowa która nie uszkadza klapy spiętrzającej i jest to wtrysk gazu ciągły zero strzałów brak spadku mocy no i brak fachowców do tego hehe. Ale mogę ci ten temat ogarnąć. A ta e34 ma taką instalacje bo była założona pewnie jeszcze wtedy kiedy sekwencja była droga i jeździ takich aut więcej, sam osobiście skłaniał bym się do przeróbki bo wymiana przepływki to nawet w używce trochę kosztuje a gdy ją wymienisz dalej masz instalacje (II GEN) która może ci ją uszkodzić, chyba że bedziesz jeździć jak emeryt to może nie strzeli.BLOS tylko minimalizuje ryzyko wystrzału, niesprawny układ zapłonowy i bum a w BMW cewki lubią padać
  • Poziom 1  
    hej mam problem bo mam też taka bmke i swieci mi sie w nawiasie i kółku wykrzyknik i niewiem co to za kontrolka pomożecie??
  • Poziom 14  
    tzn że masz się niezwłocznie udać do serwisu:) nie ten dział
  • Poziom 11  
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Ja bym tu założył blosa- choć jak wiadomo nielegalny i nie męczył się z mikserem. Miałem tak w scorpio 2.9 12V- ciągłe problemy z mikserami.
    Po założeniu blosa i kilku przeróblach problemwystrzałów i spadku mocy został rozwiązany, ale to wymaga doświadczenia, które maja niektórzy gazownicy- a Ty ich przecież nie lubisz...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Choć rozumiem Twoją niechęc do gazowników partaczy, których jest zbyt wielu...a tak niewielu naprawdę znających się na rzeczy.


    dokładnie ja tam bym zakładał blossa, ale z drugiej strony dobra i dobrze wystrojona instalka II Gen. nie ma prawa strzelić chyba że ktoś nie dba o układ dolotowo-zapłonowy

    jeżdżę na KME Bingo M w silniku który tej instalacji nie toleruje ( wg. Fachowców ) hmm.. no i dziwne bo ma się całkiem dobrze i nie zdarzyły mi się wystrzały
    nie mam z tą instalacją żadnych problemów, nie wiem skąd na forach taka nie chęć do II Gen. wszystko się opiera na zasadzie " Jak dbasz, Tak masz "
    z tym ze ja posiadam wystarczającą wiedzę żeby sobie ta instalacje regulować sam zresztą jak większość II gen.

    Co do Bloss-a to niewiele zakładów jest gdzie ci to poprawnie wyregulują i to jest jedna wielka wada Bloss-a
  • Poziom 14  
    Tylko ty kriss wiesz co to jest układ zapłonowy i nie oszczędzasz na tym a inni chcą tanio jeździć i tanie części kupować a przy niesprawnym układzie WN to nawet na blosie może pierdyk***
  • Poziom 11  
    Ale to nie chodzi o to że jak dbam o układ zapłonowy to jest drogo, tylko wiąże się to z częstszym zaglądaniem do elementów które rzadko kiedy sprawdzamy jeżdżąc na Bp.
    niech się przyznają ci co jeżdżą tylko na Bp kiedy ostatni raz zaglądali do filtra powietrza, albo do świec.... nie wspominając już o przewodach ( i jeśli jest to o kopułce, czy nie jest już wypalona )

    Właśnie po 3 dniach walki wiem jak wygląda za to mocno zaniedbany układ paliwowy zalany lakierem NITRO ( to wcale nie jest żart , a mnie do śmiechu już na pewno nie było ).

    Każda instalacja LPG wymaga większej uwagi a zwłaszcza jeśli chodzi o układ zapłonowy. widziałem w E34 założone Bingo S4 ( dla niewtajemniczonych to jest II Gen. ) i chłopak do dnia dzisiejszego nie ma z tą instalacją żadnych problemów, a przelatał już na niej 2 lata i przez ten cały okres 0 strzałów, i bardzo sobie chwali tą instalację.
    nie jestem przeciwnikiem sekwencji która zaczyna już być w rozsądnych cenach, ale nadal jest jeszcze raz droższa niż dobra II Gen. Więc spoglądam na to wszystko z zachowaniem stosunku ceny do jakości, nie wspominając już o jakości świadczonych usług w co niektórych firmach zajmujących się LPG, mam nadzieje że nikt nie poczuł się obrażony co by nie robić bałaganu nazw tych firm nie podam zachowam te informacje dla siebie.