Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem

pp_pablo 29 Wrz 2009 17:08 8604 23
  • #1 29 Wrz 2009 17:08
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Na początek witam wszystkich serdecznie. Na elektrodę trafiłem bo szukam fachowej pomocy i mam nadzieje, że ją znajdę ;)

    Od początku
    Problem dotyczy Mercedesa Atego 1217 z 1998r WDB9702551K318883.

    Zaczęło się od tego że przestały działać wycieraczki (kierunki, sygnał, blinda - OK), wg mnie przełącznik jest dobry - wymontowałem i sprawdzałem miernikiem.
    Później auto przestało odpalać ze stacyjki (z silnika odpala) tzn. odpalało kiedy mu się chciało czasami za pierwszym razem czasami za dziesiątym teraz w ogóle nie chce.

    Cały czas przepala mi bezpiecznik nr 3 (skrzynka: prawy górny róg, to ta z 3ma przekaźnikami)

    Dodatkowo wyświetlają mi się takie błędy:
    INS MBS 0004462521

    INS F01 0 1123
    INS F02 2 0104
    INS F03 2 0204
    INS F04 1 0908
    INS F05 0 3620
    INS F06 0 1433
    INS F07 1 3017
    INS F08 1 3014

    ABS MBS 0004463314 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)
    NR MBS 0004462917 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)
    FR MBS 0004462302 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)
    MR MBS 0414465240 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)



    i napis Service nad ikoną zbiornika przy wyświetlaczu (2ga od prawej). Tzn po przekręceniu zapłonu idzie test i przy tym punkcie zapala się strzałka i pomarańczowa lampka (miałem nieszczelną poduszkę ale ją wymieniłem - może dlatego zapala)

    Proszę o pomoc, jak czegoś nie napisałem to proszę powiedzieć co a dopiszę.

    Dzięki !!! :D

    0 23
  • Pomocny post
    #2 30 Wrz 2009 20:25
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    INS F01 0 1123 Stan wejścia X1 18/13 "kontrola żarówek" jest nieprawidłowy lub stan wejścia X2 18/8 "blokada mechanizmu różnicowego" jest nieprawidłowy
    INS F02 2 0104 Przekroczenie zakresu na wejściu sygnałowym czujnika "ciśnienie rezerwowe w obwodzie hamulcowym 1"
    INS F03 2 0204 Przekroczenie zakresu na wejściu sygnałowym czujnika "ciśnienie rezerwowe w obwodzie hamulcowym 2"
    INS F04 1 0908 Przewód komunikacyjny ma przerwę lub zwarcie z biegunem dodatnim
    INS F05 0 3620 nie mam takiego błędu
    INS F06 0 1433 przyciski obsługi
    INS F07 1 3017 awaria modułu sterującego układu poziomowania nadwozia NR
    INS F08 1 3014 awareia modułu sterującego układu ABS

    ABS MBS 0004463314 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)
    NR MBS 0004462917 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)
    FR MBS 0004462302 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)
    MR MBS 0414465240 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)
    Ostatnie cztery pozycje to numery katalogowe sterowników - nie mają nic wspólnego z błędami. Swoją drogą mało możliwe, żeby było aż tyle błędów. Pewnie spora część to stare błędy (do wykasowania)

    0
  • #3 03 Paź 2009 19:59
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Gerri liczę na Ciebie ;)

    aktualna sytuacja (5 akcji).

    (1) Przyczyną braku rozruchu z kluczyka była... stacyjka :D tzn. jej mechaniczne uszkodzenie. Wyłamał się "kołnierz" trzymający zębaty księżyc, który przy kręceniu kluczykiem odpowiednio ustawia kostkę. Jak odpiąłem część elektryczną od mechanicznej półksiężyc wypadał wraz z wyłamaną częścią. Koszt stacyjki ASO = 270zł
    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem
    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem
    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem


    (2) Błędy wykasowane i nowych nie ma.

    (3) Dowiedziałem się że strzałka przy zbiorniku (na wyświetlaczu 2gi od prawej) może oznaczać (najczęściej) zawilgocony układ pneumatyczny. Odkręciłem od zbiornika czujnik wilgoci (wyleciało 0,25~~0,30 litra wody) osuszyłem czujnik, niestety nie pomogło. Po przekręceniu kluczyka przy teście zapala mi pomarańczową lampkę i strzałkę nad tym zbiornikiem. Szukam dalej rozwiązania tego problemu
    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem

    (4) Cały czas wywala mi bezpiecznik nr 3. Dochodzi do niego czarno/fioletowy przewód. Bezpiecznik ten dostaje napięcie po stacyjce, tzn jak przekręcę kluczyk. Nawet jak jest wyłączony zapłon, podpinając miernik w miejsce bezpiecznika (jednego z pinów) i dołączając do masy jest zamknięty obwód. Wypiąłem kostkę i podpiąłem się bezpośrednio pod to miejsce w skrzynce i taka sama sytuacja. Jest coś zmasowane ale nie wiem gdzie. Myślę, że dlatego nie działają wycieraczki. Help me

    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem

    (5) Wycieraczki nadal martwe. Pomocy !!!

    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gerri napisał:

    INS F05 0 3620 nie mam takiego błędu


    U mnie był. Mam zdjęcie.
    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem

    0
  • #4 06 Paź 2009 23:04
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Dzisiaj wyskoczył błąd FR 01 0 0114. Ktoś wie co oznacza?

    PS. na wyżej opisane problemy nikt nie zna lekarstwa? :cry:

    0
  • #5 09 Paź 2009 09:27
    pp_pablo
    Poziom 20  

    nikt nie pomoże? :(

    0
  • Pomocny post
    #6 10 Paź 2009 11:15
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    pp_pablo napisał:
    Gerri napisał:

    INS F05 0 3620 nie mam takiego błędu


    U mnie był. Mam zdjęcie.


    Znalazł się (na innej kartce)
    INS 3620 - awaria czujnika wody kondensacyjnej.
    Błąd może się również zapalać w przypadku przepalonego bezpiecznika (nie pamiętam który, ale możesz na wtyczce czujnika sprawdzić czy jest zasilanie)
    Co nie zmienia faktu, że te czujniki jednak wysiadają...

    pp_pablo napisał:
    Cały czas wywala mi bezpiecznik nr 3. Dochodzi do niego czarno/fioletowy przewód. Bezpiecznik ten dostaje napięcie po stacyjce, tzn jak przekręcę kluczyk. Nawet jak jest wyłączony zapłon, podpinając miernik w miejsce bezpiecznika (jednego z pinów) i dołączając do masy jest zamknięty obwód.


    Raczej wygląda na to, że spsuł się któryś z półprzewodników wewnątrz skrzynki bezpieczników (gdyż tam jest ukłąd zarządzający wycieraczką). Na pocieszenie: w kraju mojej aktualnej bytności taka skrzynka kosztuje ponad 1000 ojro :D
    Kiedyś coś takiego naprawiałem - mając drugą, uszkodzoną skrzynkę jest to możliwe.
    Trzeba tylko zlokalizować uszkodzony element (akurat nie było to trudne - pomiar multimetrem wykazywał przebicie we wszystkich kierunkach) i podmienić.

    pp_pablo napisał:
    Dzisiaj wyskoczył błąd FR 01 0 0114. Ktoś wie co oznacza?


    Ja wiem.
    FR 01 0 0114 - brak (lub nieprawidłowy) komunikat CAN z zestawu instrumentów.
    Akurat tym bym się nie przejmował. Cyfra "0" przed błędem też o tym świadczy.
    Jak jest "1" to już jest większy kłopot. Jak jest "2" - to kłopot jest bardzo duży :|

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Paź 2009 20:36
    Rolandos
    Poziom 18  

    Czujnik wody skondensowanej pracuje w zakresie 0-5v. //nawet jeśli już nie masz wody to deska i tak pamięta tą wartość. Aby usunąć ten błąd musisz wejść w menu diagnostyki z poziomu deski gdy wejdziesz w ten błąd naciskasz info a później przycisk reset. Jeśli to nie pomoże niestety INS do wymiany. Jest to częsta usterka w tych modelach Atego. Wody nie ma a deska pokazuje i jeszcze ten okropny dźwięk:)

    0
  • Pomocny post
    #8 11 Paź 2009 22:17
    Szarobury
    Poziom 20  

    Bezpiecznik który ci pali jest od wycieraczek, a winny temu zjawisku jest właśnie przełącznik wycieraczek. Odepnij kostkę od przełącznika wycieraczek i zobacz czy ci wyskoczy bezpiecznik. Przewód czarno/fioletowy idzie bezpośrednio do wyłącznika wycieraczek. Podróbkowe manetki są marnej jakości i przełączniki które w nich siedzą lubią nie łączyć lub się sklejać. Odnośnie błędu 0 3620 masz prawdopodobnie zgnite przewody przy ramie niedaleko zbiornika powietrza. Apropo pozostałych błędów sprawdź masy koło silnika, one tam lubią się urywać.

    0
  • #9 12 Paź 2009 08:56
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Szarobury napisał:
    Bezpiecznik który ci pali jest od wycieraczek, a winny temu zjawisku jest właśnie przełącznik wycieraczek. Odepnij kostkę od przełącznika wycieraczek i zobacz czy ci wyskoczy bezpiecznik.


    Kostka przełącznika wycieraczek wypięta, kostka przy silniku wycieraczek wypięta bezpiecznik wyskakuje


    Szarobury napisał:
    Podróbkowe manetki są marnej jakości i przełączniki które w nich siedzą lubią nie łączyć lub się sklejać.


    u mnie jest oryginał, od nowości


    Szarobury napisał:
    Odnośnie błędu 0 3620 masz prawdopodobnie zgnite przewody przy ramie niedaleko zbiornika powietrza. Apropo pozostałych błędów sprawdź masy koło silnika, one tam lubią się urywać.

    ten błąd jest już skasowany :D

    Dodano po 13 [minuty]:

    Gerri napisał:


    pp_pablo napisał:
    Cały czas wywala mi bezpiecznik nr 3. Dochodzi do niego czarno/fioletowy przewód. Bezpiecznik ten dostaje napięcie po stacyjce, tzn jak przekręcę kluczyk. Nawet jak jest wyłączony zapłon, podpinając miernik w miejsce bezpiecznika (jednego z pinów) i dołączając do masy jest zamknięty obwód.


    Raczej wygląda na to, że spsuł się któryś z półprzewodników wewnątrz skrzynki bezpieczników (gdyż tam jest ukłąd zarządzający wycieraczką). Na pocieszenie: w kraju mojej aktualnej bytności taka skrzynka kosztuje ponad 1000 ojro :D
    Kiedyś coś takiego naprawiałem - mając drugą, uszkodzoną skrzynkę jest to możliwe.
    Trzeba tylko zlokalizować uszkodzony element (akurat nie było to trudne - pomiar multimetrem wykazywał przebicie we wszystkich kierunkach) i podmienić.


    Gerii no to mnie pocieszyłeś :D . Powiedz mi w takim razie jak na "krótko" podpiąć się pod wycieraczki żeby działał przynajmniej jeden bieg. Teraz jest taka pogoda że bez nich nie idzie jechać. A mogło coś innego jeszcze polecieć?
    Zacznę chyba szukać innej lub kogoś kto naprawi starą skrzynkę. PS. Zaznacz który to element
    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem
    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem
    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rolandos napisał:
    Czujnik wody skondensowanej pracuje w zakresie 0-5v. //nawet jeśli już nie masz wody to deska i tak pamięta tą wartość. Aby usunąć ten błąd musisz wejść w menu diagnostyki z poziomu deski gdy wejdziesz w ten błąd naciskasz info a później przycisk reset. Jeśli to nie pomoże niestety INS do wymiany. Jest to częsta usterka w tych modelach Atego. Wody nie ma a deska pokazuje i jeszcze ten okropny dźwięk:)


    Niestety nie pomaga

    0
  • Pomocny post
    #10 12 Paź 2009 10:16
    Rolandos
    Poziom 18  

    czarny/fiolet to klema 15. wytnij go daj zasilanie po bezpieczniku i masz wycieraczki(tymczasowe rozwiazanie:):))

    0
  • #11 12 Paź 2009 23:41
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Rolandos napisał:
    czarny/fiolet to klema 15. wytnij go daj zasilanie po bezpieczniku i masz wycieraczki(tymczasowe rozwiazanie:):))


    w miejscu ze zdjęcia skrzynki jest masa a chyba nie powinna być (tam gdzie pokazuje). Mam dać zasilanie pod drugi pin tego bezpiecznika (nr 3) i powinno pójść?
    Co oznacza klema 15?
    Sorry ale żaden ze mnie elektronik/elektryk :|

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #12 13 Paź 2009 00:22
    Szarobury
    Poziom 20  

    Przewód czarny/fiolet to jest zasilanie wycieraczek, złącze/zacisk 15 oznacza napięcie włączane po zapłonie, czyli trzeba wyciąć przewód czarny/fiolet z tablicy bezpieczników i podać na niego napięcie z zacisku 15 (czyli po zapłonie). Oczywiście sposób ten pomoże o ile nie są gdzieś kable czymś przyciśnięte, przetarte do masy i dzieje się to co się dzieje. Sposób ten jest bardzo nie fachowy i napewno bym nie zrobił czegoś takiego i bym szukał jednak prawdziwej przyczyny zwarcia, i raczej nie leży ona w skrzynce bezpieczników .

    0
  • #13 13 Paź 2009 07:51
    pp_pablo
    Poziom 20  

    OKi :D dzięki za jasne wytłumaczenie. Spróbuje i dam znać jak poszło (dopiero w środę) ma ktoś inne pomysły gdzie szukać jak już rozbebeszę wnętrze ?

    0
  • Pomocny post
    #14 13 Paź 2009 08:47
    Szarobury
    Poziom 20  

    Zanim zaczniesz ciąć jakieś kable, wypnij kostkę z tyłu tablicy bezpieczników i zobacz czy przewód czarny/fiolet ma zwarcie do masy. Jeżeli ma zwarcie do masy to żadne cięcie i podawanie napięcia z boku nic nie da. Jeżeli przewód nie będzie miał zwarcia zmierz wtedy w gnieździe tablicy z którym innym pinem (może być w innym gnieździe) łączy się pin/bolec do którego przychodzi owy przewód czarny/fiolet(sprawdzać należy przy wyjętym bezpieczniku F3). Podczas pomiaru kostka z przewodem cz/f powinna być wypięta z tablicy. Wtedy będziesz wiedział na którym innym kablu masz ewentualne zwarcie które ci pali bezpiecznik.

    0
  • Pomocny post
    #15 14 Paź 2009 22:31
    Rolandos
    Poziom 18  

    No dobrze. A próbowałeś z bezpiecznikiem z odłączonym przewodem od skrzynki bezpiecznikowej? Pali go wtedy? Jak pali to masz walnięty GM(skrzynka bezpiecznikowa).

    1
  • #16 17 Paź 2009 20:48
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Panowie, wyciąłem przewód czarno/fioletowy dałem napięcie i wycieraczki ruszyły (tylko I i II bieg), spryskiwacz też działa. Nie działa natomiast czasówka.

    Oczywiście dalej będę szukał rozwiązania. Zwarcie jest albo w skrzynce albo ... no właśnie gdzie ??

    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem
    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem

    0
  • Pomocny post
    #17 17 Paź 2009 21:15
    Rolandos
    Poziom 18  

    jak już wcześniej napisałem jeśli pali Ci bezpiecznik kiedy masz wszystko odłączone to GM(skrzynka)

    0
  • Pomocny post
    #18 20 Paź 2009 20:24
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    pp_pablo napisał:
    Zaznacz który to element


    ATEGO1217 błędy i trudności z odpalaniem

    Objawy były te same - wymieniłem ten element i jest OK

    1
  • #19 25 Paź 2009 14:28
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Wycieraczki nadal na krótko. Nie mam czasu do skrzynki zajrzeć. Natomiast ustaliłem cenę nowej skrzynki w ASO, ok 1500zł netto. Tak czy siak będę próbował ją naprawić

    PS. Dzięki Panowie za wskazówki :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gerri napisał:


    Objawy były te same - wymieniłem ten element i jest OK


    Czy jest do element, który można znaleźć w jakimś innym urządzeniu??

    0
  • #20 21 Lis 2013 11:55
    hondur87
    Poziom 2  

    A mam pytanie, jakie oznaczenie miał ten element, podejrzewam że tranzystor. Mam podobny problem, ale nie mam drugiej płytki, a z samego elementu nie da się nic doczytać gdyż wystrzelił i muszę znaleść zamiennik w jakimś sklepie elektronicznym

    1
  • #21 27 Sty 2015 08:28
    seba.et
    Poziom 16  

    Cytat:
    INS F03 2 0204 Przekroczenie zakresu na wejściu sygnałowym czujnika "ciśnienie rezerwowe w obwodzie hamulcowym 2"


    Wiem że odgrzewany kotlet. Mógłby ktoś podpowiedzieć jakimś rysunkiem który to czujnik?

    0
  • #22 29 Sty 2015 14:19
    damiantucha
    Poziom 10  

    czujnik ciśnienia obwodu pierwszego i drugiego jest przy zaworze osuszacza powietrza wtyczka na 7 pinów

    0
  • #23 29 Sty 2015 14:19
    damiantucha
    Poziom 10  

    czujnik ciśnienia obwodu pierwszego i drugiego jest przy zaworze osuszacza powietrza wtyczka na 7 pinów

    0
  • #24 29 Sty 2015 14:38
    seba.et
    Poziom 16  

    Ok, tylko że są tam 3 takie same czujniki. Na tyle krótkie są kable że nie mogę pozamieniać. Odpięcie jednego gasi drugi obwód pierwszy, odpięcie pozostałych dwóch nic nie zmienia. Dlatego pytam który to dokładnie jest od obwodu drugiego.

    1