Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 316i (1998-2001) problem z układem chłodzenia

30 Wrz 2009 10:09 6901 7
  • Poziom 2  
    Witam,
    Mam problem polegający na tym, iż nie załącza mi wentylatora chłodnicy przy wzroście temperatury. Jest to wentylator elektryczny zarówno do chłodnicy jak i klimatyzacji. Po włączeniu klimatyzacji wentylator działa. Więc nie wiem o co chodzi, czy to ten sterownik na obudowie jest walnięty? Dodam że ostatnio wymieniłem czujnik temperatury przy chłodnicy i nic?
    Ponadto ostatnio wywaliło mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Po otwarciu maski miałem poluzowany korek, temperatura na liczniku była ok, wskazówka w pionie żadnych odchyleń. Dodam, że olej jest czysty, żadnego masła na korku i na bagnecie.
    Nie raz przy zmianie biegów a dokładnie z jedynki na dwójkę słuchać syk powietrza takie "puff" w okolicach kolektora (powiedziano mię to przepustnica się otwiera??)
    :cry:
    Z góry dziękuję za odpowiedz
    Pozdrawiam
    Łukasz
  • Poziom 30  
    Wydaje mi się,że pompa wody się kłania,ale chyba u Ciebie jest wiskoza.
  • Poziom 2  
    Viskozy na pewno nie mam jest tylko jeden wentylator do chłodnicy i klimy.
    Jak sprawdzić tą pompę wody i z której strony silnika się ona znajduje?
  • Poziom 10  
    podaj ostanie 7 liter z vin spróbuje pomóc
  • Poziom 2  
    witam ponownie
    vin AX35668
    Co do tej pompy wody to nie zaobserwowałem ubytków płynu chłodniczego. Ogrzewanie też pracuje prawidłowo.
    Wracając do problemu z układem chłodzenia.
    Czasami po dłuższej jeździe w korkach przewody są jakby nabrzmiałe no i ciepłe. Słyszałem że pęcznienie przewodów może wynikać z przedmuchów z pod głowicy. Szczerze mówiąc kiedy jednak przewód jest nabrzmiały? Bo ja u siebie mogę go "zgnieść", przy odkręcaniu korka zbiorniczka jest słuchać syk powietrza jakby schodziło ciśnienie. Z drugiej jednak strony płyn chłodniczy przy wzroście temperatury zwiększa swą objętość a więc normalnym wydawało by się stwardnień przewodów (nie mam na myśli sytuacji że robią się twarde jak plastik). Co o tym myślicie?
    Co do wentylatora to nie wiem o co biega. Na klimie działa, chodzi w różnym tępię raz wolniej raz szybciej w zależności od tego na ile nastawię klimę.

    Mam jeszcze jakiś dziwny syk powietrza (takie puff) w okolicach kolektora jakby otwierała się przepustnica (no ale turbo to ja nie mam). Dźwięk ten występuję przy gaszeniu silnika i zmianie biegów z 1 na dwójkę. Zaobserwowałam że na ekonomizerze towarzyszy temu skok wskazówki. Nie wiem co jest. Poza sykiem, który w zasadzie nie jest głośny (ale mnie drażni), inny uciążliwości to nie powoduje.

    Co radzicie?

    pozdr
    Voievoda
  • Poziom 19  
    ten dzwiek to moze webasto - jesli jest u ciebie w aucie
  • Poziom 11  
    Nie musi to być koniecznie Webasto. A ten syk powietrza może brać się z tego co mówiłeś z przepustnicy. No ale nie powinno tak robić. Odpal silnik, otwórz maskę i gazuj mu na silniku jeżeli będziesz słyszał ten syk to go zlokalizuj.
  • Poziom 8  
    witam niedziała mi wiatrak chłodnicy przy wzrocie temp w BMW E46 2.0 d rok 2000 jak to naprawic ?