Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e36 2.0 - Strzały w kolektor ssący, nie pali

Pablo4189 30 Wrz 2009 14:49 8039 12
  • #1 30 Wrz 2009 14:49
    Pablo4189
    Poziom 9  

    Witam,po wymianie silnika, i osprzętu silnika, moje bmw w dalszym ciągu nie odpala,jest iskra,paliwo dochodzi, podczas kręcenia rozrusznikiem są wystrzały do kolektora ssącego.(bucha ogniem), aż przez przepływomierz.
    Podłączenie do komputera nie wykazuje żadnych błędów.
    Cewki i świece zostały zmienione- żadnej poprawy.
    Samochód nie posiada instalacji gazowej.
    prosze o pomoc pozdrawiam...

    0 12
  • Pomocny post
    #2 30 Wrz 2009 15:06
    bass_
    Poziom 14  

    Rozrzad i zaplon sprawdz. Mialem podobny problem i problemem bylo zle ustawienie rozrzadu o jeden zabek.

    0
  • #3 03 Paź 2009 21:06
    rocar
    Poziom 9  

    napisz coś więcej który rok i m50 czy m52 z vanosem czy bez

    0
  • #4 04 Paź 2009 22:27
    Pablo4189
    Poziom 9  

    rok 93 silnik bez vanos, m50, sprawdzilem rozrzad jest dobrze ustawiony, auto na holu tez nie zapaliło.

    0
  • #5 05 Paź 2009 07:49
    Piotr520
    Poziom 22  

    Czy świece po długim kręceniu są zalane czy suche?Jesteś pewny że podczas kręcenia pompa podaje czy sprawdzałeś ją na krótko.
    Chodzi o to czy masz ciśnienie na listwie wtryskowej(3bary)Bo objaw masz podobny jak u mnie gdy zapomne załączyć pompy paliwa(taka oszczędność pompy przy jezdzie na lpg)niby chce zapalić a nie może.

    0
  • #6 05 Paź 2009 09:36
    Pablo4189
    Poziom 9  

    świece są zalane, sprawdzałem na krótko, i jestem pewny że działa, podczas krecenia pompa podaje paliwo.

    1
  • #7 05 Paź 2009 19:33
    Piotr520
    Poziom 22  

    Znaczy auto się zalewa.Za czasy wtrysku odpowiedzialny jest czujnik temp płynu,sygnał z przepływomierza i potencjometru przepustnicy.
    Jeżeli chodzi o przepływomierz albo potencjometr położenia przepustnicy to musiałoby być gdzieś zwarcie żeby podawały paliwo na maxa.Przy braku sygnału z czujnika temp płynu sterownik przyjmuje temp zastępczą 80*C pod warunkiem że czujnik zasysanego powietrza pokazuje temp ponad 20*C.(jego odłaczenie zmniejszy czasy wtrysku)
    Ja bym spróbował go odpalić odłączając po kolei;
    czujnik temp płynu
    przepływomierz
    potencjometr przepustnicy.
    Czy po przekręceniu kluczyka zawór powietrza dodatkowego(silniczek krokowy) jest w połowie otwarty?Sprawdz jak podają wtryski(czy nie leją, powinny podawać paliwo w kształcie stożków).Jeszcze jedno wtyczka czujnika wału i wałka są jednakowe czy przypadkiem ich nie zamieniłeś?Kupując sterownik pytałeś czy komp posiada immo?

    0
  • #8 07 Paź 2009 18:45
    Piotr520
    Poziom 22  

    I jak kolego poradziłeś sobie z tym problemem?Pisze bo wczoraj kumplowi przydażył się podobny przypadek a przyczyną był zawór powietrza dodatkowego(krokowy).Wstawiliśmy zamiast niego(tymczasowo) śrube od gazu (2generacja do regulacji mieszanki)i wszystko gra(wiadomo obroty z po rozgrzaniu wysokie).Objaw jak u ciebie nie chciał palić i zalewało świece.
    Był całkowicie zamknięty.

    0
  • #9 08 Paź 2009 08:28
    Pablo4189
    Poziom 9  

    to tak sprawa wygląda następująco- dalej nie pali - strzela w kolektor.
    tak jak napisałeś odłączałem kolejno czujniki, lecz nic to nie dało.

    Kolego zadałeś mi pytanie Czy po przekręceniu kluczyka zawór powietrza dodatkowego(silniczek krokowy) jest w połowie otwarty? Jak to sprawdzić?
    wszystkie wtryski podają.
    czujniki wału i wałka są dobrze przekładałem i po zmianie nie bylo iskry.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jakby nie te wystrzały to by zapalił, ponieważ gdy krece wsysa powietrze, a gdy juz ma zapalic to wystrzał i koniec.

    0
  • #10 08 Paź 2009 08:49
    Piotr520
    Poziom 22  

    Masz go pod kolektorem ssącym.Sciągnij z niego wąż idący do kolektora to z góry będzie widać otwór i przesłonke.Po przekręceniu kluczyka(tak by paliły się kontrolki) zawór powinien delikatnie buczeć i drgać, przesłonka powinna być w połowie otwarta.Może silnik dostaje paliwa ile trzeba tylko zbyt mało powietrza.

    0
  • #11 08 Paź 2009 08:52
    carrot
    Moderator Samochody

    Ale powinien odpalić z lekko naciśniętym pedałem gazu

    0
  • #12 08 Paź 2009 09:23
    Pablo4189
    Poziom 9  

    ok po pracy zobacze i napisze od razu

    Dodano po 4 [minuty]:

    z lekko naciuśnietym pedałem gazu nie odpala.

    0
  • #13 18 Paź 2009 14:44
    Pablo4189
    Poziom 9  

    problem rozwiązany.przewody do cewek byly założone numerami, tak jak powinno byc po ich zamianie samochód zapalił.

    0
  Szukaj w 5mln produktów