Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podgrzewanie reduktora LPG

witman 14 Kwi 2011 13:00 103259 206
  • #91
    Wuja665
    Poziom 13  
    dino777 napisał:
    tak jak napisał @PanKracy582
    powiedz co masz zamontowane

    Instalacja to Stag300 plus, zavoli zeta s i z tego co pamiętam czerwone valteki...
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #92
    dino777
    Poziom 25  
    Wuja665 napisał:
    Wg. gaziarzy jest O.K. - mówią "tak ma być, reduktor zimny, a żeby ruszyć Pana auto co waży 1800kg to trzeba gazu trochę spalić"
    Instalacja to Stag300 plus, zavoli zeta s i z tego co pamiętam czerwone valteki...


    rozbawiłeś mnie tym stwierdzeniem gazmenów, jeden reduktor raczej nie da rady, ile masz koników??, do tego wtryskiwacze dziadowskie, elektronika gitt,
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #93
    Wuja665
    Poziom 13  
    205 koni pod maską siedzi, a auto do lekkich nie należy - Frontera B. Co do wtryskiwaczy - no cóż dobrze że auto ma maskę dobrze wygłuszoną - klekoczą strasznie....
  • #94
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #95
    Wuja665
    Poziom 13  
    PanKracy582 napisał:
    Wuja665 napisał:
    Wg. gaziarzy jest O.K. - mówią "tak ma być, reduktor zimny, a żeby ruszyć Pana auto co waży 1800kg to trzeba gazu trochę spalić"


    A wg. dziadka Adolfa Holocaust też był okej...
    Partacze, nie gazownicy.

    Powtórzę: doprowadź instalację do porządku potem kombinuj.

    Czekam na sugestie, wskazówki.
  • #96
    dino777
    Poziom 25  
    jeden zavolak to za mało, będziesz miał cały czas problemy,

    Dodano po 2 [minuty]:

    drugi zavolak, i wtryski hanna, do tego miałeś strojone auto podczas jazdy???
  • #97
    Wuja665
    Poziom 13  
    dino777 napisał:
    jeden zavolak to za mało, będziesz miał cały czas problemy,

    Dodano po 2 [minuty]:

    drugi zavolak, i wtryski hanna, do tego miałeś strojone auto podczas jazdy???


    Czy podczas jazdy - nie wiem... Po moim zapytaniu stwierdzili, że wszystko zrobione jest jak należy, a moja dyskusja zastała ucięta - "montujemy gaz ponad 10 lat więc wiemy co robimy. Jest dobrze." Mam wrażenie, że sam lepiej bym zestroił to dziadostwo, jednakże ponoć stracę wtedy gwarancję na całą instalkę....
  • #98
    ociz
    Moderator Samochody
    @Wuja665, myślę że 2 zawory nie potrzebne bo nie potrzebnie ogranicza przepływ, z jednej strony wystarczył by trójnik.
    Wuja665 napisał:
    jednakże ponoć stracę wtedy gwarancję na całą instalkę....

    I o to im chodzi.
  • #99
    dino777
    Poziom 25  
    Wuja665 napisał:

    Po moim zapytaniu stwierdzili, że wszystko zrobione jest jak należy, a moja dyskusja zastała ucięta - "montujemy gaz ponad 10 lat więc wiemy co robimy. Jest dobrze."


    to poproś Pana aby wsiadł z laptopem do auta i w trasę trzeba pogonić auto i wtedy zobaczysz jakie ma spadki ciśnienia, z drugiej strony ciekawe jakie masz parametry i ile PB zużywa podczas jazdy na LPG :D
  • #100
    ociz
    Moderator Samochody
    Jeszcze opcja "Wyłącz przy pierwszym" koniecznie zaznaczone, wtedy będziesz widział jak instalka jest spartolona.
  • #101
    dino777
    Poziom 25  
    ciekawe jeszcze, czy masz auto puszczone na ISA, bop jak tak to cheka nei ma ale po jakimś czasie zaczyna jechać na ubogo i można silnik zajechać

    Dodano po 1 [minuty]:

    ociz napisał:
    Jeszcze opcja "Wyłącz przy pierwszym" koniecznie zaznaczone, wtedy będziesz widział jak instalka jest spartolona.


    raczej jak by miał zaznaczone, to by na PB przełączało ;) a tak klient zadowolony bo jeździ na LPG z domieszką PB ;) o której nie wie to i w kieszeni nei czuje ;)
  • #102
    Wuja665
    Poziom 13  
    ociz napisał:
    Jeszcze opcja "Wyłącz przy pierwszym" koniecznie zaznaczone, wtedy będziesz widział jak instalka jest spartolona.


    Człowiek im starszy tym głupszy, a ja do leciwych się nie zaliczam... Właśnie zdarza się wywalenie na benzynę jak się ostro "da po garach"... Tłumaczenie gazowników? "Tak ma być, będzie oszczędniej". Jako ciekawostkę napiszę, że pojawiał się check "za uboga mieszanka", to rozwiercili dysze. Po 200km to samo :/ Już wiem że mam instalację spartoloną. Mam nadzieję że to kwestia tylko reduktora i wtrysków...?
  • #103
    dino777
    Poziom 25  
    na początek reduktor i dobrze by było wtryski, zalezy od możliwości kieszeni,
    a ja jakoś swoje nissmo kręcę pod RED LINE na gazie i nie przełącza heheh i co to według Twoich gazmenów źle :)
  • #104
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #105
    witman
    Poziom 11  
    To już 4 rok jak używam podgrzewacza płynu przed reduktorem i podgrzewacza listwy wtryskowej.
    Wszystko działa doskonale.
    Jakoś akumulator mi nie padł, alternator działa, reduktor i wtryski działają .
    Przejechałem już 95kkm na LPG, rocznie zużywam średnio 20l paliwa 95, przełączanie przy temp. 0*C następuje po 15sek, a przy -10*C, około 1min. Przy temp. powyżej 15*C 3-5sek.
    To tyle w tym temacie :-)
  • #106
    decybel91
    Poziom 39  
    A auto? Bo 100kkm to już odkładałbym na remont głowcy :)
  • #107
    witman
    Poziom 11  
    Moja wcześniejsza Renówka z tym samym silnikiem 2,0 16V ma już przejechane 235kkm, jeździ u mojej siostry i jakoś remontu silnika nie potrzebuje. Kolegi Espace 2,0T 165KM ma przejechane 380kkm (200kkm na LPG) i nie narzeka.
    Straszyć możesz dzieci w przedszkolu lub żonę.
  • #108
    pgoral
    Poziom 26  
    dokładnie :)
    nie wiem skąd się biorą takie opinie
  • #109
    witman
    Poziom 11  
    To są opinie tych co nigdy nie mieli auta z LPG, nasłuchali się mitów i plotek, żal im d**** ściska, że muszą jeździć śmierdzi-dieslami i bulić za ropkę.
    Mam szwagra, który prowadzi duży warsztat samochodowy i widzę jakie auta najczęściej stoją z problemami silników, 80% to diesle, a w nich turbiny, wtryski, pompo wtryski, koła dwu masowe i inne dieslowskie wynalazki za grube pieniądze. Naprawy trudne, skomplikowane i czasochłonne. Nieraz widziałem miny ludzi jak usłyszeli ile trzeba zapłać.
    Gdym miał nawet jakiś problem z moim silnikiem to kupił był cały, bo jest ich zatrzęsienie w cenie od 800 to 2000zł, gdzie ten najdroższy miał przebieg 45kkm i gwarancję.
    Na ostatnim przeglądzie wynik analizy spalin to 0,01 vol% tlenku węgla (CO) i 18 ppm vol węglowodorów (HC) i gdzie tu mowa o remoncie :-)
  • #110
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    witman napisał:
    To są opinie tych co nigdy nie mieli auta z LPG, nasłuchali się mitów i plotek, żal im d**** ściska, że muszą jeździć śmierdzi-dieslami i bulić za ropkę.
    Mam szwagra, który prowadzi duży warsztat samochodowy i widzę jakie auta najczęściej stoją z problemami silników, 80% to diesle, a w nich turbiny, wtryski, pompo wtryski, koła dwu masowe i inne dieslowskie wynalazki za grube pieniądze. Naprawy trudne, skomplikowane i czasochłonne. Nieraz widziałem miny ludzi jak usłyszeli ile trzeba zapłać.
    Gdym miał nawet jakiś problem z moim silnikiem to kupił był cały, bo jest ich zatrzęsienie w cenie od 800 to 2000zł, gdzie ten najdroższy miał przebieg 45kkm i gwarancję.
    Na ostatnim przeglądzie wynik analizy spalin to 0,01 vol% tlenku węgla (CO) i 18 ppm vol węglowodorów (HC) i gdzie tu mowa o remoncie

    Dokładnie :)
    Właśnie stąd się biorą takie opinie.
  • #111
    ADAMSKI73
    Poziom 14  
    1- jak większość przejdzie na LPG to cena gazu pójdzie do góry
    2- co będą naprawiać warsztaty jak z diesli przesiądą na LPG ?
  • #112
    ociz
    Moderator Samochody
    Już powoli i diesle zaczyna się opłacać gazować. Ale jakość montażu tych instalacji jest na takim poziomie że będzie jeszcze więcej do naprawiania. :)
  • #113
    jan24
    Poziom 15  
    Witam
    Z uwagi na poruszanie się na krótkich dystansach chciałbym założyć podgrzewacz parownika. Auto to peugeot partner 1.4, instalacja sekwencyjna. Jako że parownik jest równolegle połączony z nagrzewnicą wpadłem na pomysł, aby podgrzewany był tylko parownik, do czasu gdy silnik nie osiągnie 30 stopni. Przed samym parownikiem chciałbym dać zawór elektromagnetyczny, który podczas procesu ogrzewania blokował by przepływ cieczy przez parownik. Do ogrzewania parownika planuję użyć dwóch świec żarowych połączonych równolegle. Automatykę zapewniał by mikrokontroler. Sygnały wejścia to: temp. parownika, temp. płynu chłodzącego, napięcie zasilania (14,4v- silnik pracuje). Wyjścia: zawór przed parownikiem, sterowanie świecami. Zasilanie układu: + po zapłonie, z ewentualnym wyłącznikiem w kabinie. Zamiast przekaźnika załączającego świece chciałbym użyć dwóch tranzystorów mos przykręconych do parownika.
    Parownik jaki posiadam:
    Podgrzewanie reduktora LPG
    Podgrzewanie reduktora LPG
    Proszę o opinię, czy to ma prawo działać. Jeśli tak to gdzie szukać elektrozaworu, oraz jakichś świec o w miarę dużej mocy, ale niewielkich wymiarach.

    Pozdrawiam
  • #114
    dino777
    Poziom 25  
    łatwiej chyba wsadzić podgrzewacz od jakiegoś "traktora" na trzy świece i po sprawie, tylko aby altek wydolił, kolega ma tak w Volvo i jest zadowolony
  • #115
    jan24
    Poziom 15  
    Myślałem nad tym, jednak ja wolałbym podgrzewać sam reduktor, a nie cały silnik. Zaletą było by szybsze przełączenie na lpg (podgrzanie płynu w reduktorze oraz samego reduktora do 30 z pewnością trwa krócej niż podgrzanie całego układu), oraz mniejsze zapotrzebowanie na energię elektryczną.
  • #117
    jan24
    Poziom 15  
    Kolego Strumien swiadomosci swia
    Twoja odpowiedź nic nie wnosi do tematu, więc po co piszesz?
    Mogłeś chociaż wysilić się i podać powody dla których nie warto próbować z podgrzewaniem samego reduktora. Robisz tylko śmietnik w temacie.
  • #118
    dino777
    Poziom 25  
    to zostaje Ci wiercić redka i wkręcić świece, nic innego nei wymyślisz, a podgrzewacz mozna założyć zaraz przed redkiem
  • #119
    jan24
    Poziom 15  
    Właśnie wolał bym wsadzić świece żarowe w reduktor, bo stosując podgrzewacz przed reduktorem musiał bym zapewnić przepływ płynu, a tego staram się uniknąć. Konstrukcja reduktora jaki posiadam trochę mi to utrudni, ale myślę że jakoś uda mi się tam zamontować dwie świece ołówkowe (gwint M10) z jakiegoś auta z wtryskiem cr- mają większą moc. Nie wiem tylko z jakiego auta podebrać zawór cieczy chłodzącej (jakie auta miały elektroniczne sterowanie temperaturą w kabinie)
    Pozdrawiam
  • #120
    decybel91
    Poziom 39  
    Fajnie tylko właśnie musisz zamknać obieg w parowaniku bo inaczej całe ciepło pójdzie w nagrzewnicę.
    Tylko jak to sprytnie skonstruować?