Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford escort 1.8 TD sygnał dawki ropy skąd??

30 Wrz 2009 20:55 2460 11
  • Poziom 16  
    Witam.

    Chciałbym sobie zrobić do Escorta wskaźnik spalania, od pompy wtryskowej nie widzę żadnych przewodów a chciałbym sie dowiedzieć czy jest jakiś sygnał z którego mógłbym skorzystać przy przeliczaniu spalania.
    Jeśli ktoś się orientuje gdzie i czego mam szukać to byłbym wdzięczny.

    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przenoszę z "Układy elektroniczne DIY pomysły, problemy".
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Obawiam się że mało wspólnego te parametry mają wspólnego z rzeczywistym zużyciem paliwa. Zauważ że brakuje danych o obciążeniu silnika, prędkości pojazdu itp. Czyli albo dołożyć do tego jeszcze czujnik ciśnienia doładowania (ta pompa ma LDA ?) i skądś wziąć sygnał prędkości pojazdu (a nawet nie wiadomo który to rocznik) (ta pompa ma LDA ?), albo prościej ale drożej - czujnik piezo na rurce wtryskiwacza, poprzez pomiar czasu trwania fali akustycznej w rurce można by wyliczyć bezpośrednio dawkę wtryśniętą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    W skrucie mówiąc jak kierowca jest wstanie przycisnąć i ile mu zapodać żeby było ok :)
  • Moderator Samochody
    Jak to po co ? Na co komu wskazania spalania w jednostce czasu? Przecież liczy się na 100km. Źle po prostu się wyraziłem, bardziej chodzi o ilość przebytej drogi , chociaż informacja o prędkości pojazdu daje podstawę do określenia "gear position" czyli który bieg aktualnie jest zapięty. Ponadto zauważ że przełożenie parametrów wciśnięcie gazu/prędkość obrotowa zależy nie tylko od obciążenia silnika, ale i od temperatury i silnika i paliwa oraz od jego jakości. Rozwiązanie widział bym to w tej chwili jeszcze inaczej - dwie turbinki z trabanta , wpięte jedna w zasilanie, druga w powrót, z różnicy ich wskazań wychodziło by autentyczne zużycie paliwa.

    A co do wskaźnika ekonomicznej jazdy - "ruskie" montowały to w Ładach, można było dokupić do Fiatów czy Polonezów - ekonomizer, pokazujący podciśnienie w kolektorze ssącym, ideałem było utrzymywanie wskazówki poniżej pola nieekonomicznego, czyli im większe podciśnienie, tym lepiej. Tutaj można by chyba odwrócić - ekonomizer w funkcji ciśnienia doładowania, im mniejsze , tym lepiej.
  • Poziom 16  
    Witam.

    Escort to rocznik 1995 ale podobno silnik jest już przekładka więc nie wiem który rocznik, czy pompa ma LDA ?? nie wiem, co to takiego jak to sprawdzić?

    Prędkość to nie problem bo skorzystam z tarczy od ABS'u i to będzie pikus.

    Dzięki za zainteresowanie i pomoc.

    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    No to faktycznie potrzeba tylko sygnał czasu , prędkości obrotowej i położenia dźwigni - jakiś procent prawdy w tych wyliczeniach będzie. Tak sobie myślę nad tą detekcją fali akustycznej w rurce wtryskiwacza - kwestia dość drogiego czujnika piezo i obróbki mocno zaszumionego sygnału.
  • Poziom 15  
    Jest taki kit AVT 434. Na forum EP masz wszystko na ten temat. W starszych dieslach chłopaki tam kombinowali z dwoma przepływomierzami od trabanta/wartburga chyba na dopływie i odpływie paliwa z pompy.