Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford escort 1.8 TD sygnał dawki ropy skąd??

Przybysz1224 30 Wrz 2009 20:55 2373 11
  • #1 30 Wrz 2009 20:55
    Przybysz1224
    Poziom 16  

    Witam.

    Chciałbym sobie zrobić do Escorta wskaźnik spalania, od pompy wtryskowej nie widzę żadnych przewodów a chciałbym sie dowiedzieć czy jest jakiś sygnał z którego mógłbym skorzystać przy przeliczaniu spalania.
    Jeśli ktoś się orientuje gdzie i czego mam szukać to byłbym wdzięczny.

    Pozdrawiam.

    0 11
  • #3 30 Wrz 2009 21:22
    prezeswal
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przenoszę z "Układy elektroniczne DIY pomysły, problemy".

    0
  • #4 30 Wrz 2009 21:27
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 30 Wrz 2009 21:34
    robokop
    Moderator Samochody

    Obawiam się że mało wspólnego te parametry mają wspólnego z rzeczywistym zużyciem paliwa. Zauważ że brakuje danych o obciążeniu silnika, prędkości pojazdu itp. Czyli albo dołożyć do tego jeszcze czujnik ciśnienia doładowania (ta pompa ma LDA ?) i skądś wziąć sygnał prędkości pojazdu (a nawet nie wiadomo który to rocznik) (ta pompa ma LDA ?), albo prościej ale drożej - czujnik piezo na rurce wtryskiwacza, poprzez pomiar czasu trwania fali akustycznej w rurce można by wyliczyć bezpośrednio dawkę wtryśniętą.

    0
  • #6 30 Wrz 2009 21:37
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 30 Wrz 2009 21:46
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    W skrucie mówiąc jak kierowca jest wstanie przycisnąć i ile mu zapodać żeby było ok :)

    0
  • #8 30 Wrz 2009 21:47
    robokop
    Moderator Samochody

    Jak to po co ? Na co komu wskazania spalania w jednostce czasu? Przecież liczy się na 100km. Źle po prostu się wyraziłem, bardziej chodzi o ilość przebytej drogi , chociaż informacja o prędkości pojazdu daje podstawę do określenia "gear position" czyli który bieg aktualnie jest zapięty. Ponadto zauważ że przełożenie parametrów wciśnięcie gazu/prędkość obrotowa zależy nie tylko od obciążenia silnika, ale i od temperatury i silnika i paliwa oraz od jego jakości. Rozwiązanie widział bym to w tej chwili jeszcze inaczej - dwie turbinki z trabanta , wpięte jedna w zasilanie, druga w powrót, z różnicy ich wskazań wychodziło by autentyczne zużycie paliwa.

    A co do wskaźnika ekonomicznej jazdy - "ruskie" montowały to w Ładach, można było dokupić do Fiatów czy Polonezów - ekonomizer, pokazujący podciśnienie w kolektorze ssącym, ideałem było utrzymywanie wskazówki poniżej pola nieekonomicznego, czyli im większe podciśnienie, tym lepiej. Tutaj można by chyba odwrócić - ekonomizer w funkcji ciśnienia doładowania, im mniejsze , tym lepiej.

    0
  • #9 01 Paź 2009 20:56
    Przybysz1224
    Poziom 16  

    Witam.

    Escort to rocznik 1995 ale podobno silnik jest już przekładka więc nie wiem który rocznik, czy pompa ma LDA ?? nie wiem, co to takiego jak to sprawdzić?

    Prędkość to nie problem bo skorzystam z tarczy od ABS'u i to będzie pikus.

    Dzięki za zainteresowanie i pomoc.

    Pozdrawiam.

    0
  • #10 01 Paź 2009 21:01
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 03 Paź 2009 19:02
    robokop
    Moderator Samochody

    No to faktycznie potrzeba tylko sygnał czasu , prędkości obrotowej i położenia dźwigni - jakiś procent prawdy w tych wyliczeniach będzie. Tak sobie myślę nad tą detekcją fali akustycznej w rurce wtryskiwacza - kwestia dość drogiego czujnika piezo i obróbki mocno zaszumionego sygnału.

    0
  • #12 03 Paź 2009 20:27
    trustno1
    Poziom 15  

    Jest taki kit AVT 434. Na forum EP masz wszystko na ten temat. W starszych dieslach chłopaki tam kombinowali z dwoma przepływomierzami od trabanta/wartburga chyba na dopływie i odpływie paliwa z pompy.

    0
  Szukaj w 5mln produktów