Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Romet RXL 2T - Mała prędkość przy wysokich obrotach.

dj_barski 01 Paź 2009 09:13 7179 7
  • #1 01 Paź 2009 09:13
    dj_barski
    Poziom 2  

    Witam Serdecznie Wszystkich ! Kilka dni temu zakupiłem nowy skuter marki romet model RXL 2T. Moje pytenie dotyczy prędkości jazdy względem obrotów silnika. Problem polega na tym że skuter staruje jak samolot "cesna" aby poruszał się z odpowiednią prędkością manetkę gazu należy trzymać na maksymalnych obrotach a skuter porusza się w ślimaczym tępie , proszę sobie wyobrazić , ogromny ryk silnika spowodowany maksymalnymi obrotami a prędkość 35-48 km/h. Skuter jest nowy i wiadomą sprawą jest fakt docierania silnika a co za tym idzie nie przekraczanie maksymalnych obrotów lecz jednak w ten sposób się nieda , kiedy popuszczam manetkę gazu aby zmniejszyć obroty skuter staje. Proszę o jakąś radę czy jest możliwość jakiejś regulacji tak aby skuter ruszał z miejsca i jechał bez katowania silnika na wysokich obrotach. Z góry Bardzo Dziękuję !

    0 7
  • #2 01 Paź 2009 09:43
    karola44-81
    Poziom 27  

    Skoro jest nowka- nalezy udac sie do dystrybutora/serwisu niech go obejrza gwarancyjnie.
    Zreszta zgodnie z przepisami co kolega juz wspomnial motorowery , czyli do 50ccm maja ograniczenie predkosci do 45km/h.
    Jednak do tej predkosci powinien dosc sprawnie sie rozpedzac i utrzymywac ta predkosc bez problemow.

    0
  • #3 01 Paź 2009 09:45
    dj_barski
    Poziom 2  

    Ofakcie iz takowe blokady są wiem , ale blokady powodują że pojazd nie może przekroczyć określonej prędkości a mój problem polega na tym że skuter aby sie poruszac musi osięgać maksymalne obroty w przeciwnym razie stoi , w tej sytuacji ten silnik rozleci się po przejechaniu kilkaset kilometrów. Szukam porady czy mogę poruszać się nim używając mniejszych obrotów silnika tak aby go nie katować , w obecnej sytuacji albo max obroty silnika i jadę albo stoję , może problemem jest waga rolek wariatora jak podpowiadał mi znajomy . Chciałbym zaciągnąć porad od kierowców którzy mieli podobny problem.

    0
  • #4 01 Paź 2009 10:07
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Tak waga rolek ma istotne znaczenie tak jak i sprężyna. Jeśli masz skuter na gwarancji to tak jak kolega karola44-81 wspomniał odwiedź serwis możliwe coś się dzieje,lub coś jest nie tak w układzie wariatora

    0
  • #5 01 Paź 2009 10:12
    dj_barski
    Poziom 2  

    Ok ! Bardzo Dziękuję ! Mam jeszcze jedno pytanie : rolki wariatora muszą być cięższe czy lżejsze aby wariator reagował prędzej przy mniejszych obrotach silnika , chciałbym aby kręcił przy 50 % obrotów silnika a nie jak do tej pory przy max.

    0
  • #6 01 Paź 2009 19:47
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 10 Paź 2009 21:40
    Radzio2222
    Poziom 11  

    duzą role odgrywają jeszcze sprężyny ( najczęściej 3) w sprzęgle. od ich twardości zależy z jakich obrotów skuter rusza

    0
  • #8 11 Paź 2009 01:15
    adams bem
    Poziom 11  

    witam kolego przy zakupie nowego sprzętu masz czas docierania silnika - każdy kupiony nowy sprzęt musi jechać 45 aż ! pozdro

    Moderowany przez Rycho T:

    Kolejna bzdurna odpowiedź, napisana bez zastanowienia. Kol. dj_barski pisze wyraźnie, że silnik musi pracować na bardzo wysokich obrotach, aby skuter, w ogóle, jechał. W nagrodę, kolejne ostrzeżenie.

    0