Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulator napięcia magneton 13,8V zwiekszenie do 14V

01 Oct 2009 15:52 17036 35
  • Level 12  
    Witam
    Chcę przerobić regulator magneton aby dawał napięcie 14,4V bo daje 13,8V. Podobno można to zrobić zmieniając rezystancje dwóch oporników tylko nie wiem których, jaka rezystancję zastosować. Zamieszczam zdjęcie rozebranego regulatora i proszę o zaznaczenie oporników które trzeba wymienić.
    Pozdrawiam
    Regulator napięcia magneton 13,8V zwiekszenie do 14V
    Regulator napięcia magneton 13,8V zwiekszenie do 14V
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 12  
    To co zaznaczyłem na niebiesko słuzy do regulacji??? zdrapałem troche ze zwiekszył sie opór o ok 25OHM ale nie było efektów jesli mogli by koledzy to zaznaczcie który układ mam ruszuć
    pozdr
    Regulator napięcia magneton 13,8V zwiekszenie do 14V

    Dodano po 3 [godziny] 44 [minuty]:

    A gdzie tutaj jest dioda Zenera bo nie widze tutaj takiej???
  • User removed account  
  • Level 12  
    hmm myślałem ze dioda zenera ma trzy wyjścia na schemacie wyglada ze ten rezystor napylany jest zaznaczony jako zmienny to on pewnie jest odpowiedzialny za regulacje napięcia tylko teraz zmniejszyc czy zwiekszyć opór???
    pozdr
  • User removed account  
  • Level 12  
    to ja już zupełnie nie wiem to prąd ładowania ma związek z temperaturą jutro połącze razem z nim potencojmetr i zobaczymy co sie stanie
    pozdr
  • User removed account  
  • Level 18  
    Motronic wrote:
    Dziecko-układ z termistorem działał tak, że w zimie zwiększał ładowanie. W lecie zmniejszał.

    hmm myślałem ze dioda zenera ma trzy wyjścia na schemacie wyglada ze ten rezystor napylany jest zaznaczony jako zmienny to on pewnie jest odpowiedzialny za regulacje napięcia tylko teraz zmniejszyc czy zwiekszyć opór???
    pozdr



    Motronic Daj spokój tłumaczysz gościowi jak on podstaw jeszcze nie ogarnoł
  • User removed account  
  • Level 12  
    No fakt jest to termisor kiedy sie go pogrzeje to rezystancja maleje a kiedy sie chłodzi to rosnie wiec chyba trzeba zwiększyć rezystancje aby podnieść ładowanie
    albo może lepiej z ta dioda zrobić i ja wlutować tylko na allegro sa te BAT 85 a tak myśle skąd by taka wylutować mam trochę złomu elektronicznego

    Jesli ładowanie bedzie 14,2 to klikne hehehe:D ogólnie to nie zajmuje sie elektroniką a jestem mechanikiem więc jestem laikiem
    A jeszcze co do diody jeśli dioda zmniejszy napięcie na d+ czyli od mostka w alternatorze który zasila wzbudzenie to czy nie będzie za mało prądu zeby wysłać na wzbudzenie mimo ze jest podawane 12V przez zacisk 54 ale jest on ograniczony rezystorem???
  • Level 13  
    ja bym proponował zaakupić za 16zł regulator 9 diodowy 14,4V np od poloneza, zamontować i z głowy:) bez zbędnego szukania rezystancji itp.
  • Level 39  
    Mnie coś wygląda, że tą dodatkową diodę to warto by zastosować ale do złącza 54 regulatora bo to raczej tam jest napięcie odniesienia. D+ to raczej zasilanie układu wzbudzenia i warto aby było prądu więcej niż mniej. Wprawdzie jest tam już jedna dioda, ale zastosowanie drugiej to chyba faktycznie najprostszy sposób uzyskania efektu. A co zastosowania regulatora dla alternatorów 9-cio diodowych to chyba nieporozumienie bowiem wymagałoby to zmian w alternatorze i instalacji samochodu. A pytający chyba nie chce tego robić.
  • User removed account  
  • Level 12  
    To jest alternator 9 diodowy tylko z nie typowym regulatorem(w koncu to czeskie)
    wpiołem diode pod D+ ładowanie było 14,2 ale na srednio wolnych obrotach mryga kontrolka ładowania i napiecie skacze 14,3- 13,5 wiec odłaczyłem zamawiam regulator od poloneza i skończą sie problemy
    pozdr
  • Level 39  
    Motronic wrote:
    Zauważ, że 54 idzie w jeden pkt co D+


    Ano masz rację. Ale w takim razie dioda taka, która wytrzyma obciążenie uzwojenia wirnika, ale też powstanie pytanie, czy gałąź 54 nie zafałszuje pracy regulatora. Myślę, że włączenie takiej diody (drugiej) w szereg z diodą stabilizacyjną też dałoby efekt (jeśli nie chcemy wymieniać istniejącej diody).
  • User removed account  
  • Level 12  
    właśnie do nózek diody bez posrednio załozyłem konektory próbowałem na dwóch różnych diodach to samo dobra daje sobie spokój zamawiał regulator od poloneza
  • Level 13  
    jak będziesz miał regulator od poldka to podłącz szczotkę to jest chyba oznaczenie DF pod zacisk 67 a pod zacisk 15 podłącz D+ oraz przewód który po dotknięciu do masy spowoduje zaświecenie się kontrolki ładowania czyli ten 54. Pozdrawiam
  • User removed account  
  • Level 12  
    Witam
    Odgrzebuje swój stary temat
    Znow o tym alternatorze
    Otóż w pewnym przedziale obrotów trochę powyżej 900 obr (jest to ciągnik rolniczy więc przełożenie dość wysokie) obserwuje pulsowanie żarówek(małe skoki napięcia) przy wyższych obr stabilizuje się sprawdziłem wszystko diody ok podmieniałem wirnik stojan trzy regulatory w tym jeden od poloneza dajacy napięci 14,4 to samo
    Druga sprawa to ciekawy przypadek kiedy akumulator sie naladuje dosc dobrze na obr około 700 co jakis czas mugnie kontrolka ładowania ale tylko wtedy kiedy praktycznie nie ma obciazenia jak włącze jakies swiatła jest ok i nigdy nie mrugnie
    Altek był tez sprawdzany przez fachowca i twierdzi jest ok
    W sumie ładuje bez zarzutu pod kazdym obciazeniem teraz nawet z orginalnym regulatorem 13,8 V bo stwierdziłem ze nie potrzeba 14.4 bo maszyna dosc duzo pracuje i lepsze bedzie delikatne ładowanie
    pozdr
  • Level 37  
    don vito19 wrote:
    obserwuje pulsowanie żarówek(małe skoki napięcia) przy wyższych obr stabilizuje się sprawdziłem wszystko diody ok podmieniałem wirnik stojan trzy regulatory w tym jeden od poloneza dajacy napięci 14,4 to samo
    Druga sprawa to ciekawy przypadek kiedy akumulator sie naladuje dosc dobrze na obr około 700 co jakis czas mugnie kontrolka ładowania ale tylko wtedy kiedy praktycznie nie ma obciazenia jak włącze jakies swiatła jest ok i nigdy nie mrugnie

    nadal coś dynda (słaby styk) w obwodzie wzbudzenia
  • Moderator of Cars
    Jeśli to Zetor, to wymień stacyjkę - luźny styk zwierany wciśnięciem kluczyka.
  • Level 12  
    Wzbudzenie i prad ładowanie nie idzie przez stacyjke tylko bez posrednio do styku rozrusznika a tak jest ok szczotki nowe, sprężynki ok pierścienie ślizgowe ok wirnik był podmieniany nic nie dało
    chyba ten typ tak ładowanie jest 13,8V na swiatłach 14V bez nie bede nic grzebał
  • Moderator of Cars
    don vito19 wrote:
    Wzbudzenie i prad ładowanie nie idzie przez stacyjke

    Bzdura. Albo jesteś mądrzejszy i robisz usterkę sam, albo stosujesz się do porad.
  • Level 12  
    dobra pomińmy orginalne połaczenia według schematu

    Przewód czerwony B+ idzie bez posrednio do zacisku rozrusznika
    DF idzie do regulatora D+ idzie bez posrednio do regulatora
    Przez stacyjke idzie tylko niebieski przewód 54
    Miałem załozony regulator od poloneza gdzie przewód 54 nie był wogóle podłaczny i zjawisko tez występowało