Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polo 87r nie działa dmuchawa i wycieraczka tylna

Grzegorz511 01 Paź 2009 18:37 4111 10
  • #1 01 Paź 2009 18:37
    Grzegorz511
    Poziom 12  

    Witam.
    Mam fajnego VW Polo 87r, super auto!, silnik 1.0 coupe "FANCY".
    Podpinam się do tematu bo mi dmuchawa i wycieraczka tylna przestała działać.
    Bezpieczniki posprawdzałem są OK.
    Już październik no i rano bez dmuchawy to kicha jest, pomożecie?
    Na krótko działa i dmuchawa i wycieraczka.

    Moderowany przez Błażej:

    Wątek wydzieliłem z wykopalisk. Poprawiłem temat.

  • #2 01 Paź 2009 19:59
    rico37p
    Poziom 28  

    Wypnij wtykę z przełącznika dmuchawy ,przy włączonym zapłonie na przewodzie czarnoczerwonym powinno być napięcie .Jeżeli jest to po zmostkowaniu z jednym z trzech pozostałych powinna ruszyć dmuchawa. Co do silnika tylnej wycieraczki to sprawdż przewody przechodzącez nadwozia do tylnej klapy.

  • #3 02 Paź 2009 12:10
    Grzegorz511
    Poziom 12  

    Ustaliłem:
    W bagażniku rozpiąłem złącze wycieraczki, i podałem zasilanie ze świateł, śmiga wycieraczka, więc odkręciłem osłonę pod kierownicą i są tam przekaźniki. Na jednym z nich zauważyłem przewody takiego samego koloru jak na złączu wycieraczki z tyłu, więc zadałem +12 i wycieraczka i dmuchawa ruszyły, ale nie wiem skąd to jest zasilane.
    Bezpieczniki są ok. Gdzie szukać przyczyny?
    Dzięki Błażej.

  • #4 08 Paź 2009 13:02
    Grzegorz511
    Poziom 12  

    Nie wiem jak jeszcze mam ten problem opisać.
    Teraz znowu wycieraczka i dmuchawa działają, ale nie działa wskaźnik temperatury i wskaźnik paliwa.
    Coś się pie....., a ja nie wiem gdzie tego szukać.
    Obejrzałem całą skrzynkę bezpiecznikową pod kątem słabych styków , i według mnie wszystko wygląda ok.
    Dodam że dmuchawa i wycieraczka zaczęły pracować same (wczoraj) w czasie jazdy autem, a nie wskutek moich działań.

  • #5 13 Sty 2011 14:35
    pyton444
    Poziom 2  

    Witam! ja mam taki problem w VW Polo z 1997r. - od pewnego czasu na zimnym silniku nie działają mi ani rzednie ani tylnie wycieraczki, spryskiwacze i w ogóle dmuchawa. po nagrzaniu się silnika problem ustępuje. czym to może być spowodowane? sprawdzałem bezpieczniki i nie są przepalone.

  • #7 17 Sty 2011 11:53
    pyton444
    Poziom 2  

    Dzięki wielkie za pomoc! miałeś rację. dobrze, że nie wybrałem się do mechanika;]

  • #8 17 Sty 2011 15:21
    Zico63
    Poziom 37  

    Proszę wybaczyć Off Topic: Tak trzymać, cieszę się - po to jest forum :D + :sm9:

  • #9 17 Sty 2011 21:28
    superservice
    Poziom 8  

    Sprawdź opornice ( włącz na maksa nawiew na największym stopniu), oraz sprawdź bezpieczniki.

  • #10 17 Sty 2011 21:34
    Zico63
    Poziom 37  

    superservice napisał:
    Sprawdź opornice ( włącz na maksa nawiew na największym stopniu), oraz sprawdź bezpieczniki.

    To bardzo precyzyjna odpowiedź, ale nie w tym temacie: wszystko już działa, to raz a dwa - nawet gdyby, to nie ta usterka. To by było o braku dwóch (trzech) pierwszych biegów dmuchawy.

  • #11 16 Lip 2013 05:46
    hugies
    Poziom 1  

    Podobny problem w POLO 1997 nagle przestał działać wycieraczki, nawiewy,el.szyby,
    światła mijania i podgrzewanie szyby tył. Okazało się, że przyczyna tkwiła w uszkodzonej kostce stacyjki koszt zamiennika 12 zł + moje 3 godz pracy.
    Po krótce opiszę jak się do tego dobrać. Zdejmujemy osłonę kierownicy (2 wkręty krzyżak od dołu), zdejmujemy poduszkę (2 wkręty imbusowe od tyłu kierownicy) po odkręceniu poduszkę lekko podnosimy i wyciągamy wtyczkę z poduszki.Następnie odkręcamy kierownicę klucz 24.Nie szarp kierownicy od dołu jest wpięty przewód można ją odłożyć z podłączonym przewodem - nie wpływa na komfort pracy. Teraz przełączniki (3 śruby małe płaski wkretak i zdejmujemy je. Potem odkręcamy tzw. żabką wkręt trzymający stacyjkę po lewej stronie. Teraz wyjmujemy dolną półkę 2 boczne ograniczniki odpowiednio wciskamy do środka i wysuwamy schowek (półkę). Kolejna osłona nad pedałami odkręcamy 2 wkręty krzyżak. Teraz musisz odkręcić śrubę na krzyżaku tę najbliżej i wyjąć. W tym momencie wyjmujesz trzpień kierownicy. Zaglądasz o dołu w kostkę i od strony kolumny kierowniczej w środku jest widoczny mały wkręt. Bierzesz mały śrubokręt lekko go zaginasz i tak przygotowanym narzędziem pomalutku odkręcasz ją. wyjmujesz kostkę i wymieniasz na nową. Składasz w odwrotnej kolejności od rozkładania. Na końcu elegancko wyśrodkuj kierownicę i po kłopocie. Wykonując samodzielnie zaoszczędzisz na robociźnie 60- 100 zł. Zależy od człowieka wiedzy, umiejętności uczciwości i pazerności. Pozdrawiam i powodzenia. :D

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo