Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Domofon firmy Genway - zmiana z plusa na minus

01 Paź 2009 21:35 3935 13
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam domofon firmy Genway, który działa na zasadzie zamknięcia obwodu. Masa jest stała, a "plus" zmienny, tzn w momencie naciśnięcia przycisku w słuchawce obwód jest zamykany "przez plusa". Czy jest możliwość zrobienia czegoś, by to minus był "zmienny"? Najlepiej by to było coś osobnego, np.coś, co podłączam do masy i plusa; po zamknięciu obwodu dalej idzie tylko minus, którego "nie ma", gdy obwód jest otwarty.
    Jestem początkujący (bardzo), więc bardzo proszę o jak najprostsze schematy.
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przenoszę z "Układy elektroniczne DIY pomysły, problemy".
  • Poziom 14  
    Chodzi mu o to, że wciśnięcie klawisza zamyka obwód dostarczając energię przez ten klawisz. Chce on by "prąd" w obwodzie był non-stop, tylko masa się pojawiała przy wciśnięciu przycisku.
  • Poziom 10  
    dokładnie o to mi chodzi.
    Napięcie 15V
  • Poziom 14  
    Jestem początkujący i nie znam budowy domofonu, ale wydaję mi się że to raczej mało możliwe. Pewnie są jakieś diody czy cuś, które ukierunkowują prąd. Gdybyś zmienił kierunek, nie zadziałałoby/popaliło by się. Ale pewny nie jestem.
    Inną sprawą jest to, że gdybyś miał gdzieś przebicie po drodze, cały prąd poszedłby bokiem, i też mogłoby się coś popalić, lub spowodować po prostu straty energii.
    Po co Ci takie rozwiązanie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź. mógłbyś wyjaśnić czym są X1-1, X1-2, X2-1, X2-2 oraz te niebieskie znaczki? Jestem początkujący, a w necie jakoś nie mogę na nic trafić...
    EDIT: Teraz wpadłem na pomysł, że gdyby przerobić pomysł Mariana B z tego wątku:Link tak, by "plus był zmienny" to wtedy by działało bez kombinowania z zamianą "fazy sygnału"
    Pozdrawiam