Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza Cupra 2.0 16V problem z pracą na zimnym silniku.

01 Paź 2009 23:05 2524 2
  • Poziom 12  
    Witam. Mam Seata Ibiza Cupra z 97 roku. Ostatnio pojawił mi się dziwny problem. Odpalam jak co rano autko i po przejechaniu ok 300 - 400 metrów auto nie ma mocy, nie chce się wkręcić powyżej 3 tyś obr. nawet z gazem wdepniętym w podłogę. Strzela wtedy w dolot i w wydech. Auto ma sekwencyjną instalację gazową na STAG-u 200.

    Opis tego co w autku było robione (by ułatwić diagnozę...)
    Zmieniany pasek rozrządu ok 12 tys km temu,
    regulowany gaz + wymiana filtrów gazu
    wymieniony olej + filtr ok 12 tys km temu
    28 tyś km temu wymieniony na seryjny kompletny układ wydechowy (tłumik środkowy, tłumik końcowy, katalizatora już nie było, wstawiona Lambda której także nie było ku mojej radości)
    czyszczony filtr powietrza ( jest stożkowy)
    wymieniane świece ( są NGK V-line )
    zmieniany palec rozdzielacza zapłonu oraz kopułka
    zmieniany termostat ( stary przepuszczał już)
    sprawdzane czujniki temperatury wody - są na 100% sprawne

    Dodam że problem występuje tylko na zimnym silniku, na ciepłym nic kompletnie się nie dzieje. Auto ciągnie ładnie i równo zarówno na LPG jak i na benzynie, na ciepłym silniku nie szarpie ani się nie krztusi. Problem jest tylko tuż po odpaleniu.
    Dodam że problem pojawił się nagle i nie mam konceptu co mu może być. Dodam że przez długi czas ( nie wiem ile) u poprzedniego właściciela autko jeździło w ogóle bez sondy Lambda i chodziło absolutnie poprawnie i równo. NIE MA ŻADNEGO EMULATORA LMABDY!

    aha i taka jeszcze jedna mała sprawa - rozbierał ktoś kiedyś może komputer sterujący pracą silnika w tym seacie. MAM DIGIFANT 3232. Potrzebuję zdjęcie płytki drukowanej bo chcę się dowiedzieć jak wygląda główny chip.
  • Poziom 19  
    A pod VAGa podłącz i błędy zobacz. Przyczyn może być wiele.
  • Poziom 12  
    Sprawa jest o tyle zagadkowa że w Vagu jest czysto. Nie mam błędów na silniku. Dlatego napisałem tego posta. Odpaliłem autko na zimnym silniku pod VAG-iem i nie ma nic...