Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda civic 1.4_2001- nie chce odpalić

Stachserwis 03 Paź 2009 08:53 15730 23
  • #1 03 Paź 2009 08:53
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Koledzy potrzebuję waszej pomocy. Autko stanęło mi w terenie, rozrusznik kręci, pasek rozrządu też, benzyna jest a iskry brak. Najprawdopodobniej wyłącznik wstrząsowy(uderzeniowy) zrobił się nadgorliwy. Problem mam z jego zidentyfikowaniem. Z opisów na elce wynika, że jest on w konsoli środkowej za radiem. Moje pytanie; czy dobrze zrozumiałem - radyjko trzeba demontować? Jak on wygląda? Nigdy nie było potrzeby tam grzebać.
    p-m $$

    0 23
  • Katalog Megger
  • Pomocny post
    #2 03 Paź 2009 09:31
    hondabeast
    Poziom 11  

    witam. ja miałem podobny problem u mnie kiedy sie włączył włącznik uderzeniowy. tez nie mogłem zapalić silnika ale ten włącznik odłączył mi pompę paliwa. ja u siebie mam go z prawej strony od pedału gazu.

    moja honda to 1,4 1997

    0
  • #3 03 Paź 2009 11:26
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Już znalazłaem u mnie jest w srodkowej części kokpitu/konsoli niżej radyjka-od spodu.
    Ale to nie to. Blokada alarmu też nic nie wniosła. Problem jest chyba w elektryce. Potrzebna specjalistyczna porada. Być może jest to typowy przypadek Hondy. Proszę o podpowiedzi.
    p-m $$

    -1
  • #4 03 Paź 2009 13:20
    hondabeast
    Poziom 11  

    Skoro tak to może być wszystko:
    1. Cewka
    2. Moduł
    3. Impulsator
    4. Palec
    5. Kopułka
    Musiał byś wszystko po kolei sprawdzić.

    0
  • Katalog Megger
  • #5 03 Paź 2009 15:54
    Stachserwis
    Poziom 28  

    hondabeast napisał:
    Skoro tak to może być wszystko:
    1. Cewka
    2. Moduł
    3. Impulsator
    4. Palec
    5. Kopułka
    Musiał byś wszystko po kolei sprawdzić.


    Tu jest chyba nieco inne rozwiązanie; wygląda na to, że cewki są 4(w postaci małych modulików z których wychodzą tzw. fajki bezpośrednio do świec, palca chyba nie ma, zatem kopułki-też. Pozostaje moduł i impulsator. Moduł-wiadomo a impulsator pewnie na kole zamachowym(do sprawdzenia oscyloskopem po uprzednim pokręceniu rozrusznikiem). Chyba, że się mylę to mnie poprawcie i podpowiedzcie-proszę jak do tego sie zabrać by nie narozrabiać. I chyba zapomniałem, że nie gaśnie symbol kluczyka immo na tablicy zegarów.

    p-m $$

    0
  • Pomocny post
    #6 03 Paź 2009 19:17
    manta
    Poziom 39  

    No to wygląda że immo robi bałagan a podstawy sprawdzałeś (bezp.zasilania..)

    0
  • #7 03 Paź 2009 19:52
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Gdzie go szukać? Fuse w skrzynce bezpieczników - sprawdzone. A immo podobno wbudowane w moduł.
    p-m $$

    -1
  • #8 03 Paź 2009 20:15
    Daral
    Poziom 12  

    Witaj
    Nie piszesz nic na temat zabezpieczenia auta alarm immobiliser.
    Dla mnie musisz mieć problem od strony zabezpieczenia auta.
    To częsta usterka przy uszkodzeniu przekaźnika odpowiadającego za odcięcie.

    0
  • #9 03 Paź 2009 20:17
    slodky
    Poziom 18  

    Jeżeli to immo to chyba czeka Cię wyprawa do serwisu kolego gdyż w domowych warunkach nic nie zdziałasz

    0
  • Pomocny post
    #10 04 Paź 2009 07:12
    Doktorr
    Poziom 34  

    A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli.
    Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze.
    Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo.
    W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).

    0
  • #11 04 Paź 2009 08:23
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Honda nie zatrzymała się w czasie jazdy.
    p-m $$

    Dodano po 3 [minuty]:

    Doktorr napisał:
    A ....
    W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).


    napięcie + , masa, impuls wyzwalający
    czy podałeś w kolejności, jeżeli tak to od której strony liczymy; od koła zamachowego czy od rozrządu?
    p-m $$

    0
  • Pomocny post
    #12 04 Paź 2009 11:30
    Doktorr
    Poziom 34  

    Celowo nie numerowałem pinów aby cię nie zasugerować.

    honda civic 1.4_2001- nie chce odpalić

    tu masz schemat dot. silnika D14Z5

    Jeżeli kontrolka od immo na desce zachowuje się normalnie. Zasilania i masy na cewkach są to kolejną typową usterką jest awaria czujnika położenia wału. Zaznaczam, że najprościej byłoby zdiagnozować pojazd w warsztacie a nie szukać po omacku.

    0
  • #13 04 Paź 2009 11:59
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Doktorr napisał:
    Celowo .....

    ...Jeżeli kontrolka od immo na desce zachowuje się normalnie.

    Kolejność którą mi podałeś jest zgodna z "od lewej do prawej"-dzięki. +12V jest, masa także, kluczyk immo(chyba) nie gaśnie.
    Jeżeli kontrolka immo to ten świecący kluczyk o którym pisałem wyżej - "nie gaśnie" po czasie to szukanie sygnału położenia wału jest zasadne? Mógłbyś podpowiedzieć gdzie umieszczony jest czujnik położenia wału(jest aktywny czy pasywny) na obudowie koła zamachowego czy w formie nadbudówki rozrządu?
    p-m $$

    0
  • Pomocny post
    #14 04 Paź 2009 13:13
    Doktorr
    Poziom 34  

    Nie gaśnie to immo nie odblokowuje .
    Użyj drugiego kluczyka, jeżeli i to nie pomoże to potrzebny czerwony i plastikowa karta kodowa= procedura dopisania kluczy.
    Dalej w kolejności trzeba sprawdzić obwody pętelki i centralki immo,oraz kabel łączący centralkę ze sterownikiem silnika.
    Jak wszystko zawiedzie immo of w sterowniku.

    1
  • #15 05 Paź 2009 07:28
    manta
    Poziom 39  

    Ja bym proponował najpierw kontrole połączeń a potem próby dopisywania kluczy.Moge się mylić ale czy civic nie ma bezpieczników na słupku?

    0
  • #16 05 Paź 2009 12:02
    Hans30
    Poziom 27  

    Ja myśle że napewno to że nie odpala nie jest winą włącznika uderzeniowego bo taen zabezpiecza pompę nie iskrę .
    Tutaj sugerowałbym sprawdzić przedewszystkim czy na cewkę dochodzi napięcie
    Może to w niej samej jest problem .Posprawdzaj czy są wszystkie zasilania .
    Za dopisywanie klucza tak szybko bym sie nie brał .
    Sprawdz dobrze

    0
  • #17 06 Paź 2009 07:44
    Stachserwis
    Poziom 28  

    manta napisał:
    Ja bym proponował najpierw kontrole połączeń a potem próby dopisywania kluczy.Moge się mylić ale czy civic nie ma bezpieczników na słupku?


    Zalazłem jedną skrzynkę bezpieczników pod maską, drugą pod kolumną kierowniczą. W obydwu bezpieczniki bez zastrzeżeń.
    p-m $$

    Dodano po 2 [minuty]:

    Hans30 napisał:
    Ja myśle że napewno to że nie odpala nie jest winą włącznika uderzeniowego bo taen zabezpiecza pompę nie iskrę .
    Tutaj sugerowałbym sprawdzić przedewszystkim czy na cewkę dochodzi napięcie
    Może to w niej samej jest problem .Posprawdzaj czy są wszystkie zasilania .
    Za dopisywanie klucza tak szybko bym sie nie brał .
    Sprawdz dobrze

    W tym autku są cztery cewki i mają zasilanie-sterowania brak co napisałem już w poprzednich postach
    p-m $$

    0
  • #18 06 Paź 2009 10:20
    hondabeast
    Poziom 11  

    Sprawdź czujnik położenia wału, a później cewki.

    0
  • #19 06 Paź 2009 18:33
    Stachserwis
    Poziom 28  

    hondabeast napisał:
    Sprawdź czujnik położenia wału, a później cewki.


    Jeśli kluczyk immo na tablicy nie gaśnie to sprawdzanie czujnika położenia wału jest konieczne? Nie pasuje to do mojej układanki więc pytam.
    p-m $$

    0
  • #20 06 Paź 2009 18:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 07 Paź 2009 09:03
    Hans30
    Poziom 27  

    jak to możliwe że nie masz sterownika silnika ?
    sprawdz ten czujnik położenia wałka o którym koledzy mówią
    no nie masz iskry to jak już sprawdziłeś czy jest plus mówisz że jest to znaczy że cewka nie dostaje impulsu masy

    Dodano po 3 [minuty]:

    doktorr dał schemat wżej co jest w jego lewej częsci jak nie sterownik ?
    Napewno coś ci podpowiem zale posprawdzaj to o czym piszemy

    0
  • #22 12 Paź 2009 16:52
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Hans30 napisał:
    jak to możliwe że nie masz sterownika silnika ?
    sprawdz ten czujnik położenia wałka o którym koledzy mówią
    no nie masz iskry to jak już sprawdziłeś czy jest plus mówisz że jest to znaczy że cewka nie dostaje impulsu masy

    Dodano po 3 [minuty]:

    doktorr dał schemat wżej co jest w jego lewej częsci jak nie sterownik ?
    Napewno coś ci podpowiem zale posprawdzaj to o czym piszemy


    W którym z moich postów doczytałeś, że nie mam sterownika silnika? O jakim impulsie masy piszesz? Chyba nie popatrzyłeś na schemat. Problem prawie na 100% tkwi w wymeldowaniu kluczyka a przyczyną mogły być(chociaż nie musiały) iskrzenia na klemie accu(nie zauważyłem, że się poluzowała).
    p-m $$

    0
  • #23 19 Paź 2009 11:25
    kaja36
    Poziom 1  

    Witam wszystkich.Mam problem,który objawowo mieści się w tytule tego wątku.
    Może ktoś zechce mi coś poradzić i podzieli się swoimi obserwacjami :)

    Samochód (honda civic 1,4is_97r 3d) nie chce odpalić.
    Problem zaskoczył mnie kilka dni temu i objawia się następująco (przepraszam za absolutnie laicki opis):
    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się kontrolki, po czym gasną (i tak pewnie ma być) za wyjątkiem kontrolki z kluczykiem-to ponoć sygnalizacja immobilizera (immobilizer fabryczny),która nie gaśnie tylko mruga. Kiedy kontrolka mruga, po przekręceniu kluczyka nie dzieje się absolutnie nic, po prostu jakby nie było silnika..bez reakcji.
    Po kilku,a w gorszym przypadku kilkunastu i więcej próbach, polegających na "kręceniu kluczykiem"...nagle kontrolka gaśnie i samochód odpala bez zarzutu. Dzisiaj rano odpalił za pierwszym razem ale kiedy podjechałam pod firmę i po zaparkowaniu ponownie próbowałam uruchomić auto - kontrolka z migającym kluczykiem przypomniała o sobie i próba startu spełzła na niczym.Dzwoniłam do serwisu hondy sugerują,że padł jakiś transponder i proponują wymianę immobilizera za jakieś koszmarne pieniądze.
    W międzyczasie odwiedziłam warsztat samochodowy, w którym mechanik zaproponował uruchomienie samochodu drugim kluczykiem-jako,że nie posiadam 2 kompletu ale mam kluczyk"matkę" - użyto tegoż kluczyka . Efektu nie było...więc mechanik stwierdził,że to nie wina kluczyka, a naprawą immo się nie zajmuje. Jeśli możecie mi coś podpowiedzieć, proszę o pomoc. Jeśli to rzeczywiście transpondent czy jedynym lekarstwem jest inwestycja w nowy immobiliizer? Co można zrobić i co sprawdzić,żeby uciec od kosztownej inwestycji w montaż nowego immobilizera? Czy możliwe jest wyłączenie tego immo, bez szkody dla auta?
    Z góry dziękuję za każdą dobrą radę

    Pozdrawiam

    1
  • #24 25 Paź 2009 09:26
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Jeżeli immo w Twoim autku jest poza sterownikiem to nie powinno być problemu z jego odłączeniem. W moim przypadku immo znajdował się wewnątrz sterownika.
    p-m $$

    0
  Szukaj w 5mln produktów