Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

honda civic 1.4_2001- nie chce odpalić

Stachserwis 03 Oct 2009 08:53 20662 23
  • #1
    Stachserwis
    Level 28  
    Koledzy potrzebuję waszej pomocy. Autko stanęło mi w terenie, rozrusznik kręci, pasek rozrządu też, benzyna jest a iskry brak. Najprawdopodobniej wyłącznik wstrząsowy(uderzeniowy) zrobił się nadgorliwy. Problem mam z jego zidentyfikowaniem. Z opisów na elce wynika, że jest on w konsoli środkowej za radiem. Moje pytanie; czy dobrze zrozumiałem - radyjko trzeba demontować? Jak on wygląda? Nigdy nie było potrzeby tam grzebać.
    p-m $$
  • Helpful post
    #2
    hondabeast
    Level 12  
    witam. ja miałem podobny problem u mnie kiedy sie włączył włącznik uderzeniowy. tez nie mogłem zapalić silnika ale ten włącznik odłączył mi pompę paliwa. ja u siebie mam go z prawej strony od pedału gazu.

    moja honda to 1,4 1997
  • #3
    Stachserwis
    Level 28  
    Już znalazłaem u mnie jest w srodkowej części kokpitu/konsoli niżej radyjka-od spodu.
    Ale to nie to. Blokada alarmu też nic nie wniosła. Problem jest chyba w elektryce. Potrzebna specjalistyczna porada. Być może jest to typowy przypadek Hondy. Proszę o podpowiedzi.
    p-m $$
  • #4
    hondabeast
    Level 12  
    Skoro tak to może być wszystko:
    1. Cewka
    2. Moduł
    3. Impulsator
    4. Palec
    5. Kopułka
    Musiał byś wszystko po kolei sprawdzić.
  • #5
    Stachserwis
    Level 28  
    hondabeast wrote:
    Skoro tak to może być wszystko:
    1. Cewka
    2. Moduł
    3. Impulsator
    4. Palec
    5. Kopułka
    Musiał byś wszystko po kolei sprawdzić.


    Tu jest chyba nieco inne rozwiązanie; wygląda na to, że cewki są 4(w postaci małych modulików z których wychodzą tzw. fajki bezpośrednio do świec, palca chyba nie ma, zatem kopułki-też. Pozostaje moduł i impulsator. Moduł-wiadomo a impulsator pewnie na kole zamachowym(do sprawdzenia oscyloskopem po uprzednim pokręceniu rozrusznikiem). Chyba, że się mylę to mnie poprawcie i podpowiedzcie-proszę jak do tego sie zabrać by nie narozrabiać. I chyba zapomniałem, że nie gaśnie symbol kluczyka immo na tablicy zegarów.

    p-m $$
  • Helpful post
    #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to wygląda że immo robi bałagan a podstawy sprawdzałeś (bezp.zasilania..)
  • #7
    Stachserwis
    Level 28  
    Gdzie go szukać? Fuse w skrzynce bezpieczników - sprawdzone. A immo podobno wbudowane w moduł.
    p-m $$
  • #8
    Daral
    Level 12  
    Witaj
    Nie piszesz nic na temat zabezpieczenia auta alarm immobiliser.
    Dla mnie musisz mieć problem od strony zabezpieczenia auta.
    To częsta usterka przy uszkodzeniu przekaźnika odpowiadającego za odcięcie.
  • #9
    slodky
    Level 18  
    Jeżeli to immo to chyba czeka Cię wyprawa do serwisu kolego gdyż w domowych warunkach nic nie zdziałasz
  • Helpful post
    #10
    Doktorr
    Level 35  
    A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli.
    Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze.
    Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo.
    W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
  • #11
    Stachserwis
    Level 28  
    Honda nie zatrzymała się w czasie jazdy.
    p-m $$

    Dodano po 3 [minuty]:

    Doktorr wrote:
    A ....
    W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).


    napięcie + , masa, impuls wyzwalający
    czy podałeś w kolejności, jeżeli tak to od której strony liczymy; od koła zamachowego czy od rozrządu?
    p-m $$
  • Helpful post
    #12
    Doktorr
    Level 35  
    Celowo nie numerowałem pinów aby cię nie zasugerować.

    honda civic 1.4_2001- nie chce odpalić

    tu masz schemat dot. silnika D14Z5

    Jeżeli kontrolka od immo na desce zachowuje się normalnie. Zasilania i masy na cewkach są to kolejną typową usterką jest awaria czujnika położenia wału. Zaznaczam, że najprościej byłoby zdiagnozować pojazd w warsztacie a nie szukać po omacku.
  • #13
    Stachserwis
    Level 28  
    Doktorr wrote:
    Celowo .....

    ...Jeżeli kontrolka od immo na desce zachowuje się normalnie.

    Kolejność którą mi podałeś jest zgodna z "od lewej do prawej"-dzięki. +12V jest, masa także, kluczyk immo(chyba) nie gaśnie.
    Jeżeli kontrolka immo to ten świecący kluczyk o którym pisałem wyżej - "nie gaśnie" po czasie to szukanie sygnału położenia wału jest zasadne? Mógłbyś podpowiedzieć gdzie umieszczony jest czujnik położenia wału(jest aktywny czy pasywny) na obudowie koła zamachowego czy w formie nadbudówki rozrządu?
    p-m $$
  • Helpful post
    #14
    Doktorr
    Level 35  
    Nie gaśnie to immo nie odblokowuje .
    Użyj drugiego kluczyka, jeżeli i to nie pomoże to potrzebny czerwony i plastikowa karta kodowa= procedura dopisania kluczy.
    Dalej w kolejności trzeba sprawdzić obwody pętelki i centralki immo,oraz kabel łączący centralkę ze sterownikiem silnika.
    Jak wszystko zawiedzie immo of w sterowniku.
  • #15
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja bym proponował najpierw kontrole połączeń a potem próby dopisywania kluczy.Moge się mylić ale czy civic nie ma bezpieczników na słupku?
  • #16
    Hans30
    Level 28  
    Ja myśle że napewno to że nie odpala nie jest winą włącznika uderzeniowego bo taen zabezpiecza pompę nie iskrę .
    Tutaj sugerowałbym sprawdzić przedewszystkim czy na cewkę dochodzi napięcie
    Może to w niej samej jest problem .Posprawdzaj czy są wszystkie zasilania .
    Za dopisywanie klucza tak szybko bym sie nie brał .
    Sprawdz dobrze
  • #17
    Stachserwis
    Level 28  
    manta wrote:
    Ja bym proponował najpierw kontrole połączeń a potem próby dopisywania kluczy.Moge się mylić ale czy civic nie ma bezpieczników na słupku?


    Zalazłem jedną skrzynkę bezpieczników pod maską, drugą pod kolumną kierowniczą. W obydwu bezpieczniki bez zastrzeżeń.
    p-m $$

    Dodano po 2 [minuty]:

    Hans30 wrote:
    Ja myśle że napewno to że nie odpala nie jest winą włącznika uderzeniowego bo taen zabezpiecza pompę nie iskrę .
    Tutaj sugerowałbym sprawdzić przedewszystkim czy na cewkę dochodzi napięcie
    Może to w niej samej jest problem .Posprawdzaj czy są wszystkie zasilania .
    Za dopisywanie klucza tak szybko bym sie nie brał .
    Sprawdz dobrze

    W tym autku są cztery cewki i mają zasilanie-sterowania brak co napisałem już w poprzednich postach
    p-m $$
  • #18
    hondabeast
    Level 12  
    Sprawdź czujnik położenia wału, a później cewki.
  • #19
    Stachserwis
    Level 28  
    hondabeast wrote:
    Sprawdź czujnik położenia wału, a później cewki.


    Jeśli kluczyk immo na tablicy nie gaśnie to sprawdzanie czujnika położenia wału jest konieczne? Nie pasuje to do mojej układanki więc pytam.
    p-m $$
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    Hans30
    Level 28  
    jak to możliwe że nie masz sterownika silnika ?
    sprawdz ten czujnik położenia wałka o którym koledzy mówią
    no nie masz iskry to jak już sprawdziłeś czy jest plus mówisz że jest to znaczy że cewka nie dostaje impulsu masy

    Dodano po 3 [minuty]:

    doktorr dał schemat wżej co jest w jego lewej częsci jak nie sterownik ?
    Napewno coś ci podpowiem zale posprawdzaj to o czym piszemy
  • #22
    Stachserwis
    Level 28  
    Hans30 wrote:
    jak to możliwe że nie masz sterownika silnika ?
    sprawdz ten czujnik położenia wałka o którym koledzy mówią
    no nie masz iskry to jak już sprawdziłeś czy jest plus mówisz że jest to znaczy że cewka nie dostaje impulsu masy

    Dodano po 3 [minuty]:

    doktorr dał schemat wżej co jest w jego lewej częsci jak nie sterownik ?
    Napewno coś ci podpowiem zale posprawdzaj to o czym piszemy


    W którym z moich postów doczytałeś, że nie mam sterownika silnika? O jakim impulsie masy piszesz? Chyba nie popatrzyłeś na schemat. Problem prawie na 100% tkwi w wymeldowaniu kluczyka a przyczyną mogły być(chociaż nie musiały) iskrzenia na klemie accu(nie zauważyłem, że się poluzowała).
    p-m $$
  • #23
    kaja36
    Level 1  
    Witam wszystkich.Mam problem,który objawowo mieści się w tytule tego wątku.
    Może ktoś zechce mi coś poradzić i podzieli się swoimi obserwacjami :)

    Samochód (honda civic 1,4is_97r 3d) nie chce odpalić.
    Problem zaskoczył mnie kilka dni temu i objawia się następująco (przepraszam za absolutnie laicki opis):
    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się kontrolki, po czym gasną (i tak pewnie ma być) za wyjątkiem kontrolki z kluczykiem-to ponoć sygnalizacja immobilizera (immobilizer fabryczny),która nie gaśnie tylko mruga. Kiedy kontrolka mruga, po przekręceniu kluczyka nie dzieje się absolutnie nic, po prostu jakby nie było silnika..bez reakcji.
    Po kilku,a w gorszym przypadku kilkunastu i więcej próbach, polegających na "kręceniu kluczykiem"...nagle kontrolka gaśnie i samochód odpala bez zarzutu. Dzisiaj rano odpalił za pierwszym razem ale kiedy podjechałam pod firmę i po zaparkowaniu ponownie próbowałam uruchomić auto - kontrolka z migającym kluczykiem przypomniała o sobie i próba startu spełzła na niczym.Dzwoniłam do serwisu hondy sugerują,że padł jakiś transponder i proponują wymianę immobilizera za jakieś koszmarne pieniądze.
    W międzyczasie odwiedziłam warsztat samochodowy, w którym mechanik zaproponował uruchomienie samochodu drugim kluczykiem-jako,że nie posiadam 2 kompletu ale mam kluczyk"matkę" - użyto tegoż kluczyka . Efektu nie było...więc mechanik stwierdził,że to nie wina kluczyka, a naprawą immo się nie zajmuje. Jeśli możecie mi coś podpowiedzieć, proszę o pomoc. Jeśli to rzeczywiście transpondent czy jedynym lekarstwem jest inwestycja w nowy immobiliizer? Co można zrobić i co sprawdzić,żeby uciec od kosztownej inwestycji w montaż nowego immobilizera? Czy możliwe jest wyłączenie tego immo, bez szkody dla auta?
    Z góry dziękuję za każdą dobrą radę

    Pozdrawiam
  • #24
    Stachserwis
    Level 28  
    Jeżeli immo w Twoim autku jest poza sterownikiem to nie powinno być problemu z jego odłączeniem. W moim przypadku immo znajdował się wewnątrz sterownika.
    p-m $$