Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda civic 1.4_2001- nie chce odpalić

03 Paź 2009 08:53 17548 23
  • Poziom 28  
    Koledzy potrzebuję waszej pomocy. Autko stanęło mi w terenie, rozrusznik kręci, pasek rozrządu też, benzyna jest a iskry brak. Najprawdopodobniej wyłącznik wstrząsowy(uderzeniowy) zrobił się nadgorliwy. Problem mam z jego zidentyfikowaniem. Z opisów na elce wynika, że jest on w konsoli środkowej za radiem. Moje pytanie; czy dobrze zrozumiałem - radyjko trzeba demontować? Jak on wygląda? Nigdy nie było potrzeby tam grzebać.
    p-m $$
  • TestoTesto
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    witam. ja miałem podobny problem u mnie kiedy sie włączył włącznik uderzeniowy. tez nie mogłem zapalić silnika ale ten włącznik odłączył mi pompę paliwa. ja u siebie mam go z prawej strony od pedału gazu.

    moja honda to 1,4 1997
  • Poziom 28  
    Już znalazłaem u mnie jest w srodkowej części kokpitu/konsoli niżej radyjka-od spodu.
    Ale to nie to. Blokada alarmu też nic nie wniosła. Problem jest chyba w elektryce. Potrzebna specjalistyczna porada. Być może jest to typowy przypadek Hondy. Proszę o podpowiedzi.
    p-m $$
  • Poziom 12  
    Skoro tak to może być wszystko:
    1. Cewka
    2. Moduł
    3. Impulsator
    4. Palec
    5. Kopułka
    Musiał byś wszystko po kolei sprawdzić.
  • TestoTesto
  • Poziom 28  
    hondabeast napisał:
    Skoro tak to może być wszystko:
    1. Cewka
    2. Moduł
    3. Impulsator
    4. Palec
    5. Kopułka
    Musiał byś wszystko po kolei sprawdzić.


    Tu jest chyba nieco inne rozwiązanie; wygląda na to, że cewki są 4(w postaci małych modulików z których wychodzą tzw. fajki bezpośrednio do świec, palca chyba nie ma, zatem kopułki-też. Pozostaje moduł i impulsator. Moduł-wiadomo a impulsator pewnie na kole zamachowym(do sprawdzenia oscyloskopem po uprzednim pokręceniu rozrusznikiem). Chyba, że się mylę to mnie poprawcie i podpowiedzcie-proszę jak do tego sie zabrać by nie narozrabiać. I chyba zapomniałem, że nie gaśnie symbol kluczyka immo na tablicy zegarów.

    p-m $$
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    No to wygląda że immo robi bałagan a podstawy sprawdzałeś (bezp.zasilania..)
  • Poziom 28  
    Gdzie go szukać? Fuse w skrzynce bezpieczników - sprawdzone. A immo podobno wbudowane w moduł.
    p-m $$
  • Poziom 12  
    Witaj
    Nie piszesz nic na temat zabezpieczenia auta alarm immobiliser.
    Dla mnie musisz mieć problem od strony zabezpieczenia auta.
    To częsta usterka przy uszkodzeniu przekaźnika odpowiadającego za odcięcie.
  • Poziom 18  
    Jeżeli to immo to chyba czeka Cię wyprawa do serwisu kolego gdyż w domowych warunkach nic nie zdziałasz
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli.
    Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze.
    Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo.
    W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
  • Poziom 28  
    Honda nie zatrzymała się w czasie jazdy.
    p-m $$

    Dodano po 3 [minuty]:

    Doktorr napisał:
    A ....
    W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).


    napięcie + , masa, impuls wyzwalający
    czy podałeś w kolejności, jeżeli tak to od której strony liczymy; od koła zamachowego czy od rozrządu?
    p-m $$
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Celowo nie numerowałem pinów aby cię nie zasugerować.

    honda civic 1.4_2001- nie chce odpalić

    tu masz schemat dot. silnika D14Z5

    Jeżeli kontrolka od immo na desce zachowuje się normalnie. Zasilania i masy na cewkach są to kolejną typową usterką jest awaria czujnika położenia wału. Zaznaczam, że najprościej byłoby zdiagnozować pojazd w warsztacie a nie szukać po omacku.
  • Poziom 28  
    Doktorr napisał:
    Celowo .....

    ...Jeżeli kontrolka od immo na desce zachowuje się normalnie.

    Kolejność którą mi podałeś jest zgodna z "od lewej do prawej"-dzięki. +12V jest, masa także, kluczyk immo(chyba) nie gaśnie.
    Jeżeli kontrolka immo to ten świecący kluczyk o którym pisałem wyżej - "nie gaśnie" po czasie to szukanie sygnału położenia wału jest zasadne? Mógłbyś podpowiedzieć gdzie umieszczony jest czujnik położenia wału(jest aktywny czy pasywny) na obudowie koła zamachowego czy w formie nadbudówki rozrządu?
    p-m $$
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Nie gaśnie to immo nie odblokowuje .
    Użyj drugiego kluczyka, jeżeli i to nie pomoże to potrzebny czerwony i plastikowa karta kodowa= procedura dopisania kluczy.
    Dalej w kolejności trzeba sprawdzić obwody pętelki i centralki immo,oraz kabel łączący centralkę ze sterownikiem silnika.
    Jak wszystko zawiedzie immo of w sterowniku.
  • Poziom 39  
    Ja bym proponował najpierw kontrole połączeń a potem próby dopisywania kluczy.Moge się mylić ale czy civic nie ma bezpieczników na słupku?
  • Poziom 27  
    Ja myśle że napewno to że nie odpala nie jest winą włącznika uderzeniowego bo taen zabezpiecza pompę nie iskrę .
    Tutaj sugerowałbym sprawdzić przedewszystkim czy na cewkę dochodzi napięcie
    Może to w niej samej jest problem .Posprawdzaj czy są wszystkie zasilania .
    Za dopisywanie klucza tak szybko bym sie nie brał .
    Sprawdz dobrze
  • Poziom 28  
    manta napisał:
    Ja bym proponował najpierw kontrole połączeń a potem próby dopisywania kluczy.Moge się mylić ale czy civic nie ma bezpieczników na słupku?


    Zalazłem jedną skrzynkę bezpieczników pod maską, drugą pod kolumną kierowniczą. W obydwu bezpieczniki bez zastrzeżeń.
    p-m $$

    Dodano po 2 [minuty]:

    Hans30 napisał:
    Ja myśle że napewno to że nie odpala nie jest winą włącznika uderzeniowego bo taen zabezpiecza pompę nie iskrę .
    Tutaj sugerowałbym sprawdzić przedewszystkim czy na cewkę dochodzi napięcie
    Może to w niej samej jest problem .Posprawdzaj czy są wszystkie zasilania .
    Za dopisywanie klucza tak szybko bym sie nie brał .
    Sprawdz dobrze

    W tym autku są cztery cewki i mają zasilanie-sterowania brak co napisałem już w poprzednich postach
    p-m $$
  • Poziom 12  
    Sprawdź czujnik położenia wału, a później cewki.
  • Poziom 28  
    hondabeast napisał:
    Sprawdź czujnik położenia wału, a później cewki.


    Jeśli kluczyk immo na tablicy nie gaśnie to sprawdzanie czujnika położenia wału jest konieczne? Nie pasuje to do mojej układanki więc pytam.
    p-m $$
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    jak to możliwe że nie masz sterownika silnika ?
    sprawdz ten czujnik położenia wałka o którym koledzy mówią
    no nie masz iskry to jak już sprawdziłeś czy jest plus mówisz że jest to znaczy że cewka nie dostaje impulsu masy

    Dodano po 3 [minuty]:

    doktorr dał schemat wżej co jest w jego lewej częsci jak nie sterownik ?
    Napewno coś ci podpowiem zale posprawdzaj to o czym piszemy
  • Poziom 28  
    Hans30 napisał:
    jak to możliwe że nie masz sterownika silnika ?
    sprawdz ten czujnik położenia wałka o którym koledzy mówią
    no nie masz iskry to jak już sprawdziłeś czy jest plus mówisz że jest to znaczy że cewka nie dostaje impulsu masy

    Dodano po 3 [minuty]:

    doktorr dał schemat wżej co jest w jego lewej częsci jak nie sterownik ?
    Napewno coś ci podpowiem zale posprawdzaj to o czym piszemy


    W którym z moich postów doczytałeś, że nie mam sterownika silnika? O jakim impulsie masy piszesz? Chyba nie popatrzyłeś na schemat. Problem prawie na 100% tkwi w wymeldowaniu kluczyka a przyczyną mogły być(chociaż nie musiały) iskrzenia na klemie accu(nie zauważyłem, że się poluzowała).
    p-m $$
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich.Mam problem,który objawowo mieści się w tytule tego wątku.
    Może ktoś zechce mi coś poradzić i podzieli się swoimi obserwacjami :)

    Samochód (honda civic 1,4is_97r 3d) nie chce odpalić.
    Problem zaskoczył mnie kilka dni temu i objawia się następująco (przepraszam za absolutnie laicki opis):
    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się kontrolki, po czym gasną (i tak pewnie ma być) za wyjątkiem kontrolki z kluczykiem-to ponoć sygnalizacja immobilizera (immobilizer fabryczny),która nie gaśnie tylko mruga. Kiedy kontrolka mruga, po przekręceniu kluczyka nie dzieje się absolutnie nic, po prostu jakby nie było silnika..bez reakcji.
    Po kilku,a w gorszym przypadku kilkunastu i więcej próbach, polegających na "kręceniu kluczykiem"...nagle kontrolka gaśnie i samochód odpala bez zarzutu. Dzisiaj rano odpalił za pierwszym razem ale kiedy podjechałam pod firmę i po zaparkowaniu ponownie próbowałam uruchomić auto - kontrolka z migającym kluczykiem przypomniała o sobie i próba startu spełzła na niczym.Dzwoniłam do serwisu hondy sugerują,że padł jakiś transponder i proponują wymianę immobilizera za jakieś koszmarne pieniądze.
    W międzyczasie odwiedziłam warsztat samochodowy, w którym mechanik zaproponował uruchomienie samochodu drugim kluczykiem-jako,że nie posiadam 2 kompletu ale mam kluczyk"matkę" - użyto tegoż kluczyka . Efektu nie było...więc mechanik stwierdził,że to nie wina kluczyka, a naprawą immo się nie zajmuje. Jeśli możecie mi coś podpowiedzieć, proszę o pomoc. Jeśli to rzeczywiście transpondent czy jedynym lekarstwem jest inwestycja w nowy immobiliizer? Co można zrobić i co sprawdzić,żeby uciec od kosztownej inwestycji w montaż nowego immobilizera? Czy możliwe jest wyłączenie tego immo, bez szkody dla auta?
    Z góry dziękuję za każdą dobrą radę

    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Jeżeli immo w Twoim autku jest poza sterownikiem to nie powinno być problemu z jego odłączeniem. W moim przypadku immo znajdował się wewnątrz sterownika.
    p-m $$