Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Uno 1997 r. - centralny zamek szwankuje

mackos 03 Paź 2009 12:37 5315 10
  • #1 03 Paź 2009 12:37
    mackos
    Poziom 10  

    Fiat Uno 1997r 5 drzwiowy.
    Witam. Od jakiegoś czasu szwankuje mi zamek centralny na kluczyk. Objawy takie, że jak go otwieram to on się zaraz zamyka.
    Postanowiłem go wymienić na zamek centralny sterowany z pilota i zakupiłem taki sterownik BX30 tutaj schemat tego sterownika: http://www.instrukcje.mastertrade.pl/centralnezamki/bx10.pdf
    i mój problem polega na tym, że nie wiem jak to wszystko połączyć.

    W przednich drzwiach mam założone siłowniki MASTER - gdzie wychodzi pięć przewodów: czarny, fioletowy, brązowy, niebieski, czerwony.

    W tylnich drzwiach siłowniki SLAVE - wychodzą dwa przewody: niebieski, zielony.

    Czy mógłby mi ktoś napisać dokładnie jak to wszystko połączyć według powyżej załączonej instrukcji?

    0 10
  • #2 03 Paź 2009 18:01
    magik19831
    Poziom 10  

    przed zakupem sterownika powinieneś sprawdzić czy przypadkiem w jednostce centralnej nie są zwarte dwa krótkie przewody wychodzące z jed.centr. inna możliwość to źle dobrana wysokoś mocowania siłowników.

    0
  • #3 04 Paź 2009 08:57
    saly
    Poziom 32  

    Po co zakłądać drugi zamek jak oryginał jest dobry, masz pewnie uszkodzoną krańcówkę zamykania drzwi (te od światła) albo mikrowyłączniki od zamka (od wkładlki zamka).


    Czy siłowniki wymianiałeś, czy te kolory przewodów są oryginalne z fiata czy to kolory nowych siłowników. Kupiłeś cały zamek czy tylko sterownika zamka na pilota. Bo BX30 to tylko sterownik z funkcją sterowania słownikami. Będzie Ci sterował tylko zamykaniem na pilota, z kluczyka nie. Sterownik ten nie ma wejść zamknij otwórz. Więc nie obsługuje siłowników master tylko slave. Wykorzystaj do połączenia siłowników przewody te które wychodzą z siłownika slave czyli niebieski i zielony, z siłowników master przewody które są podłączone do silniczka wewnątrz siłownika, łatwo je znaleść bo dw przewody będą miały miedzy sobą przejśćie niezależnie od położenia siłownika.
    Niewiem czy sie nie pomyliłeś z opisem kolorów siłownika mastera, zwykle są tam kolory zielony/ niebieski (silnika siłownika) czarny/brązowy/biały krańcówka wykorzystywana do wyzwalania centralki u ciebie nie potrzebna bo centralka nie ma takich wejść.
    Do podłączenia sterownika BX 30 z silownikami musisz wykorzystać schemat D.

    0
  • #4 04 Paź 2009 15:24
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Saly, przede wszystkim, w przypadku fabrycznego zamka, miałby niebieski i biały jako przewody sterujące z przednich drzwi.
    Z kolorystyki podanej przez mackos wynika, że w przednich drzwiach są siłowniki Mera Błonie, powinieneś to wiedzieć i nie być zaskoczonym:
    Fioletowy i brązowy to switch sterujący, czerwony i niebieski to przewody wykonawcze silniczka siłownika, czarny masa.
    W tylnych drzwiach stardart, czyli zielony i niebieski - odpowiednik czerwonego i niebieskiego z drzwi przednich.
    To co napisałem, powinno bystrej osobie wystarczyć do spięcia wszystkiego w działającą całość.

    0
  • #5 04 Paź 2009 20:17
    saly
    Poziom 32  

    Ok ok nie pisał nic czy fabryczny czy montowany, kolory ze sleva podchodziły mi do uniwersalnego zamka centralnego. A fiatów na zamki za dużo nie przewalam, raczej sporadycznie, zresztą kolorów i tak nie pamiętam dlatego jak się podpinam robie notatki albo korzystam z schematów. Ale mimo wszystko mam nadzieje że coś z mojego opisu pomoże koledze.

    0
  • #6 05 Paź 2009 09:33
    mackos
    Poziom 10  

    Jak kupowałem fiata ten zamek już był założony. A że zaczął szwankować to postanowiłem go wymienić i kupiłem centralkę na pilota BX30.
    Porozbierałem tapicerki ze wszystkich drzwi i posprawdzałęm jakie siłowniki w nich są i jakie wychodzą kolory kabelków.

    Czyli podłączam z tylich drzwi niebieski i zielony a z przednich czerwony i niebieski?

    Analogicznie wg schematu D:
    - wychodząc z centralki kabel czerwono-czarny to bagażnik zostawiam luźny bo mi nie potrzebny

    - kabel czarny podłączam pod masę

    - kabel czerwony pod + np bezpośrednio z akumulatora

    - kabel brązowy pod kierunkowskazy (tutaj nie wiem jak podłączyć do czego)

    - kable żołto-czarny i żółty razem pod +

    - kable biało-czarny i biały do siłowników (tylnie niebieski, zielony przednie czerwony, niebieski)

    - kable pomarańczowo-czarny i pomarańczowy pod masę

    A co z pozostałymi trzema kabelkami, które wychodzą z przednich siłowników?

    0
  • #7 05 Paź 2009 09:58
    saly
    Poziom 32  

    Nie podłączasz bo to mikrowyłączniki wkładki zamka, a centralka bx30 nie obsługuje sterowania z kluczyka, musiał byś założyć zwykłą centralkę centralnego zamka która sterowała by siłownikami i dopiero wtedy sterownikiem bx30 sterował byś tą centralką.

    Poprostu nie będziesz miał sterowania z kluczyka tylko z pilota jak pilot padnie drzwi kierowcy odkluczysz a reszte zamków otworzysz od środka.
    A brązowy do kierunkowskazów przez diody do lewego i prawego kierunku
    Fiat Uno 1997 r. - centralny zamek szwankuje

    Moderowany przez norbert.s.:

    Link do aukcji usunąłem - regulamin pkt 10.11 - może pora się z nim zapoznać?

    0
  • #8 05 Paź 2009 10:03
    mackos
    Poziom 10  

    I o to mi chodzi, chcę otwierać tylko drzwi na pilota. Nie potrzebuję centralnego na kluczyk.
    Tak jak piszesz jeżeli pilot padnie to sobie otworzę drzwi od kierowcy kluczykiem a resztę od środka. Teraz też już tak mam bo mi nawalił ten centralny.
    Chcę tą starą centralkę wyrzucić a podłączyć sobie tylko tą BX30.

    0
  • #9 05 Paź 2009 21:57
    mackos
    Poziom 10  

    Dobra. Podjechałem dziś do sklepu i kupiłem nowy centralny zamek razem z siłownikami (1 maser, 3 slave). Powymieniałem wszystko łącznie z przewodami. Stara centralka to było coś dziwnego, namieszane kabli i to w dodatku same czerwone. Zamek centralny na kluczyk teraz działa :)
    Teraz proszę o podpowiedź jak podłączyć tego BX 30.

    Czy wystarczy, że według schematu D podłącze kable żółty i żółto czarny pod + i pomarańczowy z pomarańczowo białym pod masę a biały z biało czarnym pod siłowniki a resztę kabli zostawię luzem to będzie to działać? Rozumię, że mam te od siłowników podłączyć pod kable niebieski i zielony.

    1
  • #10 06 Paź 2009 06:54
    saly
    Poziom 32  

    Teraz musisz użyć schematu B lub C, w zależności czym wyzwalana jest cetralka zamka cetralnego.
    Znajdziesz to w opisie centralki, albo łatwo sprawdzisz.
    Centralka ma wejścia wyzwlające zamknij/otwórz, weź żarówkę na np. 12/21W podlutuj kable i jednym kablem żarówki dotknij do masy a drugim do jednego z wejść zamknij lub otwórz jeżeli zamek zareaguje czyli zamknie lub otworzy to masz sterownie masą, wykorzystujesz schemat C sterownika BX30. Jeżeli nie zareagował to zrób to samo z żarówką tylko jeden kabel do plus 12V. W Bx30 łączysz biały przewód z wejściem zamknij centralki zamka, a biało czarny z wejściem otwórz . Wejścia w centralce mają chyba kolory biały i brązowy.
    Chyba wszystkie uniwersalne zamki mają sterowanie masą.
    Pozostałe przewody BX30 tak jak poprzednio.
    Żadnych przewodów z BX30 nie podłączaj do siłowników, od sterowania siłownikami jest tylko i wyłączni centralka zamka centralego.
    Sterowanie mawyglądać w ten sposób że:
    Sterownik BX30 steruj :arrow: Cetrlką zamka która steruje :arrow: siłownikami

    Kluczyk steruje zamkiem mechanicznym poruszając :arrow: ^
    siłownik który porusza mikrowyłączniki sterujące centralką

    0