Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ustawienie kata wtrysku golf td i rozregulowana pompa

Jabcok20 03 Oct 2009 21:10 20539 18
  • #1
    Jabcok20
    Level 18  
    Witam. mam jakis ruski zegar , dosc stary. czy 1mm na zegarze odowiada 1mm na np suwmiarce? bo u mnie tak nie jest. kat ustawiony na wartosc 0,90 i ciezko pali.
    Pompa byla rozregulowana i jako tako ja ustawilem.
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po pierwsze typ silnika,po drugie tak odpowiada,po trzecie wałek rozrządu podlega regulacji.(możesz mieć czujnik wyskalowany w calach,sprawdz)
  • #3
    Jabcok20
    Level 18  
    Typ silnika to 1V a pompa jest od bodajze JR.
    W golfie wtryski wymienione na te od merca Pdnosd 261 2.0D.
    Silnik Pracuje cichutko ale jest problem z odpalaniem jak jest cieply i postoi chwile. Z lekko wyciagnietym przyspieszaczem pali ok.
    Pompa byla calkowicie rozregulowana.
    Jest moze jakis sposob aby ja wyregulowac?(bez ingerencji na stole u pompiarza).

    Czujnik sprawdzilem odpowiada 1mm na suwmiarce.
    samochod z rana jak odpali ma baaardzo niskie obroty i kopci na bialo po przygazowaniu.
    Silnik po remoncie tylko pompa jest rozregulowana.
    Walek rozrzadu mam zaznaczony farba aby nie sciagac pokrywy za kazdym razem.
  • #4
    heruur
    Level 11  
    "samochod z rana jak odpali ma baaardzo niskie obroty i kopci na bialo po przygazowaniu." skoro przyśpieszacz wyciągniesz i chodzi ok to wiadome ze kąt zły ...i co znaczy ze pompa rozregulowana ?? rozbierałeś ją na części pierwsze ?? sprawdź wartość na zegar wtrysku .. ewentualnie przyśpiesz trochę... twardsza praca będzie mówić o zbyt wczesnym wtrysku .. no chyba ze masz pompę z innym tłokorozdzielaczem to inna bajka ...
  • #5
    Jabcok20
    Level 18  
    rozregulowana pompa tzn. zmieniona dawka paliwa , jakies nakretki na srubie do regulacji powrotu ciegna gazu itp.
    Czyli bylo krecone wszystkimi srubami.
    Tlokorozdzielacz ori 9mm.
    Ustawie na sluch i sprawdze walek rozrzadu bo zmienialem naciag paska(mechanik powiedzial ze mam za mocno naciagniete)
  • #6
    tkoziol

    Level 19  
    albo puzny kont wtrysku albo ściety klin na dolnym kole wału korbowego ale raczej to drugie
  • #7
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego piszecie bajki,uszkodzenie wpustu kończy się zaparkowaniem tłoków w zaworach.Przyspiesz pompe i niestety parametr początku wtrysku musisz dobrać na słuch (inne końcówki).
  • #8
    tkoziol

    Level 19  
    na sluch to w stodole ustawiają i miałem ze 30 takich przypadkow ze był ścięty klin na dolnym kole nawet dziś to robiłem w passacie wiec nie wprowadzaj kolego ludzi w błąd warto sprawdzić wszystko
  • #9
    Jabcok20
    Level 18  
    znaki zawsze mi sie pokrywaja wiec to raczej nie to.
    Dodalem troche wiecej dawki bo strasznie miekl po wlaczeniu swiatel, dmuchawy i wycieraczek.
    ale nadal po odstaniu ciezko pali mimo ustawienia na sluch.
    aku mam w bagazniku. podlaczony grubym przewodem od merca.
    aku 45Ah ale nie mieknie przy kreceniu.
    Gdy zapali widac z tylu szara chmure nieprzepalonej ropy.
    Trzeba krecic z 4-5 razy. nadal gdy wyciagne przyspieszacz pali lepiej.
  • #10
    tkoziol

    Level 19  
    kolego sprawdz to dolne koło jestes na forum zeby dostawac rady i je sprawdzac a nie chyba nie to lub nie to zresztą twoja sprawa i morzesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na cylindrach bo to tylko te dwie rzeczy ci zostały biały dym to jest albo zły kont wtrysku albo brak kompresji na cylindrach

    Dodano po 6 [minuty]:

    a i postaw kogoś tyłu auta niech patrzy czy za pierwszym razem jak krecisz rozrusznikiem to idzie jakis dym bo jeżeli nie to może paliwo się cofa
  • #11
    Jabcok20
    Level 18  
    dawka wkrecona do plomby.
    sruba od regulacji cofania ciegna gazu wykrecona tak aby nie miala wplywu na obroty.
    sruba od ustawiania obrotow wkrecona ok 1cm( ta z tylu przy przyspieszaczu).
    samochod nie ma problemow z spadaniem obrotow, z rana pali ok.
    kat wtrysku ustawiony na zegar 0,9mm.
    jak postoi cieply po minimalnym wyciagnieciu przyspieszacza pali ok. .

    Tkoziol. jak krece odrazu po zgaszeniu cieplego silnika to pali od strzala.
    problem jest gdy postoi z 2 i wiecej minut.
    babelkow w przewodach nie widac.

    skoro wyciagam lekko ssanie i wtedy odpala ok to moze wkrecic troche ta srube od regulacji obrotow jalowych, albo przyspieszyc lekko kat?

    jak sprawdzic klin na wale. wystarczy ze odkrece srube trzymajaca kolo?
    Ale z tym klinem rowniez watpie.
    dzisiaj ustawialem walek wzgledem pompy i kola zamachowego i bylo wszystko ok.
    walek wzgledem kola zamach idealnie sie zgrywa.
    mysle ze problem tkwi w nietrzymajacej cisnienia pompie albo dawce startowej.
  • #12
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No i dotarłeś sam do sedna sprawy,nastawy robione są względem koła zamachowego więc uszkodzenie klina wyszłoby po drugiej próbie ustawienia pompy,no to jedno mamy wyeliminowane.A filtr paliwa sprawdzałeś?Ustaw pompe na 1mm za pomocą czujnika,kolega troche żle zinterpretował sugestie na ucho nie ma to nic wspólnego z stodołą a jest to określenie samodzielnego dobrania parametrów pracy.
  • #13
    Jabcok20
    Level 18  
    filtr paliwa mam zainstalowany nizej niz zwykle tzn.
    golf mk1 ma nna wysokosci kola walka rozrzadu, u mnie jest na wysokosci kola ale pompy wspomagania:P
    czy to moze miec wplyw?
    wymienie filtr(ktory byl wymieniany z 2-3 miesiecy temu) moze sie zasyfil.
    i podkrece lekko obroty oraz przyspiesze lekko kat wtrysku i sprawdze przewody prowadzace z pompy do filtra.

    Dodano po 3 [minuty]:

    manta. mam pytanko.
    chce na dniach zalozyc HHO do mojego td.
    pobiera ponoc 20-25 A pradu.
    czy jest sens budowac jakis impulsator aby odciazyc alternator?
    No i jak to najlepiej podlaczyc aby przypadkiem nie zostawic wlaczonego ukladu.
    myslalem przekaznikiem pod swiatla bo pod stacyjke to moge kiedys zostawic wloczona.
    HHO juz mam wiec kwestia czy dziala czy nie wyjdzie w praniu...
  • #14
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiesz ,wysteruj przekażnik z czujnika ciśnienia oleju,a to nie działa wg. mnie,przy twoim silniku podawanie lpg do dolotu daje lepsze efekty.Pracuje nad tym obecnie,2 lata eksplatacji+pomysły.Czy zasilać impulsem tak,dlaczego?bo istnieje coś takiego jak bezwładność energetyczna układu.Czysta dywagacja to : silnik 1.8turbo 180 kM. 360 Nm. momentu kontra 3.0 180kM 286Nm,Pierwszy silnik to 4 cylindrówka,drugi to r6,wg danych wiatraczek wymiata w sprincie (r4) przy tym samym stosunku kg/km a w praktyce r6 wciąga go nosem.Pomimo znajomości fizyki i matematyki nie umiem tego wytłumaczyć....
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    Jabcok20 wrote:
    czy jest sens budowac jakis impulsator aby odciazyc alternator?

    PWM tak, bo po 1 podobno działa wtedy wydajniej, po 2 możesz kontrolować ile ma prądu pobierać.
    manta wrote:
    Pomimo znajomości fizyki i matematyki nie umiem tego wytłumaczyć....

    Duży może więcej ;)
  • #16
    Jabcok20
    Level 18  
    zna ktos moze link do pewnego schematu impulsatora z sterowaniem czestotliwoscia impulsow?
    do takiego zeby uciagnal te 25 A i nawet wiecej.

    Czy dziala?
    hm dopoki sam nie sprawdze nie przekonam sie.
    na youtube sa filmy z Td jak niby silnik kopci mniej itp. wiec cos tam musi dzialac.
    Nie oczekuje ze bede mial przyrost mocy ale ze spadnie spalanie( chociaz 20% i poprawi sie praca silnika. reszta niewazna.
    zastanawia mnie tylko czy taka mala pojemnosc nie rozleci sie gdy silnik bedzie krecony do 5500 tys obrotow na wiekszym turbie. Bo moze mi korbowody powypluwac bokiem lub dolem.
    chociaz przy vnt20 juz na 1.1 bara samochod szedl jak glupi wiec (1 bar )nie jest to jakies krytyczne cisnienie dla tego silnika.

    czujnik cisnienia wydoi napiecie dla przekaznika?
    znaczy chce podlaczyc tam czujnik cisnienia vdo bo w podstawke wejdzie czujnik temperatury.
    przekaznik od swiec moze byc? To jest mala bomba pod maska wiec wole sie upewnic co do zabezpieczenia
  • #17
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiem bo sam jestem duży: :wink:
  • Helpful post
    #18
    ociz
    Moderator of Cars
    Jabcok20 wrote:
    zna ktos moze link do pewnego schematu impulsatora z sterowaniem czestotliwoscia impulsow?

    ustawienie kata wtrysku golf td i rozregulowana pompa
    Z czujnikiem ciśnienia to nie jest dobry pomysł ale nie chce mi się opisywać dlaczego. Już lepiej podpiąć się pod kontrolkę ładowania.
  • #19
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chodzi o brak ładowania?