Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[ADSL] Wpływ LAN na WAN. Czary z Neostrady.

04 Paź 2009 10:18 2213 3
  • Poziom 36  
    Witam. Chciałbym się zorientować, czy ktoś z Was miał równie oryginalny problem z ADSL-em TP, jak ja w ostatnim półroczu.

    Łącze 2Mbit + Vdeostrada TP.

    Ponieważ znowu znikam z Polanicy i nie będzie mnie przy ich wizycie, zostawiłem im takie pisemko:

    Informacja dla techników z TP S.A.

    Usterka występuje cyklicznie od kilku miesięcy, występuje średnio raz na 2 – 3 tygodnie. Występuje problem z trwałym rozwiązaniem problemu. Gdy następuje awaria, problem z synchronizacją z ADSL ma zarówno Livebox TP jak i prywatny Edimax AR-7024-A. W panelu Livebox-a przy próbie ręcznego połączenia z internetem zwracany jest komunikat:

    [ADSL] Wpływ LAN na WAN. Czary z Neostrady.

    Poprzednim razem technicy TP S.A. stwierdzili szum w linii telefonicznej na granicy dopuszczalnej normy. Zasugerowali, że problem leży po stronie klienta.

    Ze swojej strony, zgodnie z sugestiami obsługi TP SA:

    1.Podłączyłem Livebox-a do głównego gniazda telefonicznego TP SA
    (od teraz zawsze będzie już stał w tym miejscu).
    2.Wymieniłem filtry ADSL na nowe.
    3.Zamieniłem wszystkie (dwa) aparaty podłączone do linii telefonicznej na inne.

    Problem utrzymuje się do tej pory.


    Sugestie dla monterów:

    1.Dokonać pomiarów parametrów linii S/N.
    2.W przypadku występowania zbyt dużego poziomu szumu „odciąć” od głównego gniazda telefonicznego przewód prowadzący do pozostałych gniazdek telefonicznych w mieszkaniu i ponownie zmierzyć stosunek S/N.

    Na tej podstawie potwierdzić lub wykluczyć nieprawidłowości po stronie klienta.

    Ciekawostka (dziwny zbieg okoliczności?): problem występuje najczęściej (ale nie tylko) wtedy, gdy przyjeżdżam co dwa tygodnie do domu i łączę się z siecią Wi-Fi za pomocą laptopa (łącze użytkowane w sposób minimalny, pomijam już fakt, że agresywność wykorzystania łącza nie ma prawa mieć wpływu na synchronizację ADSL w warstwie sprzętowej – warto też zauważyć, że łącze 2Mbit przeznaczone na internet to niewiele w porównaniu z pasmem 4Mbit przeznaczonym na platformę TV). W tym samym dniu połączenie z ADSL-em zazwyczaj pada (cóż za dziwny wpływ pojawiania się laptopa na interfejsie LAN-owym po Wi-Fi na interfejs WAN-owy ;-) i nagle pada połowa sprzętu w centrali TP SA, bo przez kilka godzin nie udaje się wtedy nawiązać stabilnej synchronizacji ADSL! ;-). Problem ustępuje po kilku godzinach, mam wrażenie, że samoczynnie - bez względu na to, czy zgłaszam problem na pomoc techniczną Neostrady, czy też nie (zazwyczaj zgłaszam, bo nie mam tyle cierpliwości). Być może mają państwo możliwość wglądu w system zgłoszeniowy dla linii o numerze 074 xxxxxxx, może warto sprawdzić.

    Miał ktoś z was podobne, cykliczne jaja z ADSL-em TP, że przez ponad pół roku, co 2-3 tygodnie ADSL nagle padał, nie nie można było złapać synchronizacji przez kolejne kilka godzin?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    MES Mariusz napisał:
    warto też zauważyć, że łącze 2Mbit przeznaczone na internet to niewiele w porównaniu z pasmem 4Mbit przeznaczonym na platformę TV

    To zależy jak na to patrzysz.. Te 2 Mbit/s związane z Neostradą jest po paśmie przeznaczonym dla TV. Jakbyś sobie to rozrysował w dziedzinie częstotliwości to najpierw masz sygnał Video a później Neo. Oznacza to ze sygnał Neostrady jest przesyłany na wyższych częstotliwościach niż Video. Im wyższa częstotliwość tym większy wpływ jakości łącza.
    Czy prócz Twojego laptopa jakiś komputer jest podłączony do internetu?

    MES Mariusz napisał:
    1.Dokonać pomiarów parametrów linii S/N.

    Możesz to sprawdzić sam na stronie konfiguracyjnej Livebox'a. Klikasz na "Konfiguracja zaawansowana" a następnie na "Statystyki ADSL". Przy synchronizacji zobaczysz zarówno tłumienie jak i odstęp sygnału od szumu.
    Neo 2Mb/s + Video to synchronizacja na ponad 6Mb/s a więc linia musi być nie dość, że krótka to dość dobrej jakości.

    technics6 napisał:
    Napisz formalną reklamację i wyślij do TP. Nie zapomnij o żądaniach - zwrot pieniędzy za miesiące w których były problemy z łączem itd. Powinno pomóc.

    Wystarczy zadzwonić na 19393. Po weryfikacji zostanie przyjęta reklamacja. Można powołać się na poprzednie numery zgłoszeń. Można nawet podyktować treść reklamacji. Odpowiedź i tak przyjdzie w formie pisemnej.
  • Poziom 15  
    witam! Mam ten sam problem - 1 takie numery działy się na modemie sagem z neostrady, pote założyłem router używany tp-link, po konfiguracji wszystko działało super aż do... następnego dnia, ale po ponownej konfiguracji znów działał kilka dni i potem to samo. Stwierdziłem że to może wina routera i kupiłem nowy, połączył się po chwili, po konfiguracji od razu wskoczył internet, ale po wyłączeniu routera można zapomnieć o synchronizacji ADSL, tak samo na modemie SAGEM oraz 2 routerze, telefon działa normalnie, próbowałem też wypiąć dalszą sieć, zostawiłem 1 gniazdko telefoniczne (bezpośrednio od puszki na zewnątrz) wypiąłem telefon i zostawiłem tam sam router podłączony i ciągle brak synchronizacji z ADSL. w czym może tkwić problem?? Stare łącza TP czy coś u mnie jest nie tak?? proszę o pomoc. próbowałem też przekładać kable w gniazdku na odwrót ale dalej bez skutku, telefon działa, adsl ani na modemie ani na routerze się nie łączy.