Fiat Punto II 2001r 1.2 8V. Problem polega na tym iż kontrolka abs świeci i nie chce zgasnąć. Wg autodaty czujniki powinny mieć rezystancję 1500-1700 ohma. W moim przypadku wszystkie czujniki abs mają w jedną stronę ok 700 ohm, a po zmianie polaryzacji omomierza wynika iż wszystkie czujniki są spalone (miernik nic nie pokazuje). Czy to są jakieś inne niż wszystkie czujniki???. Są dwa kable więc jest to czujnik indukcyjny. Dodam iż na pewien czas kontrolka zgasła a po gwałtownym zahamowaniu zaświeciła się ponownie.
Witam - ciekawe jak to mierzycie? To sa czujniki nadprzewodnikowe i omomierz sie do tego nie nadaje! Zdejmij z tylu bembny i zobacz czy linka recznego nie wyciela tarczki ABSu -bo to standard
To, że dwa kable, to nie znaczy, że indukcyjne, podepnij pod komputer, wyjdzie szybciej i taniej niż sprawdzać po kolei. Tą Autodatę to dziwną masz. Makar1 a gdzie tam są zbiorniczki na ciekły hel, chyba, że te nadprzewodniki superwyskotemperaturowe pod tymi "bembnami" są.
Witam serdecznie. A nie są tam jak w Pandzie piezoelektryczne. Wtedy miernikiem nic nie sprawdzisz. Zostaje Examiner lub podobnie działający sprzęt. Pozdrawiam.
Wg autodaty czujniki powinny mieć rezystancję 1500-1700 ohma. W moim przypadku wszystkie czujniki abs mają w jedną stronę ok 700 ohm, a po zmianie polaryzacji omomierza wynika iż wszystkie czujniki są spalone (miernik nic nie pokazuje)
.
Nie patrz na autodatę tylko na miernik .To że faktycznie masz inny opór niż "powinno być wedłóg knigi" o niczym nie świadczy,tym bardziej że w 4 czujnikach masz identyczny odczyt.Podobne oporności i podobne zachowanie na zmianę polaryzacji mają czujniki ABS w samochodach(o ile sobie przypominam)Volvo 440 i Alfa 156.
Tam też jest niecałe 700 Omów a po zmianie polaryzacji miernika pokazuje otwarty obwód.
Ciekawostka:Zmień zakres na mierniku o "jeden przecinek dalej"czyli na większy zakres a sam zobaczysz że niczego nie zmierzysz,będzie ci pokazywało "otwarty obwód",a myśląć logicznie na większym zakresie miernika też powinno pokazywać ok.700 omów tylko z mniejszą dokładnością.
Podepnij miernik do kostki czujnika ABS i poruszaj kablami może uda Ci się odnaleść uszkodzenie żyły kabla
.Przy tak banalnej usterce nawet komputer podpięty pod samochód "kuca"a raczej "kuca operator komputera"
Chyba znalazłem przyczynę awarii, ale chciałem się upewnić. Otóż cały tył czyli beben piasta i szczęki są po wymianie na nowe i co ciekawe piasta nie posiada ząbków czyli wg mnie jest założona od punto bez abs. Tak czy inaczej ząbki muszą być aby czujnik miał możliwość generowania jakiegoś sygnału czy tak?????????????
Dodano po 40 [minuty]:
hmmmm... okazuje się że są tam chyba tarczki magnetyczne czy tak????