Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel Vectra b 2.0 16V gaśnie silnik na wyższych obrotach

danielxc717 04 Paź 2009 11:14 6616 6
  • #1 04 Paź 2009 11:14
    danielxc717
    Poziom 8  

    Witam. Mam problem z moim oplem. Auto pali normalnie odrazu zaskakuje. Obroty na luzie utrzymują się na poziomie 900. Wszystko jest ok, ale jeżeli chce depnąć i kręce ją powyżej 4-5 tys auto mi gaśnie włącza się pamarańczowa kontrolka check engine i ciężko wtedy zapala. Kiedy już zapale kontrolka gaśnie i jest ok jeżeli nie jade na wyższych obrotach. Kiedy samochód zgaśnie czuć troche gaz. Dodam ze ostatnio miałem problem z wężem od podciśnienia poprostu mi spadał ale go wymieniłem. Dodam ze mam sekwencyjną inst gazową.

  • #2 04 Paź 2009 11:43
    pawelxxx25
    Poziom 12  

    Musisz odczytać błąd , ale po objawach to chyba czujnik położenia wału.

  • #3 05 Paź 2009 09:49
    solo_ta
    Poziom 11  

    Te same objawy może dać zapchany filtr gazu. Na wolnych obrotach jeszcze gaz się przeciska., na wysokich strumień gazu jest za niski i silnik się dusi. Zubożona na maxa mieszanka zapala Check Engine (sygnał z sondy lambda).

  • #4 05 Paź 2009 20:21
    danielxc717
    Poziom 8  

    Jeszcze nie sprawdzałem co to dokładnie jest bo nie mam zbytnio czasu. Ale dzisiaj zauważyłem ze ciążko mi pali. Nie chciał mi zaskoczyć dopiero za 14 razem zapalił czy to może być od gazu czy to wina tego czujnika?

  • #5 27 Paź 2009 09:32
    danielxc717
    Poziom 8  

    Jednak to była wina przewodów od podciśnienia. Przy wyższych obrotach widocznie ciśnienie było wyższe i "wypluwało" wąż i auto gasło. Założyłem nowy wąż i dałem opaske zaciskową i autko śmiga.:D

  • #6 06 Lis 2009 12:48
    lastafikuro
    Poziom 1  

    witam wszystkich!
    Mam problem z oplem vectra b 1996 1.8 _16v benz/gaz sekwencja.

    Przykładowo: w czasie jazdy wrzuce luz to zdarza sie ze obroty silnika powinny spasc na 900, a niestety spadaja na 1000,czasami 1100,1500(ciekawostka:kiedy zatrzymam auto,to po chwili obroty spadaja na takie jak powinny byc),czasami robi sie tak ze auto odrazu gasnie po wcisnieciu sprzegła( zeby na przykład zmienic bieg).
    Kiedy silnik sie nagrzeje do 90 stopni(np.w miescie,korkach) to góbi wolne obroty momętami i trzeba gaz trzymac noga,bo innaczej zgasnie.

    Teraz co mu sie dzieje w czasie postoju: po odpaleniu silnika obroty sa 900 takie jak powinny byc. Kiedy mu przygazuje tak np. od 5,6 tys i puszcze gaz to obroty spadaja raz na 900(tak jak powiny) raz na 1000-1100 a czasami wachaja sie tak od 500 do1500 po czym albo po chwili sie ustatkuja albo auto zgasnie. Zauwarzyłem
    ze te wszystkie objawy powtarzaja sie czesciej wraz z zwiekrzajaca sie temperatura silnika. objawy pokazuja sie jak silnik przekroczy temp.80 stopni. opel pali bez problemu nawet po zgasnieciu. objawy pozazuja sie i na benzynie i na gazie(paliwo tankuje na orlenie) Co ciekawsze vectra była podpinana pod komputer 2 razy i za kazdym razem diagnoza nie wykazała zadnego błedu. Przeczysciłem przepustnice,silniczek krokowy,wymienione wszystkie filtry. auto raz chodzi dobrze a raz sie tak pierniczy.

  • #7 17 Lis 2009 14:44
    danielxc717
    Poziom 8  

    Czasami czyszczenie krokowca nic nie daje tylko trzeba go wymienić.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson