Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto thermo top c - pompka paliwa

04 Oct 2009 12:18 19831 14
  • Level 9  
    Witam. Mam pytanko, mam zainstalowane w samochodzie mazda 6 diesel webasto thermo top c, po załączeniu na sterowniku webasto, załącza się, słychać pompkę wody i wiatrak w kabinie, natomiast nie słychać cykania pompki paliwa. Po około 2 min. wszystko się wyłącza i na wyświetlaczu jest wyświetlane F-- Wymątowałem pompkę paliwa i po podaniu stałego napięcia 12V jest tylko jedno cyknięcie,tak jak by to był elektrozawór a nie pompka paliwa, natomiast przy impulsowym dotykaniu kabelkiem prosto z akumulatora słychać cykanie. I teraz mam pytanie czy to pompka powinna impulsowo działać, czy powinno być napięcie podawane impulsowo ze sterownika. U mnie napięcie na wtyce od pompki jest stle 12V, natomiast pompka to Thomas Magnete 89372A, niewiem czy niepowinna być zainstalowana taka 87684?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 14  
    Pompki przy webastach w samochodach przynajmniej w tych ciężarowych są właśnie takie jak opisywana przez Ciebie, działają jak elektromagnes, cykają bo dostają napięcie w impulsach, tak na moje ucho od 0.5 do 2 na sekundę w zależności od zadanej temperatury i temperatury wewnątrz pojazdu, impulsy podaje sterownik, spalanie takiego pieca to około 0.2 do 0.5 litra na godzinę w zależności od różnicy temperatur i rodzaju pieca ( suchy, mokre więcej). Ręcznie przepompuj paliwo przez cały wężyk bo po kilku nieudanych próbach odpaleniach sterownik blokuje się i nie podaje impulsów na pompkę żeby nie zalać pieca i nie spalić świecy. Często też cofa się paliwo jak w zbiorniku paliwa powstaje podciśnienie i pompka nie może uciągnąć paliwa.
  • Level 13  
    Zresetuj sterownik webaso, następnie napełnij ręcznie wężyk paliwem na odcinku pompka-silnik. Jeśli to nie pomoże może okazać się, że przewód masowy słabo "łapie" masę. U mnie wężyk paliwowy idzie pod całym autem a pompka paliwa jest koło baku. Po pierwszej próbie i chwili "cykania" pompki webasto się wyłączyło gdyż pompka nie zdążyła dopchnąć paliwa do pieca, choć niewiele brakło. Za drugim uruchomieniem webasto uruchomiło się bez problemu.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 9  
    Byłem w jednym z serwisów webasta żeby zresetować sterownik ale serwis się niepopisał, ponieważ niemógł znaleść przewodu diagnostycznego webasta, a do piecyka jest ciężki dostęp, powiedział że jak znajde żółty przewód zakończony wtyczką to mi zdiagnozują przeważnie jest przy 2 bezpiecznikach i przekaznikach przy podszybiu ale u mnie go niema.Mam schemacik montażu ale jest on bardzo ogólnikowy,jak mi się uda to go zamieszce. Sam się dokopałem do piecyka i do złącza X14 i z pinu 1 wychodzi zielony przewód i jest połączony W-BUS-Signał ze sterownikiem zegarowym w kabinie,z 2 pinu różowy przewód ale w chodzi w wiązke i niewiem gdzie idzie,z 3 niebieski i idzie chyba na czujnik temperatury, 4,5 wolne a 6 biały na pompke paliwa.Niewiem może u mnie diagnozuje się pod gniazdem serwisowym mazdy bo tego żółtego z wtyczką niemogę namieżyć
    Webasto thermo top c - pompka paliwa
    Webasto thermo top c - pompka paliwa
  • Level 13  
    Coś ten serwis jest nie halo jak tak szybko się poddał, może lepiej sam zlutuj układ i zdiagnozuj sobie za free.
    Wszystko jest ok tylko coś z tymi kolorami przewodów jest nie tak. Serwisant mówił o żółtym przewodzie z wtyczką i zgoda, bo standardowo w Thermo Top C on ma taki kolor, ale widzę że dla mazdy te oznaczenia kolorów są całkiem inne.
    Pin 1 to sterowanie zegarem i orginalnie jest to przewód czarny a nie zielony.
    Pin 2 to właśnie diagnostyka i ma orginalnie kolor żółty a nie różowy.
    Pin 3 to czujnik temp. zewnętrznej i orginalnie to czarny przewód.
    Pin 4 to sterowanie stycznikiem do załączania dmuchawy jest to przewód brązowy.
    Pin 5 to przewód brązowy do przełącznika zima lato.
    Pin 6 steruje pompą paliwa i jest to przewód od sterownika niebieski a do masy brązowy , a nie biały.

    Są dwa rozwiązania, albo mazda zrobiła tą wiązkę po swojemu, albo ktoś na własną rękę robił wiązkę. Szukaj gdzie idzie ten różowy przewód prawdopodobnie to jest diagnostyka. Dodam że w orginalnej wiązce przewód ten wychodzi tuż obok węzła gdzie łączą się wszystkie przewody masowe i są przykręcone do karoseri.
  • Level 17  
    mazda ma swoje kolory tak samo jak duzo firm jak chrysler itd diagnoze mozna przeprowadzic przez standardowy pin diagnozy czyli 2 lub ew przez 1 jezeli sie nie komunikuje , w mazdzie nie ma zoltowego koloru ... wiazka w odlegosci do 30 zmienia sie w inne kostki .... pin 1 albo 2 i powinno sie polaczyc ew przez zegarek jezeli masz 4 kable w kostce .. jezeli 3 to nie ma wyjscia do diagnozy ...skoro wyskakuje ci F to jest blad najlepiej podlaczyc komputer .... a odnosnie tego auta to ostatnie moje przypadki z nim konczyly sie wymiana kolka zarowego/czujnika plomienia ( jedna rzecz ktory pelni 2 funkcje) to najczesciej pada w tym aucie niestety :(
  • Level 13  
    Przecież kolega napisał że był w serwisie ale nie mogli znaleść tego przewodu i się o to pytał.
  • Level 35  
    tak jak pisał kolega l3l0 na 99% to kołek żarowy
    a i co do kolorków to też sie zgadza a diagnozę przy odrobinie wprawy można przeprowadzić najzwyklejszym ledem i rezystorem 100 ohm
  • Level 13  
    Ja miałem taki sam przypadek. Skróciłem przewód zasilający, poprawiłem masę i pompka zadziałała.
  • Level 17  
    te ogrzewania charakteryzuja sie tym ze jezeli ma blad to wentylator dmuchawy chodzi na wysokich obrotach i pompa obiegowa wody tez dziala ... prawidolowo to agregat powinien ruszyc z pompa do 20 sekund na chwile powinien zmiejszyc obroty na bardzo niskie jakby mial sie wylaczyc a za chwile zwiekszac obroty i powinno byc slychac taktowanie pompki paliwa ... wiec skoro rusza na wysokich obrotach z pompa wody i nie cyka pompka to ma blad ....a zeby wyciagnac kostki i wpiac nowy kolek zarowy na probe zeby zaczal swoj "bieg" wg mojego opisu trzeba miec zdolne paluszki i cienki srubokret i dobry kolek zarowy :) bez wyciagania TT
  • Level 13  
    Nie wiem czy masz rację z tym ale ja tak miałem jak piszesz. Myślałem że ze sterwonikiem coś nie halo.
  • Level 17  
    _luke_ u ciebie widac agregat mial blad za niskie napiecie podczas pracy ale nie zawsze jest to przyczyna ... ale oczywiscie masz racje w twoim przypadku wkoncu dziala :) ja robie tylko klime i ogrzewania jako codzienna praca wiec rozne rozniste sa przypadki ze czasami pozniej wychodzi glupotka a komputer swoje pokazuje i wychodzi ze duzo rzeczy do wymiany na nowe ... czasami metoda prób i błedów zostaje bo komputer to nie wszystko i za ludzi wszystkiego nie zrobi ...
  • Level 13  
    Dokładnie. Tym bardziej że ja nie mam zegara i nie widziałem czy webasto wywala jakiś błąd. Już miałęm wybierać się do serwisu ale trafiłem jeszcze na info aby skrócić przewód zasilania i poprawić masę.
  • Level 9  
    No i wie ktoś co powoduje wyskakiwanie na wyświetlaczu F-- , F oznacza błąd a zamiast -- powinien być podany numer błędu ale jak widzę u nikogo w maździe niepodaje numeru błędu. Mnie osobiście Webasto trochę zdenerwowało na jesieni,mianowicie jego załączanie się a i tak niegrzanie bo wyskakuje błąd F--, więc wyjąłem bezpiecznik 20A i tak sobie jeździłem aż do ostatnich mrozów, kiedy zaświtało mi w głowie że przy wyjętym bezpieczniku nie będę miał podgrzewania filtra paliwa bo jet chyba pod tym samym bezpiecznikiem, więc bezpiecznik na swoje miejsce wrócił, ale webasto i tak nie działało, pomyślałem że pewnie jest zablokowany sterownik po trzech nieudanych próbach startu albo padnięty palnik. Jakie było moje zdziwienie gdy po pewnej nocy -15 webasto uruchomiło się automatycznie przy uruchomianiu silnika, no i moja teoria z zablokowanym sterownikiem, lub z uszkodzonym palnikiem, lub zapowietrzonym układem paliwowym upadła, ale to zdarzyło się tylko raz i teraz znowu wyskakuje F-- o co chodzi, gdzie jest błąd, czemu nie pokazuje numeru błędu? i jeszcze jedno skąd czerpie powietrze potrzebne do spalania, jest tam jakiś filtr powietrza?
  • Level 11  
    najlepiej podłączyć interfejs, zczytac błąd oraz będziemy mieli informacje przy jakich parametrach występuje oraz zrobić test komponentów (pompki paliwa, dmuchawy, palinka)