Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rower elektryczny v2.0!-budowa

04 Oct 2009 13:01 32977 33
Computer Controls
  • Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    User removed account
    User removed account  
    User removed account wrote 0 posts with rating 0, helped 0 times. Been with us since 1978 year.
  • Computer Controls
  • #2
    danio531
    Level 18  
    No nawet niezły pomysł i podziwiam zaangażowanie.
    Czy nie byłoby lepiej wymienić opony na takie "kolarskie", cienkie w każdym razie? Wiadomo opony terenowe są szerokie i zwiększają opór z jakim ma radzić sobie silnik.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • Computer Controls
  • #4
    rozo
    Level 11  
    Podoba mi sie! Moglbys zdradzic jakie koszty do tej pory poniosles? Ile czasu poswieciles na ten projekt? Ile wazy bateria z silnikiem?
    Fajnie by bylo dodac mozliwosc hamowania slinikiem w celu ladowania aku, ale z wolnobiegiem nie bedzie to latwe :)
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Universal
    Level 11  
    No bardzo ciekawa konstrukcja
    Będzie nastawiona na przejechanie jak najdłuższego dystansu, czy do ostrzejszej jazdy? Bo fajnie by było zaskoczyć jakiegoś kierowce rowerem ;)
    Jazda nim pewnie bardziej się opłaca niż samochodem czy autobusem. Tak do pracy czy szkoły w sezonie jeździć to dobra rzecz.
    Trzymam kciuki bo pewnie jeszcze dużo rzeczy uklęknie.
    Powodzenia
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    normek
    Level 11  
    Co z pedałami ? Myślałeś nad tym by dostosować konstrukcję do hybrydowej pracy?

    Osłony na łańcuch etc. oczywiście będą ? Bo nie ma nic gorszego jak noga rozwalona o łańcuch...
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    kotuniunia
    Level 29  
    Nie tylko estetycznych, ale i praktycznych!(żywot łańcucha,ale to jest robota! Chyba że dostaniesz jakieś gotowce i je tylko poskracasz.Fajnie byłoby mieć te akku. jak najniżej i na linii osi bo konstrukcja roweru jest sprężysta i wyżej "towary" wozi się kiepsko i tak dobrze je umieściłeś .Pozdr. i miłego palenia gumy!
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    Yoshi_80
    Level 21  
    Wydaje mi się, że sporo problemów sobie zafundowałeś przerabiajac tak marny rower który mi wygląda na chińszczyzne z marketu.
    Wyrabiajace sie miski, rwące łańcuchy i gnące ośki itp problemy wynikają z niskiej jakości tych częsci.
    Typ roweru też może nie jest najszczęśliwszy bo z ramą na dwóch pseudoamrotyzatorach które i tak nie działają, w tym wykonaniu wazy pewnie ponad 20kG.
    Lepiej wyrwać na allegro stary zmeczony rowerek lub sama rame ale hard-taila na ramie chromowo-molibdenowej a zaoszczędziłbyś kupe kg (ja taka rame kiedys sprzedałem za śmieszne 50zł).
    Jak wiadomo masa w przypadku napedów elektrycznych to pięta achillesowa.

    Nie wiem skąd problem przy zjezdach z górki, wywaliłeś wolnobieg ? Przecież to on by ci sprawę rozwiązywał i nie kręciłoby silnikiem.
    Do napinania łańcucha chyba lepiej zostawić przerzutkę, mała masa, zero pracy a problem z głowy i nie trzeba dopasowywać do do ogniwa a i w miare rozciagania sie łancucha nie bedzie problemów.

    Ogólnie podoba mi sie koncepcja, szczególnie uzyskane wyniki z jazd, napędy elektryczne to jest to !
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    _efendi_
    Level 10  
    Gratuluję konstrukcji. Mam pytanie od czego jest ta zębatka założona w miejsce pedałów? pytam o tą większą.

    PZDR
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    janusz182
    Level 14  
    Hmm,chyba kiedyś widziałem ten rower na fordońskiej, koło WSZB ;)
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    _efendi_
    Level 10  
    nie chodziło mi do czego służy :D tylko gdzie ją zdobyłeś, ewentualnie z czego zdemontowałeś ? rozmawiamy o dużej zębatce.

    PZDR
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    Mr Killer
    Level 14  
    Daj znać, jak coś ruszy, bo sam chce się zabrać za coś takiego w okresie wiosenno letnim ;] Ile dałeś już w sumie w te maszynkę?
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    Mr Killer
    Level 14  
    Woow aż 500 zł na silnik i akk to troche ponad moje koszta (sam mam 15 lat a zbieram na automat spawalniczy) Elektronikę sterującą sam składałeś? Ja elektronik początkujący jestem i ledwo iluminofonie składam :p Ale ładnie, zyczę Ci sukcesu z tę maszynką, sam jak zdobęde spawarkę zabieram się za ,,Low rider'a" Czyli stary składak przerobiony na trójkołówkę :) Ale to dopiero po feriach jeśli nie w lato (inny projekt - elektrownia wiatrowa 250W)
  • #24
    marsz998
    Level 1  
    Witam. Też mam w głowie taki pojazd na prąd i mam pytanie czy do napędu takiego rowerka może posłużyć silnik z rozrusznika z auta osobowego. Mam rozrusznik z Lanosa ok 1000 W.
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    MyszakPL
    Level 10  
    Mam pytanie. Mam zepsutą hulajnogę elektryczną ponieważ urwała mi się stacyjka i chyba aku zjechały ponieważ jak je naładuje to jadą 15m z prędkością 10km/h i zdychają. Podstawowa prędkość to około 35 km/h max 50kg wagi kierowcy i czy dałoby się coś z niego zrobić? Tj. nowe aku znaleźć. jak ktoś wie gdzie to proszę o rade i go odchudzić ponieważ ma stalową ramę i jest piekielnie ciężka.

    Wszystko aby zmieściło się w niskich kosztach i na możliwość 13 latka...
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    mistrzluk
    Level 11  
    Witam, zaciekawił mnie pomysł z zamontowaniem pedałów do tej całej konstrukcji, właśnie chce się zabrać do montażu takiego rowerka i trafiłem na ten post który jest bardzo podobny do tego co chciał bym zrobić. Nie wiem tylko jak zrobić by te pedały nie kręciły się wraz z zębatką gdy nie pedałuje a silnik napędza przednią zębatkę?! Wpadł ktoś może już na pomysł rozwiązania tego problemu? a może jest już gotowe (np do kupienia) rozwiązanie? i model hybrydowy był by gotowy :)

    Z góry dziękuje za odpowiedź.
  • #29
    User removed account
    User removed account  
  • #30
    Kakalia
    Level 18  
    Witam

    Gratuluje publikacji w Edw, projekt bardzo mi sie podoba jednak mam kilka watpliwosci co do napedu oraz samego sterowania mianowice:

    - układ łańcucha jest głośny, po drugie jak pisales zdazalao sie ze ulegal zerwaniu, co najgorsze nie jest on osloniety - nie boisz sie ze mozesz sobie zrobic krzywde podczas jazdy ? moze lepiej zamienic łańcuch na pasek klinowy analogicznie jak w samochodzie - wieksza elastycznosc plus cisza do tego oslona koniecznie

    - kwestia sterownika - co sie stanie jak sie procesor zawiesi ? hamulce wystarcza zeby zatrzymac pojazd podczas zwarcia tranzystorów ? gdzie bezpiecznik i stycznik ? gdzie przycisk/uklad odcinajacy prad od silnika ? Proponuje zeby sie nad tym zastanowic zanim cos sie stanie zlego.