Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrokontroler + Wifi i czujniki

SirMark 04 Paź 2009 21:35 6475 20
  • #1 04 Paź 2009 21:35
    SirMark
    Poziom 2  

Witam, jestem początkujący w temacie mikrokontrolerów i potrzebuję porady przy starcie :)
    Chciałbym zbudować układ który w uproszczeniu będzie odczytywał stan wejść logicznych i zmieniał stan innych wyjść logicznych. Dodatkowo układ ma odczytywać dane z czujnika - np. temperatury. Do tego potrzebna jest komunikacja z serwerem (odpytanie serwera "co robić?" po zmianie stanu wejścia). Układ zatem powinien komunikować się po TCP/IP z serwerem, przy zastosowaniu modułu Wifi (koniecznie).
    No i tutaj zaczynają się pytania:

1. Czy jest jakiś mikrokontroler (AVR/ARM) z wbudowaną obsługą Wifi lub z łatwo dołączalnym układem ?

2. Widziałem fajne "kit'y" do nauki i testowania AVR/ARM, także z obsługą Ethernet'u, ale niemogę znaleźć takiego z obsługą Wifi. Czy ktoś z Szanownych forumowiczów widział coś takiego i może polecić na początek?

3. Co jest potrzebne aby mikrokontroler mógł odczytać stan czujnika analogowego ? Przetwornik A/C? Czy może są jakieś wbudowane (lub dołączalne) przetworniki w samym miktrokontrolerze?

Będę wdzięczny za wskazówki i ewentualne odesłanie mnie do istniejących informacji (lub do diabła ;) )

Pozdrawiam
    Marek M.

• Fibaro
  • Pomocny post
    #2 04 Paź 2009 21:45
    Mat_91
    Poziom 25