Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wymiana świec citroen saxo [krótki temat]

04 Paź 2009 22:27 5092 13
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam takie pytanie czym się różnią świece zapłonowe opel astra od citroena saxo? szukałem gwint rozmiar i takie tam i wychodzi ze to jest to samo
    tak więc tu jest pytanie czy można zamontować z opla do citroena? :) czy trzeba kupować pod auto świece :?:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    no a gdzie mogę sobie znaleźć takie informacje :) no bo właśnie mam nowe użyte zaledwie 2min świece do opla astry no a ja już mam przejechane w mojej cytrynie jakieś 80 000km :) no i mnie się zdaje że już czas wymienić :)
  • Poziom 9  
    no ale jakbym je założył to co się stanie głowicy mi nie rozerwie :) bo długość jest ta sama, większe spalanie :?: a może mniejsze :?: :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W instrukcji obsługi auta. W katalogach. W sklepie motoryzacyjnym też powinni dysponować bazą danych o świecach, ich zamiennikach.
    Nie po to mają różne parametry, by je dowolnie zamieniać.
    A akurat gwint i rozmiar klucza jest standardowy i wspólny dla świec.
  • Poziom 15  
    Błażej napisał:
    A akurat gwint i rozmiar klucza jest standardowy i wspólny dla świec.

    Co do rozmiaru klucza i gwintu to bym się nie zgodził. Są świece z gwintami nawet o średnicy około 10mm. I z normalnym gwintem na klucz 16 i wiele innych. W popularnych samochodach zazwyczaj są standardowe.


    Najważniejszy parametr to "ciepłota" świecy, która odpowiada za zachowanie optymalnej temperatury świecy zapłonowej w komorze spalania danego silnika. Optymalna temp. to taka w której występuje samooczyszczanie elektrod świecy (chyba ok. 800°C). Dlatego montuje się świece zalecane przez producenta (patrz instrukcja obsługi etc).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Patrzyłem w katalog i wszystkie firmy mają inne oznaczenia dla astry i citryny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    trustno1 - już się nie masz czego czepić? Świece mają znormalizowane gwinty i rozmiary. Występują w kilu grupach i NIC poza tym. NIE MA DOWOLNOŚCI w ich wykonaniu! Teraz już masz jasność, czy dalej będziesz drążyć?
    Ilość elektrod też jest sprawą wtórną. Ich zwielokrotnianie jest sprawą dość młodą i nie jest wyznacznikiem stosowania świecy.
    Świeca musi być dopasowana do auta dwoma parametrami:
    - mechanicznie (gwint, długość, uszczelnienie)
    - ciepłotą.
    Ilość elektrod, producent, technologia wykonania (np. irydowe, platynowe), to sprawy wtórne.
  • Poziom 9  
    no to nic już wiem, że nie podejdą to nie będę ich wkręcał dam ojcu do vectry :D a gwint i długość są akurat te same tylko jeszcze nie wiem jak z tym uszczelnianiem ale to już nie będę dochodził bo na pewno ciepłotę mają inną, tak więc dzięki za odpowiedz
    pozdrawiam :]
  • Poziom 15  
    No muszę napisać sprostowanie.

    Błażej napisał:
    trustno1 - już się nie masz czego czepić? Świece mają znormalizowane gwinty i rozmiary.


    Gdybyś od razu napisał w liczbie mnogiej to bym się nie czepił. Ale że napisałeś w pierwszym Swoim poście w tym temacie:

    Błażej napisał:
    A akurat gwint i rozmiar klucza jest standardowy i wspólny dla świec.


    To stwierdzenie nie pozostawiło żadnych wątpliwości, iż uważasz że każda świeca ma ten sam gwint i jest na ten sam rozmiar klucza.
    Uważam tą kwestię za wyczerpaną.

    A będąc w temacie świec zapłonowych, to ważny jest jeszcze moment jakim dokręcamy świece zapłonowe. Dla gwintu 14mm i głowic aluminiowych jest to około 25-30Nm.. A piszę o tym dlatego ze spotkałem się z ludźmi którzy świece dokręcają podobnie jak koła :D a później szukają tulejek do zerwanych gwintów.
  • Poziom 17  
    W każdym sklepie motoryzacyjnym lub na stacji benzynowej mają dostawców świec między innymi NGK, Bosch, DENSO i posiadają katalogi i jak zapytasz o świece do danego autka to Ci powiedzą...