Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corolla verso - świecące kontroli VSC, TRC OFF, silnik

albertiniw 04 Paź 2009 22:34 53533 17
  • #1 04 Paź 2009 22:34
    albertiniw
    Poziom 16  

    witam
    coroll verso 1,8 benz 2004r i podczas jazdy zapaliły mi się trzy kontrolki VSC , TRC OFF i kontrolka silnika żółta ( check engine).
    Po podłączeniu do komputera fachman powiedział ze to może być z katalizatora, wykasował i po jakichś 60 km ponownie zapaliły sie 3 kontrolki.
    Co moze powodować problem??, jaką żywotność ma katalizator?? co mozecie poradzić?

    4 17
  • TermoPasty.pl
  • #2 05 Paź 2009 11:30
    Doktorr
    Poziom 34  

    Jakie kody błędów zarejestrowały się . Jaki przebieg ma samochód. Co poradził diagnosta.

    7
  • #3 05 Paź 2009 12:13
    albertiniw
    Poziom 16  

    przebieg 190 tyś, diagnosta stwierdził że napięcia sond są w normie ( mieści się w granicach) i podejrzewał katalizator ale jeśli to kataliz. to czy po skasowaniu nie powinny błędy wyskoczyć od razu??

    5
  • #4 05 Paź 2009 12:42
    Doktorr
    Poziom 34  

    Prosiłem o kody błędów . Jeżeli to wina katalizatora to wskazania drugiej sondy nie będą poprawne. Z błędami jest różnie te które dotyczą zwarć przerwanych przewodów czujników które "szybko" przekazują do sterownika silnika swoje wskazania najczęściej nie dają się skasować wcale albo wracają natychmiast po uruchomieniu silnika. w innych przypadkach musi zaistnieć określony ciąg warunków przy których system zasygnalizuje usterkę. Przy następnej wizycie u diagnosty proszę zanotować kod usterki i ewentualnie jej komunikat jaki wyświetlił tester diagnostyczny, rodzaj urządzenia, którym pojazd był sprawdzany. Rozsądnym byłoby poprosić aby diagnosta sprawdził parametry bieżące urządzenia którego usterka dotyczy i zanotować te parametry.
    Jeżeli chodzi o żywotność katalizatorów nie da się precyzyjnie określić gdyż znam przypadki że silnik przy 400.000 km miał sprawny katalizator ( bez wymiany) jak również inny przypadek, że po 35.000 się rozleciał bo silnik okresowo nie palił na 2 cylindry i paliwo spalało się w katalizatorze.
    Na marginesie kontrolka VCS dotyczy Toyota's Vehicle Stability Control by Bosch a TRC kontrola trakcji i sugerowałbym aby w tych systemach sprawdzić kody błędów . Usterka może okazać się bardzo prozaiczna, ale bez odpytania sterowników nie odważyłbym się cokolwiek sugerować.

    2
  • #5 08 Paź 2009 20:27
    albertiniw
    Poziom 16  

    więc kod błędu to 0420 , jak wynuka z innych postów to katalizator???? gdzieś czytałem że można zrobić cos takiego jak emulator sondy diagnostycznej, co o tym sądzicie ?

    0
  • TermoPasty.pl
  • #6 28 Sty 2010 12:10
    dandi1976
    Poziom 1  

    Witam.
    Te same kontrolki zaświeciły się w mojej corolli verso r.2004 1.8benzyna przebieg 91700. Po wizycie u mechanika i podłączeniu komputera została stwierdzona uszkodzona sonda lambda (komputer pokazał kod usterki mówiący o uszkodzeniu sondy i dla potwierdzenia zostały zrobione pomiary napięć), która została następnie wymieniona. Kontrolki zaświeciły się znowu po przejechaniu około 60km. Następna wizyta w warsztacie i podłączenie komputera - kod błędu mówiący o uszkodzeniu drugiej sondy, pomiary napięć nie wykazały uszkodzenia ale zdecydowałem się na wymianę sondy. Po przejechaniu około 40km znowu zaświeciły się kontrolki - telefon do mechanika, który stwierdził że teraz trzeba sprawdzić wiązki do samej sondy lambda. Może ma ktoś pomysł co może być przyczyną świecenia lampek - komputer za każdym razem wypluwa kod mówiący o uszkodzeniu sondy. Po ostatnim zaświeceniu się lampek nie kasowałem błędu u mechanika tylko zdjąłem klemę z akumulatora co skasowało błędy. Lampki zaświecają się zawsze jak chwilę postoję na światłach, nigdy nie zaświeciły mi się jak samochód był w ruchu. Polecacie dobrego mechanika z W-wy lub okolic?

    4
  • #7 28 Sty 2010 12:31
    korzen8989
    Poziom 11  

    mozliwe ze sonda lambda

    3
  • #8 28 Sty 2010 13:21
    szczesiu13
    Poziom 9  

    Kod P 0420 oznacza ze to katalizator! Po wykasowaniu błędu nie zapala się od razu, tylko po przejechaniu kilkunastu kilometrów, zwłaszcza na trasie przy równej prędkości. Dłużej wyłapuje ten błąd podczas jazdy po mieście. Wykresy sondy przed katalizatorem są podobne do tej za katalizatorem, co informuje sterownik silnika że katalizator nie działa tak jak powinien. Sonda za katalizatorem powinna mieć wykres zmieniony w porównaniu do tej przed kataliz. Należy porównać wykresy.

    1
  • #9 29 Sty 2010 15:16
    kosmoskosmos
    Poziom 1  

    Trafiłem na temat przypadkiem. Jako ciekawostke podam, że w mojej corolli verso również swieciły sie w/w kontrolki, aż do wizyty w myjni automatycznej :)

    6
  • #10 24 Mar 2010 07:21
    albertiniw
    Poziom 16  

    moze ktoś ma fotke wykresów sondy lambda przed i za katalizatorem??

    3
  • #11 10 Maj 2010 12:33
    stochlik
    Poziom 11  

    Załączam pare wykresów z sond lambda. Corolla E12 4ZZ. Co ok. 500km wyskakuje błąd P0420 - zdolność katalizatora poniżej minimum. Sądząc po wykresach, kat jest do wymiany, przebieg 180tys. B+G. Może ktoś znający się na rzeczy potrafi określić czy napewno katalizator jest do wymiany. Objawy: brak mocy powyżej 3000 obr/min.

    corolla verso - świecące kontroli VSC, TRC OFF, silnik

    3
  • #12 25 Maj 2010 14:57
    albertiniw
    Poziom 16  

    No niestety nie widać wykresów sondy lambda, a czy wykres sondy drugiej ( diagnostycznej) jest całkowicie stały? jak wygląda?

    0
  • #13 25 Maj 2010 15:05
    stochlik
    Poziom 11  

    Wykres chyba widoczny jest. Kolor niebieski - I sonda, żółty - II sonda. Przebiegi zmienne w czasie.

    1
  • #14 26 Maj 2010 07:29
    albertiniw
    Poziom 16  

    Mam na mysli że wogóle ich nie ma, moze kolego wklep jeszcze raz?

    0
  • #16 22 Maj 2012 23:31
    rrobertn
    Poziom 10  

    Jakie powinny być napięcia na I sondzie lambda w Toyota Corolla Verso II rok produkcji 2007r, bo nie wiem czy ten opisywany tutaj model to I czy II.

    Miałem podobny problem jak tutaj powyżej opisywany co 50-60 km włączał mi się tryb awaryjny, pomogła wymiana sondy lambda, która padła po 150 tys km. Wymiana w serwisie toyoty około 800 zł.
    pozdr Robert

    1
  • #17 23 Maj 2012 15:23
    rrobertn
    Poziom 10  

    Byłem dziś w serwisie Toyoty. Pierwsza sonda lambda u mnie ma 1Volt

    pozdr Robert

    2
  • #18 08 Wrz 2012 09:09
    darek72
    Poziom 10  

    Ja w swojej corollce wpakowałem cos takiego.
    Link
    I problem z głowy p420 juz nie wyskakuje.

    Darek

    3