Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto - jakie wybrać? Proszę o poradę

hackermen 05 Oct 2009 10:47 10952 16
  • #1
    hackermen
    Level 12  
    Witam
    Z uwagi na nadchodzącą zimę chcę założyć do swojego sprinterka webasto. Wyczytałem że najlepsze będzie webasto "suche". Mam do ogrzania sprinterka doke. Przymierzam się do używanego (na nowe niestety brak funduszy) Eberschpacher D1LC lub D3LC (12V diesel). Teraz moje pytanie czy to pierwsze webasto wystarczy do ogrzania doki przy temp zewnętrznej 20-25 stopni poniżej zera czy raczej trzeba to mocniejsze webasto. Znajomy ma do sprzedania webasto "suche" benzynowe i zachęca mnie do zakupu twierdząc że benzynowe jest niezawodne, że nie kopci jak to jest z webastami zasilanymi ON oraz że nie ma problemów z odpaleniem. Czy mógłby mnie ktoś nakierować jakie webasto wybrać i jakie jest jest średnie zużycie paliwa takich webast.
  • #2
    slawek-prestig
    Level 10  
    Ogrzewania na ON są zdecydowanie trwalsze, bardziej żywotne w porównaniu do ogrzewań benzynowych:)

    Aktualnie posiadam na sprzedaż ogrzewanie EBERSPACHER D1L 12V
    W ofercie również na 24V od 1050zł do 1400zł w zależności od wieku ogrzewania:)

    Pozdrawiam

    jesli masz jakies szczegółowe pytania to pisz pw lub gg; 7250345
  • #3
    miler80
    Level 34  
    Jako serwisant ogrzewań polecam Ci eberspacher D1lc compact lub nieco większe D3lc compact. Ewentualnie webasto airtop 2000. W przypadku webasta koszty naprawy sa nieco wieksze- ew. wymiana palnika. Nie radzę kupować D1lc z uwagi na to że to już przeżytek a już ODRADZAM D1l !!! Pozdrawiam.
  • #4
    SP7SEC
    Level 28  
    zastanów się dobrze, jeśli to ma GRZAĆ to zdecydowanie nowe z grupy D2 lub D4 oczywiście eberspacher no chyba że to będziesz używał okazjonalnie no to można pokusić się o używke ale z gwarancją bo jak zaraz będziesz musiał wymienić silnik sterownik lub pompe to masz nowe jak nic a jeszcze jak masz firme to nie szukaj żadnej używki bo jak masz dać 1800 za jakiegoś paścia niekompletnego i jeszcze bez gwarancji a potem sie szarpać z nim po serwisach to przekonasz się że nie warto a wiem jaki ludzie kupują i potem podjeżdza i zdziwiony że coś tam brakuje a tak masz cały zestaw
  • #5
    hackermen
    Level 12  
    miler80 wrote:
    Jako serwisant ogrzewań polecam Ci eberspacher D1lc compact lub nieco większe D3lc compact. Ewentualnie webasto airtop 2000. W przypadku webasta koszty naprawy sa nieco wieksze- ew. wymiana palnika. Nie radzę kupować D1lc z uwagi na to że to już przeżytek a już ODRADZAM D1l !!! Pozdrawiam.


    To jak to w końcu polecasz czy raczej nie czy to compact to już jakiś nowszy model?
    Szkoda że tak późno uzyskałem odpowiedź bo kupiłem webasto air top 2000 ST i teraz nie jestem przekonany czy dobrze zrobiłem. Webasto jest z 2007 roku jest niby cały komplet, jeszcze nie podłączałem bo padało a teraz na dodatek śnieg i tak się zastanawiam czy może go sprzedać a kupić tego eberspachera czy lepiej już nic nie kombinować tylko zamontować to co mam. Niby mam na to rok gwarancji a co do używania to sądzę że jak w okresie zimowym będzie mi pracowało w miesiącu przez 4-6 dni to wszystko.
  • #6
    l3l0
    Level 17  
    ST to najnowszy model z webasto dobry jest i tez bedzie smigal az milo :) Kolega miler80 dobrze napisal ze wymiana palnika jest drozsza w webasto natomiast eber ma drozsze silniki i pompki paliwa ... chyba ze regeneracja wtedy wychodzi mniej .... tylko zamontuj ogrzewanie na ujeciu paliwa nie na trojniku zeby ci sie nie zapowietrzal i nie zlapal blokady ogrzewania .
  • #7
    DaroMc
    Level 15  
    Witam,
    Posiadam Tatrę 815. Jak wiecie chłodzoną powietrzem. Rolę ogrzewania (jedynego, także w czasie jazdy) pełni stary eberspacher, który jest głośny, prądo- i paliwożerny oraz nie ma płynnej regulacji grzania...
    Chciałbym w jego miejsce wstawić coś bardziej praktycznego.
    Napaliłem się na AT 2000. ale nie jestem pewien, dlatego mam parę pytań.
    -czy nowe ogrzewania można montować na zewnątrz pod maską w miejscu oryginalnego? ewentualnie miejsce alternatywne?
    -czy ciągnąć z zewnątrz powietrze do nadmuchu, ogrzewanie będzie wydajne? czy musi ciągnąć z wewnątrz?
    -jakie ogrzewanie będzie najbardziej odpowiednie, boirąc pod uwagę: trwałość i koszty eksploatacji przy pracy po po kilka godzin dziennie jako jedyne ogrzewanie w samochodzie?
    Z góry dzięki za odpowiedzi
  • #8
    skylark
    Level 25  
    Przy sporej i dosyć kiepsko izolowanej termicznie kabinie Tatry Air Top 2000ST może okazać się zbyt słabe przy poborze powietrza z zewnątrz. Należy rozważyć zastosowanie mocniejszego Air Top EVO 3900 lub zamontowanie 2000ST w obiegu wewnętrznym (słabsze może się okazać nawet przy takiej zabudowie mało komfortowe przy dużych mrozach).
    Miejsce oryginalne zabudowy po maską można zastąpić przez zabudowanie urządzenia w środku kabiny.
    Spalanie paliwa nie ma znaczenia, czy zamontujesz 2000 czy 3900 i tak będzie uzależnione od regulowanej mocy grzewczej, z tym, że 3900 znacznie szybciej nagrzeje kabinę i przejdzie w moc częściową.
  • #9
    DaroMc
    Level 15  
    Dzięki za rzeczową odpowiedź.
    Kabina Tatry choć duża to nie jest praktyczna. Myślałem o umieszczeniu ogrzewania w środku, problemem może się okaząć nawiew na szybę a co za tym idzie parowanie szyb...
    Jesli chodzi o markę to Webasto czy Eberspacher?
  • #10
    skylark
    Level 25  
    Praktycznie nie można powiedzieć z czystym sumieniem jakie.
    Można dyskutować o wyższości konkretnych urządzeń, które są mniej lub bardziej czułe na jakość paliwa, trwałe, częstotliwości i kosztów bieżących napraw, kosztów części zamiennych, nowe czy używane itd.
    W moim serwisie naprawia się wszystkie Webasto i Eberspaechera. Tak więc, nie ma urządzeń bezawaryjnych... wcześniej czy później trzeba parę groszy wydać.
  • #11
    hackermen
    Level 12  
    Męczę się z moim webastem już drugi dzień i nie wiem co jest grane.
    W pierwszym dniu podłączyłem się trójnikiem i niestety nie ciągła mi pompka paliwa. Jak ściągłem wężyk i naciągłem paliwa to popmpa przepchała do webasto i webasto odpaliło podziałało troche i znowu brak paliwa. Odłączyłem wężyk i wsadziłem do puszki po piwie z "ropą" i wszystko normalnie zaczęło pracować więc wywnioskowałem że coś musi być z tym trójnikiem. Wprowadziłem osobno do zbiornika rurkę jak dmucham to słychać paliwo niestety pompka coś nie ciągnie, wyjąłem ze zbiornika i stawiłem wężyk do puszki z ON ale też teraz nie pociąga paliwa.
    Pompka wydaje się dobra przez podanie impulsów (masa i plus) pompka pluje paliwem. Zaraz przy pompce jest jeszcze zaworek zwrotny i teraz nie wiem co może być powodem czy coś jest z pompką paliwa czy pozostaje ten zaworek czy jest jeszcze jakaś inna przyczyna. Od webasta do pompki jest jakieś 20 cm wężyka natomiast od pompki do zbiornika z paliwem ok 70 cm. Różnica w pionie pomiędzy webastem a pompką ok 15cm natomiast pompka jest wyżej od zbiornika o ok 15-20 cm.
  • Helpful post
    #12
    skylark
    Level 25  
    Początkowo (jak jeszcze pompowała z puszki) wyglądało to na typową nieszczelność układu paliwowego. Teraz na uszkodzenie pompy paliwa. Określony przez Ciebie "zawór zwrotny" w rzeczywistości jest kompensatorem ciśnienia i jego ewentualne uszkodzenie wewnętrzne skutkuje co najwyżej nierównym spalaniem.
    Wysokości pompy względem zbiornika itd. w podanych zakresach nie mają znaczenia przy sprawnej pompie.
  • #13
    hackermen
    Level 12  
    Czy jeżeli zasilę pompę np. minusem i będę impulsowo podawał "plusa" to powinienem stwierdzić czy pompa "przepycha" paliwo (jeżeli zero reakcji to będzie wiadomo - ale pompka "pstryka" nawet teraz) tylko czy pompka musi pompować jakąś określoną ilość paliwa lub z jakimś ciśnieniem dozować dawkę paliwa?
  • #14
    skylark
    Level 25  
    Pompa podaje określoną ilość paliwa. Opisana próba może być.
  • #15
    hackermen
    Level 12  
    Wyjąłem pompkę wsadziłem w "ropę" i potraktowałem impulsowo z prostownika - efekt podaje paliwo. Ten kompensator ciśnienia chyba jest uszkodzony bo nie stawia oporu w żadną ze stron (został zdemontowany). Zakupiłem zawór zwrotny do ON ale pompka nie potrafiła go przepchać więc zrezygnowałem. Właściwie ta pompka z bardzo słabym ciśnieniem dozuje to paliwo i zastanawia mnie czy czasami ona nie jest uszkodzona czy nie powinna jakoś mocniej tłoczyć tego paliwa. Sumując udało mi się wszystko teraz podłączyć i co najważniejsze wszystko działa jak należy. Kupiłem wężyk (średnica zewnętrzna 7 mm wewnętrzna ok 2-3) i jeden puściłem bezpośrednio od webasto do pompki a drugi od pompki bezpośrednio do zbiornika. Odpowietrzyłem za pomocą prostownika tzn. podawałem impulsowo "plus" aż na wężyku za pompką zaczęła lecieć "ropa". Jak wspomniałem na razie wszystko działa dobrze ale zastanawiam się czy z tą pompką wszystko jest ok. I czy dokupić ten kompensator ciśnienia czy już raczej nic nie kombinować skoro jest dobrze. Chciałbym żeby wszystko było tak jak powinno bo nie chciałbym mieć niespodzianki gdzieś w trasie.
  • #16
    skylark
    Level 25  
    Kompensator ciśnienia nie jest zaworem zwrotnym. Służy do neutralizowania skoków ciśnienia paliwa podawanego przez pompę i jego ewentualne uszkodzenie skutkuje co najwyżej takimi samymi objawami jak jego brak, czyli wyraźnie słyszalnym nierównym spalaniem (w takt pracy pompy).
    Najlepiej porównać kulturę spalania z i bez kompensatora. Jeśli nie słychać różnicy to kompensator jest uszkodzony.
  • #17
    hackermen
    Level 12  
    Z tym komparatorem to stukało dosyć głośno a bez niego jest dużo ciszej - wcześniej tego nie skojarzyłem. Czyli skoro z komparatorem było naprawdę głośno, wychodzi że jest uszkodzony. Będę musiał zakupić to cudo.