Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1,7 Dti skoki temperatury silnika

mario_sutek 05 Paź 2009 19:18 6256 23
  • #1 05 Paź 2009 19:18
    mario_sutek
    Poziom 9  

    Witam, mam problem jak w temacie. Otóż niedawno zakupiłem asterkę, podczas wymiany płynów okazało się że w układzie chłodzenia była woda. Zalałem układ petrygo i od tego czasu zaczęły się problemy. Płyn szybko ubywał ze zbiorniczka wyrównawczego. Myślałem że układ cały czas odpowietrza się, jednak niedawno odkryłem wyciek płynu. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległa pompa wody ponieważ płyn wylewał się z otworu odpowietrzającego. Dziś zdemontowałem pompę i zaślepiłem 2 otwory, które się na niej znajdują. Zalałem na nowo układ i nic nie przecieka, pompa tloczy płyn, funkcjonuje normalnie. Pojawił sie za to problem z temperaturą - po odpaleniu i przejechaniu ok. 3 km temperatura wzrasta do ok. 80 stopni po czym natychmiast opada prawie do zera. Po zatrzymaniu samochodu i pozostawieniu włączonego silnika temperatura rośnie gwałtownie a po ruszeniu od razu spada. Czy to może być objaw zapowietrzonego układu chłodzenia i czy zatykanie tych otworów ma jakiś sens? Dodam że dmuchawa grzeje cały czas gorącym powietrzem bez względu na temperaturę. Proszę o pomoc:cry:

    1 23
  • #2 05 Paź 2009 19:21
    PORTOS23
    Poziom 10  

    Pompa do wymiany.

    0
  • #3 05 Paź 2009 19:31
    mario_sutek
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedź pompę będę wymieniał w najbliższym czasie chciałem się tylko upewnić że takie objawy to napewno wina pompy czy np. nie uszkodziłem czegoś podczas jej demontażu i montażu. I jeszcze jedna rzecz po zamontowaniu pasek zaczął głośno piszczeć (wydaje mi się że jest suchy).

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dzięki za odpowiedź pompę będę wymieniał w najbliższym czasie chciałem się tylko upewnić że takie objawy to napewno wina pompy czy np. nie uszkodziłem czegoś podczas jej demontażu i montażu. I jeszcze jedna rzecz po zamontowaniu pasek zaczął głośno piszczeć (wydaje mi się że jest suchy).

    0
  • #4 05 Paź 2009 20:03
    1Remus
    Poziom 16  

    Slobo naciagniety to piszczy.

    0
  • #5 05 Paź 2009 20:06
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 05 Paź 2009 20:21
    mario_sutek
    Poziom 9  

    Wcześniej było wszystko w porządku wątpie żeby czujnik był uszkodzony. Wydaje mi się że układ jest zapowietrzony i nie może sie odpowietrzyć ale nie jestem pewien. Dobrze by bylo gdyby ktoś opisal jak dziala ten układ w astrze, wiem tylko że są 2 obiegi duzy i maly, po nagrzaniu silnika do jakiejś wartości termostat otwiera automatycznie drugi obieg. Podejrzewam, że u mnie temperatura spada właśnie po otwarciu drugiego obiegu przez termostat. Czy mógłby ktoś opisać dokłednie jak przebiega ten proces :?:

    0
  • #7 05 Paź 2009 21:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 05 Paź 2009 21:33
    puntox
    Poziom 10  

    Sprawdź szczelność żółtego korka zbiorniczka wyrównawczego. Często się psują i przez to zapowietrza się układ.

    0
  • #9 05 Paź 2009 21:39
    1Remus
    Poziom 16  

    Cytat:
    Sprawdź szczelność żółtego korka zbiorniczka wyrównawczego. Często się psują i przez to zapowietrza się układ.


    Co za bzdura

    0
  • #10 05 Paź 2009 21:46
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 05 Paź 2009 21:49
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 05 Paź 2009 22:03
    BRYS_
    Poziom 22  

    mario_sutek napisał:
    pompę będę wymieniał w najbliższym czasie

    ...no chyba że wcześniej przegrzeje głowicę :D :D :D
    Woda wodą,płyn płynem.Zalewając układ wodą,nawet przy układzie chłodzenia dziurawym jak durszlak nic nie cieknie,osadza się kamień zamykając większe lub mniejsze otworki.Po zmianie na płyn wszystko się wypłukuje i rozszczelnia wprowadzając właściciela auta o ból głowy.Zawsze tak było i będzie.
    :D
    Zaślepianie otworów serwisowych pompy to jakaś nowatorska metoda chyba :?:.
    Otwory te są po to by w porę stwierdzić uszkodzenie/wyciek pompy i ją wymienić.
    To że je zaślepiłeś doprowadzi jedynie do wypłukania smaru z łożyska a w konsekwencji do jego zatarcia i zablokowania.O konsekwencjach takiej awarii,gdy pompa jest napędzana paskiem rozrządu nawet nie chcę pisać.
    I jeszcze jedna istotna kwestia:skoro owa pompa przepuszcza płyn,to tym bardziej przepuszcza powietrze.Przy nadciśnieniowym układzie chłodzenia,a taki jest w większości samochodów,przy stygnięciu płynu(czytaj:zmiany jego objętości)zostaje zassane "lewe powietrze"(w Twoim przypadku przez nieszczelną pompę)do układu chłodzenia powodując dziwne anomalie z temperaturą:nagły wzrost/spadek temperatury,bulgotanie w nagrzewnicy itd...

    0
  • #13 05 Paź 2009 22:42
    Zdunek 25
    Poziom 15  

    Kolego wymień szybko pompę i sprawdź termostat takie skoki temperatury z wysokiej
    na niska doprowadzą do uszkodzenia głowicy a to większe pieniądze,jak sugerują koledzy
    zapowietrza się układ i to prawda .

    0
  • #14 05 Paź 2009 23:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 06 Paź 2009 13:42
    Michu10
    Poziom 32  

    mario_sutek napisał:
    Prawdopodobnie uszkodzeniu uległa pompa wody ponieważ płyn wylewał się z otworu odpowietrzającego Proszę o pomoc:cry:


    Właśnie to ciekawe , możesz napisać coś więcej na ten temat

    0
  • #16 06 Paź 2009 16:56
    BRYS_
    Poziom 22  

    dokrecacz napisał:


    Ciekawych rzeczy tu się dowiaduję, że pompa ma odpowietrznik, że można z pompy wycisnąć smar płynem....Ba nawet pompą można zapowietrzyć układ. Ciekawe jak i kiedy?

    Pompa nie ma żadnego odpowietrznika i jako takiej się jej osobno nie odpowietrza.Ma jedynie otwór lub dwa zwane drenażowym,serwisowym,diagnostycznym itp.Pozwala on wcześnie zdiagnozować przecieki uszczelniacza pompy.Widocznie kolega mylnie je nazwał odpowietrznikiem :D.
    ...
    Nie wycisnąć smaru tylko go wypłukać.Skoro ustaliliśmy,że pompa jest nieszczelna,a zaraz za jej uszczelniaczem znajduje się łożysko to napewno już jest "zanurzone"w płynie(tym bardziej że zostały zatkane otworki drenażowe)na dodatek gorącym i pod dość wysokim ciśnieniem.Co kogo wypłuka i jak szybko pozostawiam do Waszej oceny :D :D.
    Skoro układ chłodzenia potrafi się zapowietrzyć praktycznie przez KAżDą nieszczelność w układzie np:przerdzewiałe broki(zaślepki),nieszczelne chłodnice/nagrzewnice,lużne opaski na przewodach to czemu ma się nie zapowietrzać przez zupełnie nieszczelną pompę wody :?:


    na koniec dość ciekawy cytat znaleziony gdzieś na Googlach:

    Stały wyciek dużych ilości chłodziwa z otworu drenażowego wymaga zbadania. Najczęstszą przyczyną jest użycie nieodpowiedniego chłodziwa lub chłodziwa zanieczyszczonego, w którym brud zadrapuje śliskie powierzchnie uszczelki. Zanieczyszczenie w starszych silnikach jest także zależne od braku szczelności przy uszczelce głowicy cylindra, z przeciekiem gazów spalinowych do układu chłodzenia; modyfikuje to zarówno stan chemiczny jak i ciśnienie chłodziwa. Jeśli są problemy w zbiorniku wyrównawczym, w niektórych przypadkach sprężyna uszczelki mechanicznej pompy może się zepsuć wskutek nadwyżki ciśnienia w stosunku do oszacowanego.

    Litości. Pompa wody ma otwór, który jest technologicznie wykonany. Jeżeli zacznie przepuszczać uszczelniacz pompy wody, to płyn wycieka przez ten otwór sygnalizując problem. Zatkanie tego otworu nie spowoduje uszczelnienia uszczelniacza, a tylko pracę łożyska w płynie chłodzącym. Po pewnym czasie łożysko ma takie luzy, że zrzuca pasek rozrządu.

    Ten lekki wyciek, to taki "system wczesnego ostrzegania" tej pompy.


    Pozdrawiam BRYś_.

    0
  • #17 06 Paź 2009 17:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 06 Paź 2009 20:12
    mario_sutek
    Poziom 9  

    Witam ponownie, na wstępie chciałbym zaznaczyć że otwory nie zostały zaślepione na stałe :!: a jedynie do momentu założenia nowej pompy czyli prawdopodobnie do jutra. Byłem do tego zmuszony gdyż płyn wręcz "sikał" z tych otworów, po zalaniu do pełna w ciągu 10 min. nie było już ok. 2 litrów a w jakiś sposób musiałem dotrzeć do pracy. Druga sprawa jaką chciałbym sprostować to ten odpowietrznik - w książce z serii "Sam naprawiam" tak właśnie został nazwany ten otwór a konkretnie dotyczył modelu 2,0 DTL. Niestety na temat 1,7 DTi nie ma w tej książce nic dlatego zwróciłem się o pomoc tutaj. Koledzy zamiast od razu napisać o co chodzi i poprawić wolicie się sprzeczać i wymądrzać przed kimś kto nie bardzo się na tym zna, niepotrzebnie wprowadzacie zamieszanie :!: . Ale mniejsza o to dzisiaj jadąc do pracy i z powrotem wszystko było w porządku, tak jak przed awarią. Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie w jaki sposób odpowietrza się ten układ jeśli nie służą do tego te otwory :?: . Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi bez zbędnych komentarzy, które i tak nic nie wnoszą do tematu :!:

    0
  • #19 06 Paź 2009 20:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 06 Paź 2009 20:44
    mario_sutek
    Poziom 9  

    Dziękuję dokręcacz, może Wam to się wydaje dziwne albo nawet śmieszne ale jest to mój pierwszy samochód, wcześniej nie miałem za bardzo możliwości zapoznania sie ze sposobem działania niektórych elementów i dla mnie takie rzeczy nie są oczywiste tak jak dla Was i dlatego pytam.

    0
  • #21 06 Paź 2009 21:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 08 Paź 2009 05:19
    Poli 196
    Poziom 10  

    Jezeli ch cesz byc 100% ze twuj motor bedzie dalej chodzil i ne pujdzie uszczelka pod glowicom to.
    1 pompa wodna do wymiany.
    2 Termostat
    3 Wylej caly plyn z chlodnicy,i kup reiniger .Pare razy uklad wyplukac.
    zobaczysz ile wyleci brodu.
    Odpowietszac niemusisz robi to sam
    Nalej jak bedziesz mial wszystko gotowe nowego plynu,motor starten ,ogrzewanie na calosc,wentylator na najwieksza pozycje.
    Motor tak dlugo ma chodzic asz otwozy termostat.
    potem uzupelnic wode i to wszystko.
    Powodzenia.:D

    Moderowany przez Michu10:

    Regulamin pkt 8.1,8.2,10.9,15 upomnienie

    0
  • #23 08 Paź 2009 10:09
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 22 Paź 2009 12:41
    krzche
    Poziom 1  

    witam ja mam taki problem ze jak jade w trasie to mam temp. ponizej 90 a ja jade w korku to mi wzrasta do 100 stopni chwile potem wlacza sie wiatrak i teraz pytnie czy padl mi czujnik i nie wlacza 1 biegu wiatraka czy termostat ?

    0