Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citrien C5 2.0 HPI zapala i gaśnie po 2-3 sek.

piotrdan 05 Paź 2009 21:45 6502 12
  • #1 05 Paź 2009 21:45
    piotrdan
    Poziom 19  

    Witam, mam problem C5 Hpi auto zapala i gaśnie po 2-3 sekundach. Wymieniłem już pompę wysokiego ciśnienia paliwa, zawór regulacji ciśnienia paliwa i czujnik ciśnienia paliwa. Usterka dalej występuje, auto było testowane testerem LAUNCH i zanim silnik zgaśnie tester pokazuje za duże ciśnienie paliwa 140-150 bar , gdy ciśnienie wymagane jest około 50-80 bar w zależności od obrotów, sterownik silnika gasi auto sam ze względów bezpieczeństwa bo jest za duże ciśnienie paliwa. zapisuje się kod błędu (P1288 regulacja ciśnienia paliwa ). Może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie.

    0 12
  • Katalog Megger
  • #2 05 Paź 2009 23:50
    kybernetes
    Poziom 39  

    Odepnij kostke od zaworu regulacji cisnienia na rampie, przypnij ja do starego (lezacego luzem), probuj uruchomic silnik i patrz co pokaze czujnik cisnienia.

    Pozdrawiam

    0
  • Katalog Megger
  • #3 06 Paź 2009 00:19
    piotrdan
    Poziom 19  

    witam, robiłem już wiele testów i pomiarów. Gdy jest założony nowy zawór , a stary podpięty leżący obok, auto zapala i chodzi w trybie awaryjnym do 2000 obr i bardzo nierówno. Ciśnienie paliwa jest między 4-6 bar, na testerze diagnostycznym. Multimetr pokazuje napięcie od 0.5-0.6V.

    0
  • #4 06 Paź 2009 00:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 06 Paź 2009 01:25
    kybernetes
    Poziom 39  

    Cisnienie jest prawidlowe, regulator niskiego cisnienia w HPI jest na 5 bar. Rozumiem, ze sprawdzales instalacje regulatora na rampie i nie bylo zadnych anomalii. Wszystko wiec wskazuje na uszkodzony komputer. Sprawdz jeszcze na parametrach jakie jest wysterowanie elektrozaworu regulacji cisnienia rampy w czasie kiedy jest za wysokie cisnienie, i zmierz czy pokrywa sie z rzeczywistym (oscyloskop albo miernik samochodowy pokazujacy wspolczynnik wypelnienia impulsu). Jesli te wartosci nie beda zgodne to sterownik do wymiany.

    0
  • #6 06 Paź 2009 01:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 06 Paź 2009 13:02
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 06 Paź 2009 13:15
    Michu10
    Poziom 32  

    Tak jak pisze dokrecacz chyba nie zrobisz sam tego auta

    Dodano po 44 [sekundy]:

    dokrecacz napisał:

    Powodzenia życzę.

    0
  • #9 06 Paź 2009 13:29
    kybernetes
    Poziom 39  

    Georges, mowa tu o silniku EW10D, 2,0 HPi, symbol RLZ, wtrysk Siemens Sirius 81. Montowany byl w pierwszej wersji C5, potem PSA wycofalo sie z tego pomyslu. Zapewne ze wzgl. na awaryjnosc i brak spodziewanych korzysci (nie potrafiono sobie poradzic ze spalaniem mieszanki uwarstwionej, kolejne softy coraz bardziej ograniczaly zakres pracy silnika w tym trybie).

    Pozdrawiam

    0
  • #10 06 Paź 2009 13:54
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 15 Sty 2010 11:09
    januszl0
    Poziom 9  

    czy ktoś da znać jak sie zakończyła naprawa ,ma identyczne objawy

    0
  • #12 16 Lut 2010 11:15
    ewca
    Poziom 9  

    Koledzy mam peugeota 607 hdi 16V 133 KM z roku 2000,problem zaczoł sie od tego ze w czasie jazdy tracił moc,ale po ponownym odpaleniu było ok,potem była nie równa praca silnika i brak mocy i bardzo ciezkie odpalanie teraz po wymianie swiec zarowych sprawdzeniu wtryskiwaczy i wymianie czujnika wału i czujnika wałka rozrzady problem jest taki za kreci odpali na 5 sekund i gasnie nie pokazuje dymu z tłumika czy ktos miał do czynienia z czyms takim prosze o pomoc

    0
  • #13 11 Mar 2010 09:38
    jedrocha
    Poziom 10  

    georgesgr napisał:
    piotrdan napisał:
    Witam, mam problem C5 Hpi ....


    Koledzy,
    O jakim silniku mowa? Nigdy o takim nie slyszalem, choc, jak sadze, jestem dosc dobrze poinformowany. Jedyny HPI, jaki znam u PSA ma pojemnosc 1.6 l i nie jest montowany w C5.
    Pozdrawiam, Georges


    HPi - o takiej konkretnie nazwie to EW10D (RLZ) występował TYLKO w C5 (2001-2003) pojemność 1997ccm (wielopunktowy sekwencyjny wtrysk bezpośredni)

    Nowym silnikiem PSA jest THP - 1,6 bezpośredni wtrysk z Turbo stosowany np w C4 Picasso

    0