Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Transit 92 przerywana praca na wysokich obrotach i kopci

guciofilucio 05 Paź 2009 22:11 2400 9
  • #1 05 Paź 2009 22:11
    guciofilucio
    Poziom 17  

    Na niskich obrotach jest ok ale od pewnej predkości obrotowej zaczyna przerywać i kopcić na jasny gęsty lekko niebieski kolor .Zapala się często wtedy kontrolka silnika.
    Wymiana filtra paliwa nic nie pomogła.Objawy są na zimnym jak i gorącym silniku.Odpala raczej dobrze.Da się jeżdzić tylko na niskich obrotach .Próbowałem odpowietrzyć przez poluzowanie i dokręcenie przewodów wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczach na pracującym silniku ,brak piany leciało paliwo.Po poluzowaniu silnik "podskakiwał" taka sama reakcja przy każdym z wtryskiwaczy.Wyczyściłem też same ich końcówki z nagaru niestety bez poprawy.

    Czy spotkał się ktoś z was z taką usterką ?

    0 9
  • #2 05 Paź 2009 22:29
    Zdunek 25
    Poziom 15  

    To typowa usterka opóźnienia konta wtrysku paliwa ,szybko sprawdź pasek rozrządu
    mógł przeskoczyć lub się rozciągnąć jeżeli pasek jest OK to w pompie wtryskowej
    jest tak zwany przyśpiesznik kąta wtrysku przy wysokich obrotach .po prostu nie przyśpiesza To robota dla pompiarzy ale przed wizytą sprawdź pasek rozrządu.

    0
  • #3 06 Paź 2009 21:22
    guciofilucio
    Poziom 17  

    Dziwne ale dzisiaj po południu tak po prostu usterka sama znikła wiec czy to nadal może być pasek lub pompa (dodam że pompa to lucas sterowana elektronicznie)

    0
  • #4 06 Paź 2009 22:50
    tkoziol

    Poziom 19  

    najlepiei by było jak bys podłączył tester jak zapalała ci sie kontrolka to napewno błąd się zapisał

    0
  • #5 11 Paź 2009 17:22
    guciofilucio
    Poziom 17  

    ech..... samochód ma z powrotem opisywaną usterkę .Teoria że to pasek jest raczej nielogiczna bo na wolnych obrotach jest ok.

    Jeśli chodzi o kody to serwis Forda chce za zczytanie kodów 300 zł !!!
    Niewiele mniej chcą elektrycy posiadający odpowiedni tester.

    Kiedyś znalazłem na elektrodzie opis jak się zwiera opowiednie kabelki w 3 pinowym wyjściu ze sterownika silnika i nawet to robiłem czytając kody błyskowe ale zapomniałem jak się to robi i nie mogę teraz tego znaleść ,może ktoś z was wie jak to się robi ?

    0
  • #7 15 Paź 2009 20:52
    guciofilucio
    Poziom 17  

    Dzięki za tego linka ale tam niema tabelki tych kodów a same kody na nic się zdadzą i nie wiadomo który pin jest 2 a który 3 bo we wtyczce nie są oznaczone .Acha i nie jestem leniwy szukałem ale nie znalazłem (być może niewłaściwie wpisuje w wyszukiwarke )

    0
  • #8 18 Paź 2009 21:02
    guciofilucio
    Poziom 17  

    Zwarłem piny 2 i 3 i zaczeły wyskakiwać mi kody błędów,było ich mnustwo więc tak:
    12-15-24-13-14-33-55-22-23-61-44-43-62-34-42-35-45-11 i dalej od początku to samo w kółko.

    0
  • #9 19 Paź 2009 19:06
    robmaz
    Poziom 20  

    Skasuj błędy i zobacz które pozostaną.

    0
  • #10 23 Paź 2009 21:07
    guciofilucio
    Poziom 17  

    Auto naprawione. Nie dymi, ładnie pracuje na wysokich obrotach ,wreszcie normalnie przyspiesza, nie zapala się kontrolka silnika. Na innym forum znalazłem ,że trzeba wymienić uszczelkę pod elektrozaworem w pompie.U mnie okazało się że są 4 elektrozawory,wymontowałem pierwszy z góry żeby zobaczyć jaka to uszczelka i znalazłem tam jakich paproch.Nie wiem czy tam był czy mi wpadł w czasie odkręcania w każdym razie pomierzyłem zimeringi i skręciłem elektrozawór .Odpaliłem auto żeby spradzić czy wszystko jest w pożądku i wtedy okazało się że usterka znikła (chyba na dobre bo od kilku dni jeżdze codziennie)
    :D Pisze to bo być może komuś to pomoże .

    Czytając ostatnio fora na temat naprawy samochodów uświadomiłem sobie jak często autoryzowane serwisy i mechanicy biorą pieniądze nic nie naprawiając albo wręcz psując
    (dobrze że jest możliwość wymiany informacji np. na tym forum :D )

    0