Witam;
Znalazlem szereg opini w internecie jak i na forum, czesc sie nie pokrywa, czesc to tolane brednie - co Wy powiecie na temat tych dwoch silnikow, a dokladniej pytam o Volvo S40 / V40 (rozwazam rowniez S/V70 ale zaczniemy dyskusje od 40-stki)
Volvo S/V 40
- 1.8 benzyna GDI pochodzi z MITSUBISHI (nie da rady go zagazowac - zreszta gaz w Volvo to grzech ... jak i w polowie innych samochodow);
- reszta benzyn to mmotory Volvo;
- diesel natommiast w 40-stce to silnik z renault nie majacy zawiele plusow w opini;
Dlaczego akurat Volvo - mam male dziecko wiec chce samochod sredniej klasy, ale ciut bezpieczniejszy.
Przewaga ktorego i dlaczego?
benzyna 1,8 125km czy diesla 1,9 90km do 115km
benzyna drozsza jako paliwo, ale:
1. czesci tansze (filtry, wtryski, naprawa etc...)
2. benzyny nie trzeba "az tak" rozgrzewac by silnik zlapal swoja moc (lepszy na krotki dystans)
3. jednak ten 1.8 125km bedzie ciut slabszy badz porownywalny do jakiegos TD z Intercoolerem w okolicach 100km
diesel tansze paliwo:
1. drozsze czesci
2. teraz jezdze w dlugie trasy, ale za jakis czas bede jezdzil max po 15km i samochod w odstawke wiec nie zdolam dobrze rozgrzac diselka, a co za tym idzie- wieksze spalanie dla tej samej mocy.
I tutaj potrzebuje pomocy, wyzej opisalem to co wiem, i znalazlem w internecie, mozecie to potwierdzic badz zaprzeczyc podajac jakies racjonalne powody/dowody.
Nie moge jednak znalesc odpowiedzi (i potrzebuje Was) na:
1. Czy silnik diesla w Volvo to ten sam co w Renault, czy jest to tylko owoc wspolpracy Volvo + Renault z tamtego okresu i jest to ich wspolne dziecko, ale rozne od reszty motorow uzywanyych w samochodach marki Renault.
2. Jak silnik diesla sie zachowuje, jaka ma zywotnosc calkowita, jaki okres bezawaryjnej pracy, tzn. ile tys. km mozna na nim zrobic zanim pojawia sie jakis wycieki, problemy, skoki mocy, az w koncu zgon
3. Tak samo jak w punkcie 2 tylko dla silnika 1.8 gdi - wyczytalem ze sa tam jakis straszne problemy z przepustnica i czesto siada? (gazowac go nie mam zamiaru)
PS:
Wielkie dzieki za odpowiedzi, mam nadzieje ze pomozecie - wlasnie przebywam w Holandii i chcialbym juz wrocic do PL na dwa samoochhody... Jesli ktos wykaze sie super pomoca to dostarcze w drodze powrotnej mala skrzyneczke Heineken'a
Znalazlem szereg opini w internecie jak i na forum, czesc sie nie pokrywa, czesc to tolane brednie - co Wy powiecie na temat tych dwoch silnikow, a dokladniej pytam o Volvo S40 / V40 (rozwazam rowniez S/V70 ale zaczniemy dyskusje od 40-stki)
Volvo S/V 40
- 1.8 benzyna GDI pochodzi z MITSUBISHI (nie da rady go zagazowac - zreszta gaz w Volvo to grzech ... jak i w polowie innych samochodow);
- reszta benzyn to mmotory Volvo;
- diesel natommiast w 40-stce to silnik z renault nie majacy zawiele plusow w opini;
Dlaczego akurat Volvo - mam male dziecko wiec chce samochod sredniej klasy, ale ciut bezpieczniejszy.
Przewaga ktorego i dlaczego?
benzyna 1,8 125km czy diesla 1,9 90km do 115km
benzyna drozsza jako paliwo, ale:
1. czesci tansze (filtry, wtryski, naprawa etc...)
2. benzyny nie trzeba "az tak" rozgrzewac by silnik zlapal swoja moc (lepszy na krotki dystans)
3. jednak ten 1.8 125km bedzie ciut slabszy badz porownywalny do jakiegos TD z Intercoolerem w okolicach 100km
diesel tansze paliwo:
1. drozsze czesci
2. teraz jezdze w dlugie trasy, ale za jakis czas bede jezdzil max po 15km i samochod w odstawke wiec nie zdolam dobrze rozgrzac diselka, a co za tym idzie- wieksze spalanie dla tej samej mocy.
I tutaj potrzebuje pomocy, wyzej opisalem to co wiem, i znalazlem w internecie, mozecie to potwierdzic badz zaprzeczyc podajac jakies racjonalne powody/dowody.
Nie moge jednak znalesc odpowiedzi (i potrzebuje Was) na:
1. Czy silnik diesla w Volvo to ten sam co w Renault, czy jest to tylko owoc wspolpracy Volvo + Renault z tamtego okresu i jest to ich wspolne dziecko, ale rozne od reszty motorow uzywanyych w samochodach marki Renault.
2. Jak silnik diesla sie zachowuje, jaka ma zywotnosc calkowita, jaki okres bezawaryjnej pracy, tzn. ile tys. km mozna na nim zrobic zanim pojawia sie jakis wycieki, problemy, skoki mocy, az w koncu zgon

3. Tak samo jak w punkcie 2 tylko dla silnika 1.8 gdi - wyczytalem ze sa tam jakis straszne problemy z przepustnica i czesto siada? (gazowac go nie mam zamiaru)
PS:
Wielkie dzieki za odpowiedzi, mam nadzieje ze pomozecie - wlasnie przebywam w Holandii i chcialbym juz wrocic do PL na dwa samoochhody... Jesli ktos wykaze sie super pomoca to dostarcze w drodze powrotnej mala skrzyneczke Heineken'a
