Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mały reduktor tomasetto falowanie obrotów na zimnym silniku

polskak203 11 Lut 2010 08:25 12060 33
  • #31 11 Lut 2010 08:25
    polskak203
    Poziom 12  

    No i winowajca falujących obrotów i nierównej pracy silnika chyba został znaleziony.
    Widząc w programie dt gas pracę sondy lambda napięcie utrzymywało stałe niezależnie od temp. i obrotów. Ktoś tu nieźle namieszał (najprawdopodobniej poprzedni właściciel BMW)
    Udało mi się odczytać numery fabryczne sondy na której jeżdżę i są one takie : 0258003265 numery dedykowane dla innej marki samochodu. Numery sondy Bosch do mojego silnika które znalazłem w necie powinny być:0258005322 lub 0258986503. zamówiłem nową sondę w sklepie tą pierwszą droższą i ma być dokładniejsza. Na dniach mam ją zamontować. Mógłbym wymienić wszystko oprócz sondy a obroty na biegu jałowym dalej by skakały. Męczyłem się z tym problemem od samego początku nabycia BMW.
    Czasem jak się udało to na benzynie nie falował ale na gazie (sekwencji) tak .
    Jeśli ktoś ma podobny problem niech dokładnie sprawdzi działanie sondy bo możecie spotkać się z podobnym problemem. Winy szukałem po stronie gazu (bo na benzynie było ok) wymieniałem reduktor bo był za mały do mojego silnika i założyłem scorpiona GT i wywaliłem pojedyncze wtryskiwacze gazu dt gas in-tech na listwy wtryskowe Magic Jet, autko lepiej pracowało ale obroty doiło Oczywiście jak zamontuje sondę opiszę na forum co i jak autko będzie śmigać.

  • #32 15 Lut 2010 08:18
    polskak203
    Poziom 12  

    Wymieniłem sondę lambdę na oryginalną bosch dedykowaną do tego silnika i powiem ze jest różnica. silnik pracuje równo podczas jazdy płynnie wchodzi na obroty i nie szarpie. Obroty poprawiły się ale nie do końca. Tzn faluje nadal ale silnik nie gaśnie( nie spadają aż tak nisko jak przedtem.) czasami nie faluje na gazie, ale przeważnie obroty skaczą na biegu jałowym od 1000 do 500 . Na benzynie jest tak samo. Chociaż tyle lepiej że silnik nie gaśnie ale wkurzające są te falowania. Co jeszcze może być przyczyną??

  • #33 11 Mar 2010 21:31
    polskak203
    Poziom 12  

    Podejrzewam jeszcze jedno. Mianowicie że ecu lpg nie jest podłączone do sondy lambda albo źle jest podłączone , ponieważ w programie dt gas 600s w zakładce wizualizacja wykres sondy lambda nic nie pokazuje. nie rysuje wykresu żadnego. Nie zależnie jaki typ sondy lambda wybiorę. Nawet jak zaznaczę brak sondy to auto nie reaguje.

  • #34 19 Mar 2010 10:25
    polskak203
    Poziom 12  

    Problem został rozwiązany. Przyczyną były nie podłączone przewody od sterownika LPG do sondy lambda. Po podłączeniu według schematu nie to auto. Zero falowania. Obroty idealne. A Już traciłem nadzieje na znalezienie tego błędu:)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME