Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mały reduktor tomasetto falowanie obrotów na zimnym silniku

06 Paź 2009 07:53 14043 33
  • Poziom 12  
    Koledzy jeśli chodzi o autokalibracje bieg luzem to wszystko jest ok . problem polegał na tym ze źle miałem podłączone przewody zasilające do wtryskiwaczy(pomieszana kolejność) teraz jak podłączyłem właściwie to bieg luzem udało sie przeprowadzić prawidłowo. Teraz pozostał mi jeden problem a równocześnie pytanie. Moje Wtryskiwacze gazu DT gas system (in tech) metalowe pojedyncze . i w nich sa wkrecone dysze o średnicy 2,0 a zaznaczam ze pojemność silnika 2500 +Vanos około 200KM
    Reduktor mam firmy tomasetto AT09 zintegrowany najprawdopodobniej model Alaska czyli do mocy 136km. Wczoraj rozebrałem wtryskiwacze gazu i wyczysiłem je dokładnie w środku ale na zimnym silniku dalej falują obroty i silnik gaśnie . jak sie zagrzeje to chodzi w miare dobrze, Mam zamiar wymienić reduktor na większy np tomasetto Super obsługujacy 200KM i rozwiercić dysze wtryskiwaczy na 3,5 i powiedzcie mi czy to może byc problemem falujących obrotów na zimnym silniku i czy jak zrobie tak jak planuje reduktor wiekszy i dysze 3,5 czy wtedy wiecej bedzie mi palił?? aktualnie spalanie wynosi ok 12L gazu na 100km przy jezdzie mieszanej miasto i podjazdy. Prosze o opinie w tej sprawie. ile ewentualnie może wiecej palić gazu po zmnianie???

    pozdrawiam serdecznie
  • Poziom 21  
    Na podstawie kilku informacji o instalacji stwierdzam, że jakiś "druciarz" ją zakładał. Mam nadzieję, że Kolega nie jest tego autorem jedynie odziedziczył taki stan rzeczy, bo pewnie za obrazę honoru będę odpowiadał.
    Reduktor absolutnie do wymiany ale nie jest to źródło nierównomiernych wolnych obrotów silnika. Pierwsza wstępna diagnoza to źle funkcjonujące wtryskiwacze. Oczywiście zakładam, że sterowane są wg właściwej kolejności i sterownik ma ustawioną dobrze wersję sekwencji.
    Należy dobrze sprawdzić ich wydajność ma być równa, szczelność po zamknięciu (podejrzewam, że któryś leje) i najważniejsze, przedstawić zdjęcie pokazujące sposób ich zamontowania. Bo my tu będziemy wysiłki czynić jak ogarnąć ten sprzęt a tam wężyki po 0,5 m jeden a drugi 5 cm a wkrętki tam gdzie majstrowi wiertarka sięgnęła.
    Jakie jest ciśnienie ustawione na tym super wydajnym reduktorze ?
    Jaka temperatura przełączania na gaz jest ustawiona?
    Jaką temperaturę osiąga reduktor ?
    W ogóle zrzuty ekranu z ustawień chętnie by wszyscy zobaczyli.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Tak więc reduktor jest ustawiony żę na biegu jałowym ma 1,65
    temperatura przełanczania jest najniższa (wskaźnik temp wody lekko wychyla sie z niebieskiego pola)
    po zagrzaniu sie reduktora jego temp pokazuje ok 60 stopni
    I mam tutaj pytanie jakie ciśnienie ma mieć ta uboga alaska na biegu jałowym??
    I tak mam zamiar zmienić reduktor na Scorpion ST do 240km i wtryskiwacze valtek
    chociaż mozę sama wymiana reduktora rozwiąże problem.
  • Poziom 21  
    Wymiana reduktora na początek wystarczy. Nie mogę znaleźć parametrów wtryskiwaczy - in tech ? Może kolega popatrzy do czego to jest podobne, chociażby tutaj: http://www.megapol.com.pl/kategoria274_WTRYSKIWACZE_-_4-cylindrowe.html
    Reduktor utrzymuje stałe ciśnienie wobec podciśnienia w kolektorze, dlatego względne ciśnienie na biegu jałowym jest takie samo jak i dla innych obrotów.
    1,65 bara na parowniku to niespotykanie dużo, tego nie wytrzymaja na pewno wtryskiwacze, moga puszczac, nie domykać się dobrze. Ktos ustawił takie cisnienie zapewne z powodu dysz 2mm. Zazwyczaj nie przekracza się 1,2 bara.
    Skorzystaj z tabel dobierania dysz, są dostępne w instrukcjach programowych sterowników, zapewne skończy się na dyszach bliżej 3 mm.
    Reduktor Skorpion ma błedy produkcyjne i dopiero po poprawkach funkcjonuje znośnie. Osobiście polecam ZAVOLI model ZETA S. Statystyczne mniej zawodny- najtańsza z przyzwoitych oferta.
    Cytat:
    po zagrzaniu sie reduktora jego temp pokazuje ok 60 stopni
    Trochę mało, w zimie będą kłopoty z dogrzaniem, reduktor pewnie "kilometr" od silnika zamontowany?
    Jeśli juz kolega zdecyduje się na wymianę wtryskiwaczy to nie Valtek, gorszych już nie ma chyba. Nie wiele droższe Magic Jety są 10 razy lepsze.
  • Użytkownik obserwowany
    To autko jak jest bmw z pompką obiegową to takie temperatury mogą się dziać.
    1,65 bar musiało być ustawione żeby ten silnik mógł wogóle jeździć.
    Daj parownik na ok 250KM czyli 180kW.
  • Poziom 12  
    Dzięki Koledzy za pomoc. w takim razie zakupie reduktor Zavoli zeta S i wtryskiwacze magic jet. Ale najpierw reduktor podstawa a jeśli wtryski bedą zawalać to wtedy zakupie magic jety
  • Poziom 12  
    Koledzy potrzebuje sie doradzić w sprawie dobrania reduktora do mojego BMW E34 525i Vanos po tuningu w Niemczech około 230km czy reduktor o parametrach do 240km np Scorpion ST lub Zavoli zeta S bedzie dobrze pracował w stosunku do 230km w moim BMW czy trzeba brać reduktor z wiekszym zapasem ????
  • Poziom 26  
    jeśli chcesz zasilić 230 km(jesteś pewien tej mocy???) ZAVOLI nie da rady a ST jeśli nawet to na styk.
  • Poziom 12  
    to w takim razie jaki proponujesz reduktor??

    Dodano po 4 [minuty]:

    To BMW po wyjściu z salonu było tuningowane w niemczech. zmienione wałki i inne elementy. BMW E34 525i 24v Vanos około 230km oryginalnie miała 196km

    Dodano po 6 [minuty]:

    Reduktor ZAVOLI Zeta S podobno obsługuje do 250km ??? wiec powinien bez problemu dac rade. ??
  • Poziom 18  
    rurka by mogła być fi 8 redukto ja bym dał skorpion GT ostatnie zavoli wydają dziwne odgłosy.
  • Poziom 12  
    kOLEDZY TO JAK TO WKONCU JEST ??? WYSTARCZY REDUKTOR SCORPION ST CZY JESZCZE WIEKSZY GT?? zASTANAWIAM SIE CZY ST NIE WYSTARCZY W ZUPEŁNOŚCI W KONCU MAM KM A SCORPION ST JEST DO 240KM WIEC CHYBA BEDZIE W SAM RAZ MODEL SCORPION st???
  • Użytkownik obserwowany
    Jest taka zasada że moce parowników są maxymalne, a realne są mniejsze.
    Druga zasada jest taka że jak parownik jest za mały to auto się dusi, kicha i dużo pali - Dziwne ale prawda.
  • Poziom 12  
    a czy np jeśli reduktor jest za duży to wiąża sie z tym jakieś problemy?? bo w koncu scorpion gt jest do 3,5 poj. 380km ?? proszę o wypowiedzi
  • Poziom 21  
    Cytat:
    a czy np jeśli reduktor jest za duży to wiąża sie z tym jakieś problemy?
    Nie ma. Załóż to GT.
  • Poziom 34  
    mirben napisał:
    Cytat:
    a czy np jeśli reduktor jest za duży to wiąża sie z tym jakieś problemy?
    Nie ma. Załóż to GT.


    nie tak do końca. za duży reduktor to przegrzanie gazu na wolnych obrotach np. w korku i zubożenie mieszanki bo gorący gaz jest rzadszy . W przyzwoitym sterowniku (np stag) nie ma problemu ale nie każdy ma dobry algorytm korekt temperaturowych.
    Z drugiej strony to w takich chwilach doskonale oczyszczają sić wtryskiwacze z reszek oleju i parafiny , które wytacają się z gazu.
    W sumie lepiej mieć za duży reduktor niz za mały. Może zamiast scorpiona gt dać magic 3 ? Tłokowy, małe wymiary ale duz moc. Wykarmi ten silnik.
    Scorpion st będzie miał za duże spadki ciśnienia przy maksymalnym obciążeniu i auto przełączy się na benzynę lub pojedzie na ubogiej mieszance.
    A tak juz zupenie serio to najlepiej zainstalowac 2x zavoli n.
  • Poziom 12  
    a jesli np mam jednak 196km a nie 230km to reduktor Scorpion gt bedzie dobrze pracował?? jaką średnice powinny mieć dysze we wtryskiwaczach in tech przy reduktorze Scorpion GT?? Sterownik DT gas system gas tech 500S przeflashowana na 608S.Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie ile koników pod maską?? czy tylko ratuje hamownia??
  • Poziom 34  
    będzie jak napisałem o przypadku przewymiarowania (st za mały), lepszym rozwiązaniem są dwa mniejsze reduktory bo opory stanowią równiez filtry czy zawory elektromagnetyczne. Zdublowanie ich daje większą stabilność ciśnienia niż pojedynczy, nawet duży reduktor. Od scorpiona GT lepszy będzie Magic 3, bo scorpion krytykowany jest za wzrosty ciśnienia na wonych obrotach i duże jego zmiany przy przegrzaniu gazu - choć producent to akurat uważa za zaletę bo kompensuje w ten sposób zubożenie mieszanki.
    Dysze nie zależą od rodzaju reduktora , ale od mocy liczonej na cylinder. W penym zakresie też od ciśnienia , ale tu nie należy przekraczac 1,2 bara bo pogarsza to dynamikę , precyzję i w końcu wydajność wtryskiwaczy. Producent podaje taką informację dla ciśnienia 1 bar, lecz należy to traktować jako orientacyjną wartość wyjściową , którą weryfikuje konfiguracja sterownika i obraz map gazu/benzyny
  • Poziom 21  
    Kolego manio 123 podziwiam twoją cierpliwość. Lokujesz w swoich postach sporo wiedzy. Obawiam się, że dla niektórych za dużo, na raz. Bo tu jest przykład:
    Cytat:
    Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie ile koników pod maską?
    Walnąłem w poprzednim poście by autor tematu założył reduktor GT i przestał się zadręczać. Bo mi juz go trochę szkoda jak widzę jego dezorientację.
  • Poziom 12  
    mirben nie jestem zdezorientowany tylko czekałem na opinie kto co poleca. Wybrałem Scorpiona GT i myslę że nie bede żałował. jesli to bedzie mało zmienie te wtryskiwacze in tech na magic jet i ma smigać. zauwazyłem ze na benzynie zaczał mi ostatnio falować bo przypuszczam ze przez źle działająca instalacje gazową rozrególował sie ECU Benzyna . po zrobieniu gazu tak jak ma być mysle zrobić reset ECU i wgrać nowa mape jak to robia opisują inne posty. i wtedy przeprowadzić autokalibracje bieg luzem i autko ma latać.
  • Poziom 12  
    w przyszłym tygodniu mam zakładać reduktor scorpion GT i mam pytanie na jaką średnice rozwiercić dysze do wtrysków tych metalowych pojedynczych in tech ??? przypominam że moje autko to BMW E34 2,5l 230km 24v
  • Poziom 26  
    dysze są zależne od:
    -wtrysków
    -ciśnienia
    - w uproszczeniu od silnika który jest jak piszesz podkręcony.
    tylko metoda doświadczalna pozostaje.
  • Poziom 12  
    myślę że gazownik będzie umiał dopasować średnicę dysz. zobaczymy co z tego wyjdzie. w tygodniu zobaczymy . w tej chwili obroty nawet nie trzymają się na ciepłym silniku. szarpie autem podczas jazdy chwilami nie pali na wszystkie gary. okaże się czy problem zostanie rozwiązany czy będe szukał dalej przyczyny.
  • Poziom 26  
    ostatni opis pasuje bardziej do kompletnie wykończonych wtrysków.
  • Poziom 12  
    wymieniłem reduktor na scorpion gt ale dalej obroty szaleją jak im pasuje i chwilami nie pali na wszystkie gary szarpie podczas jazdy zwłaszcza jak nie osiągnie wyższej temperatury . zrobiłem auto kalibrację bieg luzem ale silnik nie pracuje równo i obroty falują aż gaśnie silnik. trzeba będzie jednak wyrzucić te wtryski in-tech i założyć magic jet np i wtedy będę próbował regulować na kompie. jakie dysze zastosować do mojego autka BMW 2,5l 230km do wtrysków magic jet ?
  • Poziom 34  
    Objawy wskazują na uszkodzenie i/lub rozkalibrowanie wtryskiwaczy, może zwyczajnie któryś padł. Z magicami dostawniesz karteluszek z tabelką , przy jej pomocy dobierasz dysze dla nadciśnienia gazu 1 bar . Twój sterownik nawet w tym zakresie jest oryginalny bo nie pokazuje nadciśnienia (czyli ciśnienia w odniesieniu do atmosferycznego) tylko ciśnienie absolutne , tj. o 1 bar więcej niż wszystkie inne znane mi sterowniki.
    W takim razie tabelka ilustruje dobór dysz dla ciśnienia roboczego (napis red) w Twoim "cudownym" sterowniku 2 bar i tyla możesz sobie powiercić. Na początek
    Mały reduktor tomasetto falowanie obrotów na zimnym silniku
  • Poziom 12  
    w programie do dt gas jest pokazane ciśnienie reduktora i w tej chwili mam ustawione 1,3 bara. o jakim kolego ciśnieniu mówisz 2 bar??? wtryskiwacze mam skończone jeden wcale nie działa a pozostałe chwilami też przestają stukać. tego badziewnego dt gas nie zakładałem ja tylko poprzedni właściciel i to na dodatek używaną instalacje roczną też od BMW E34 525 około 196km . i ten co zakładał ta instalacje powinien kopać rowy łopatą a zajmować się montażem gazu.Więc reduktor już założyłem taki jak trzeba tylko teraz wtryskiwacze magic jet i próba kalibracji w programie . mam nadzieje że da się ustawić na tym dt żeby obroty nie falowały i nie gasł mi na każdym skrzyżowaniu. i palił na wszystkie gary a nie na 4 w najlepszym układzie na 5 .
  • Poziom 12  
    mam jeszcze jedno pytanie. jak zamontuję wtryskiwacze magic jet to w programie dt gas system gas tech 600 wybieram typ szyny wtryskowej matrix??
  • Poziom 21  
    polskak203 napisał:
    mam jeszcze jedno pytanie. jak zamontuję wtryskiwacze magic jet to w programie dt gas system gas tech 600 wybieram typ szyny wtryskowej matrix??
    Tak. W wielu sterownikach MJ są podstawiane jako Matrixy i to się sprawdza.
  • Poziom 12  
    witam .
    Wczoraj byłem u gazownika, i wymieniłem wtryskiwacze na magic jet i powiem że teraz na gazie nic mu nie dolega , nie falują obroty nie gaśnie, pali na wszystkie cylindry. po prostu niebo a ziemia. gazownik rozwiercił dysze tych magic jet na 2,2 i oczywiście na koniec kalibracja . teraz jest to co trzeba reduktor scorpion gt i wtryskiwacze magic jet. zobaczę jak pojeżdżę parę dni na gazie jak będzie się sprawował .
    Dzięki wszystkim za pomoc .
  • Poziom 12  
    witam. po wymianie reduktora na scorpion gt i wtryskiwaczy magic jet auto na początku chodziło lepiej . ale to tylko chwilowa poprawa, bo znowu chwilami nie pali na wszystkie cylindry zwłaszcza jak dobrze nie rozgrzeje silnik na benzynie. chwilami jak dodaje mu gazu to coś jak by go przytrzymywało , blokowało.wolne obroty różnie czasem trzymają w normie, ale od wczoraj to zgłupiał całkiem obroty albo spadają że silnik gaśnie albo falują od 700 w dół i na benzynie też zaczął tak samo falować, a od dłuższego czasu nie falował na benzynie , pracował równo. normalnie cyrki się dzieją z tym autem . teraz władowałem ok 1000zł w ten reduktor i wtryski a auto dalej nie jeździ . już nie wiem gdzie szukać pomocy i co tu może być uwalone. jeśli spotkaliście się z takim problemem albo macie jeszcze jakieś propozycje to piszcie . sterownik został ten co był d.t gas system gas tech 500s i wgrany soft na 608s .
    ps, od wczoraj sam się zaczał przełączać z gazu na benzynę podczas jazdy .