Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie załączająca się klimatyzacja w focusie II 1.6 TDCI 2005

damiaszek 06 Paź 2009 16:35 7452 14
  • #1 06 Paź 2009 16:35
    damiaszek
    Poziom 9  

    Witam

    Mam problem identyczny problem jak opisany w temacie Link

    Klimatyzacja manualna po włączeniu zapala diodę na przycisku, silnik lekko podbija obroty. Natomiast nie włącza sprzęgła sprężarki. Obwód klimatyzacji mechanicznie jest sprawny jest odpowiednie ciśnienie i po ręcznym zwarciu wyjścia przekaźnika sprzęgło włącza kompresor i klimatyzacja chłodzi, elektrycznie bezpieczniki całe przekaźnik klimatyzacji sprawny. Na końcówkach włączających przekaźnik mam stałe niezależne od włączenia/wyłączenia napięcie 10.88V. Samochód wrócił już z dwóch i nic z tym nie zrobili, w tym drugim powiedzieli że to może być uszkodzony przekaźnik trójfunkcyjny tylko że nie wiedzą gdzie on się znajduje. W związku z tym poszukuje lokalizacji tego przekaźnika i/lub schematu tej instalacji. Może ktoś już spotkał się z takim problemem i go rozwiązał. Przekaźniki i bezpieczniki znajdujące się jawnie w obu skrzynkach sprawdziłem i są sprawne.

    pozdrawiam
    Damian

    0 14
  • Relpol
  • #2 06 Paź 2009 16:41
    Michu10
    Poziom 32  

    Czujnik ciśnienie zwany presostat

    0
  • Relpol
  • #3 06 Paź 2009 16:42
    damiaszek
    Poziom 9  

    Michu10 napisał:
    Czujnik ciśnienie zwany presostat


    W serwisie sprawdzali czujniki i nabicie klimy i powiedzieli że czujniki są sprawne. A gdzie jest ten czujnik i jak go sprawdzić. Daje sygnał włączony /wyłączony?

    0
  • #4 06 Paź 2009 21:45
    carsmot
    Poziom 19  

    A co ci mowią błędy w silniku i klimatyzacji. Przekaźnik trójfunkcyjny ? Ciekawe gdzie oni coś takiego w Fordzie widzieli .Tam jest wiele zalężności elektronicznych . Wentylator zewnętrzny się załącza ? W tym autku z silnikiem Peugeota jest pewna ciekawostka.

    0
  • #5 07 Paź 2009 06:30
    damiaszek
    Poziom 9  

    carsmot napisał:
    A co ci mowią błędy w silniku i klimatyzacji. Przekaźnik trójfunkcyjny ? Ciekawe gdzie oni coś takiego w Fordzie widzieli .


    Właśnie nie mogli zlokalizować, ale kasy za pół dnia grzebania nie płaciłem

    carsmot napisał:
    Tam jest wiele zalężności elektronicznych . Wentylator zewnętrzny się załącza ? W tym autku z silnikiem Peugeota jest pewna ciekawostka.


    Po dogłębnym szukaniu w sieci też stawiam na uszkodzony wentylator. Jak ciekawostka jest w tym silniku?. Gdzie mogę znaleść przekaźnik od wentylatora, miejsce w skrzynce pod maską jest puste i nie ma wyprowadzeń elektrycznych (chyba jest używane w wersji bez klimatyzacji). A i jeszcze jedno usiłowałem tak zagrać silnik, aby wentylator się włączył, ale się mi nie udało wskazówka tem. nie chce przekroczyć magicznych ok. 90°C. Jak sprawdzić wentylator, gdzie bezpiecznie podać mu napięcie bezpośrednio z aku.

    1
  • #6 08 Paź 2009 08:02
    radekklimat
    Poziom 21  

    przeprowadz diagnostyke komputerowa bo moze masz problem z jakimis błedami w ECU silnika i nie pozwala on właczyc klimy

    0
  • #7 08 Paź 2009 23:58
    carsmot
    Poziom 19  

    W tym autku nie ma tradycyjnego przekaźnika do wentylatora . Na wentylatorze jest moduł który nim steruje i a sygnał do włączenia wiatraczka wychodzi z komputera silnika.
    dlatego pytam o błędy w silniku bo brak komunikacji z modułem wentylatora widać jako błąd i nie pozwoli na włączenie klimatyzacji .

    0
  • #8 09 Paź 2009 10:00
    damiaszek
    Poziom 9  

    carsmot napisał:
    W tym autku nie ma tradycyjnego przekaźnika do wentylatora . Na wentylatorze jest moduł który nim steruje i a sygnał do włączenia wiatraczka wychodzi z komputera silnika.
    dlatego pytam o błędy w silniku bo brak komunikacji z modułem wentylatora widać jako błąd i nie pozwoli na włączenie klimatyzacji .


    Na panelu licznika kilometrów i po podpięciu do komputera błędów brak.

    Czy uszkodzony wiatrak (np. szczotki) powinien dać błąd?
    Czy uszkodzony moduł powinien dać błąd?
    Gdzie na wentylatorze znajduje się ten moduł?
    Czy da się wentylator sprawdzić podpinając do 12V po odłączeniu modułu?

    Nie udało mi się tak zagrzać silnika aby włączył wentylator. Jest jakiś inny sposób na włączenie wentylatora i sprawdzenie go bez demontażu?

    Pozdrawiam
    Damian

    0
  • #9 10 Paź 2009 23:39
    carsmot
    Poziom 19  

    TDCI nie zagrzejesz zeby sie włączył wentylator. Komunikacja z modułem wentylatora jest cyfrowa . Moduł jest na dole wentylatora po lewej stronie. Jakim komputerem go czytasz?

    0
  • #10 13 Paź 2009 09:22
    damiaszek
    Poziom 9  

    carsmot napisał:
    TDCI nie zagrzejesz zeby sie włączył wentylator. Komunikacja z modułem wentylatora jest cyfrowa . Moduł jest na dole wentylatora po lewej stronie. Jakim komputerem go czytasz?


    Nie mam pojęcia jakim, elektryk w warsztacie czytał. Zamierzam zaopatrzyć się w ELM327 , warto?
    Jak będę miał w najbliższym czasie dostęp do kanału to sprawdzę sobie ten moduł i wentylator - chyba tylko to już zostało.

    pozdrawiam
    Damian

    0
  • #11 13 Paź 2009 21:30
    Michu10
    Poziom 32  

    damiaszek napisał:
    carsmot napisał:
    TDCI

    Zamierzam zaopatrzyć się w ELM327 , warto?
    pozdrawiam
    Damian


    Nie warto

    0
  • #12 14 Paź 2009 21:51
    carsmot
    Poziom 19  

    Nie warto !!!! Albo WOW albo IDS . Ponoć jeszcze Solus ale tego nie miałem okazji sprawdzić .

    0
  • #13 02 Maj 2010 17:14
    damiaszek
    Poziom 9  

    Usterka została naprawiona. Uszkodzony był przewód w okolicy wtyczki podłączającej moduł wentylatora.

    Pozdrawiam
    Damian

    1
  • #14 16 Lip 2010 09:40
    lemurrollo
    Poziom 1  

    Mam dokładnie taką samą usterkę (już chyba od roku) dzisiaj sprawdzę wtyczki przy module. Dzięki za wskazówki.

    0
  • #15 27 Cze 2011 19:18
    wojtek11111
    Poziom 10  

    gdzie znajdują się te wtyczki?

    6
  Szukaj w 5mln produktów