Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie załączająca się klimatyzacja w focusie II 1.6 TDCI 2005

damiaszek 06 Oct 2009 16:35 10770 14
  • #1
    damiaszek
    Level 10  
    Witam



    Mam problem identyczny problem jak opisany w temacie Link

    Klimatyzacja manualna po włączeniu zapala diodę na przycisku, silnik lekko podbija obroty. Natomiast nie włącza sprzęgła sprężarki. Obwód klimatyzacji mechanicznie jest sprawny jest odpowiednie ciśnienie i po ręcznym zwarciu wyjścia przekaźnika sprzęgło włącza kompresor i klimatyzacja chłodzi, elektrycznie bezpieczniki całe przekaźnik klimatyzacji sprawny. Na końcówkach włączających przekaźnik mam stałe niezależne od włączenia/wyłączenia napięcie 10.88V. Samochód wrócił już z dwóch i nic z tym nie zrobili, w tym drugim powiedzieli że to może być uszkodzony przekaźnik trójfunkcyjny tylko że nie wiedzą gdzie on się znajduje. W związku z tym poszukuje lokalizacji tego przekaźnika i/lub schematu tej instalacji. Może ktoś już spotkał się z takim problemem i go rozwiązał. Przekaźniki i bezpieczniki znajdujące się jawnie w obu skrzynkach sprawdziłem i są sprawne.

    pozdrawiam
    Damian
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Czujnik ciśnienie zwany presostat
  • #3
    damiaszek
    Level 10  
    Michu10 wrote:
    Czujnik ciśnienie zwany presostat


    W serwisie sprawdzali czujniki i nabicie klimy i powiedzieli że czujniki są sprawne. A gdzie jest ten czujnik i jak go sprawdzić. Daje sygnał włączony /wyłączony?
  • #4
    carsmot
    Level 19  
    A co ci mowią błędy w silniku i klimatyzacji. Przekaźnik trójfunkcyjny ? Ciekawe gdzie oni coś takiego w Fordzie widzieli .Tam jest wiele zalężności elektronicznych . Wentylator zewnętrzny się załącza ? W tym autku z silnikiem Peugeota jest pewna ciekawostka.
  • #5
    damiaszek
    Level 10  
    carsmot wrote:
    A co ci mowią błędy w silniku i klimatyzacji. Przekaźnik trójfunkcyjny ? Ciekawe gdzie oni coś takiego w Fordzie widzieli .


    Właśnie nie mogli zlokalizować, ale kasy za pół dnia grzebania nie płaciłem

    carsmot wrote:
    Tam jest wiele zalężności elektronicznych . Wentylator zewnętrzny się załącza ? W tym autku z silnikiem Peugeota jest pewna ciekawostka.


    Po dogłębnym szukaniu w sieci też stawiam na uszkodzony wentylator. Jak ciekawostka jest w tym silniku?. Gdzie mogę znaleść przekaźnik od wentylatora, miejsce w skrzynce pod maską jest puste i nie ma wyprowadzeń elektrycznych (chyba jest używane w wersji bez klimatyzacji). A i jeszcze jedno usiłowałem tak zagrać silnik, aby wentylator się włączył, ale się mi nie udało wskazówka tem. nie chce przekroczyć magicznych ok. 90°C. Jak sprawdzić wentylator, gdzie bezpiecznie podać mu napięcie bezpośrednio z aku.
  • #6
    radekklimat
    Level 21  
    przeprowadz diagnostyke komputerowa bo moze masz problem z jakimis błedami w ECU silnika i nie pozwala on właczyc klimy
  • #7
    carsmot
    Level 19  
    W tym autku nie ma tradycyjnego przekaźnika do wentylatora . Na wentylatorze jest moduł który nim steruje i a sygnał do włączenia wiatraczka wychodzi z komputera silnika.
    dlatego pytam o błędy w silniku bo brak komunikacji z modułem wentylatora widać jako błąd i nie pozwoli na włączenie klimatyzacji .
  • #8
    damiaszek
    Level 10  
    carsmot wrote:
    W tym autku nie ma tradycyjnego przekaźnika do wentylatora . Na wentylatorze jest moduł który nim steruje i a sygnał do włączenia wiatraczka wychodzi z komputera silnika.
    dlatego pytam o błędy w silniku bo brak komunikacji z modułem wentylatora widać jako błąd i nie pozwoli na włączenie klimatyzacji .


    Na panelu licznika kilometrów i po podpięciu do komputera błędów brak.

    Czy uszkodzony wiatrak (np. szczotki) powinien dać błąd?
    Czy uszkodzony moduł powinien dać błąd?
    Gdzie na wentylatorze znajduje się ten moduł?
    Czy da się wentylator sprawdzić podpinając do 12V po odłączeniu modułu?

    Nie udało mi się tak zagrzać silnika aby włączył wentylator. Jest jakiś inny sposób na włączenie wentylatora i sprawdzenie go bez demontażu?

    Pozdrawiam
    Damian
  • #9
    carsmot
    Level 19  
    TDCI nie zagrzejesz zeby sie włączył wentylator. Komunikacja z modułem wentylatora jest cyfrowa . Moduł jest na dole wentylatora po lewej stronie. Jakim komputerem go czytasz?
  • #10
    damiaszek
    Level 10  
    carsmot wrote:
    TDCI nie zagrzejesz zeby sie włączył wentylator. Komunikacja z modułem wentylatora jest cyfrowa . Moduł jest na dole wentylatora po lewej stronie. Jakim komputerem go czytasz?


    Nie mam pojęcia jakim, elektryk w warsztacie czytał. Zamierzam zaopatrzyć się w ELM327 , warto?
    Jak będę miał w najbliższym czasie dostęp do kanału to sprawdzę sobie ten moduł i wentylator - chyba tylko to już zostało.

    pozdrawiam
    Damian
  • #11
    Michu10
    Level 32  
    damiaszek wrote:
    carsmot wrote:
    TDCI

    Zamierzam zaopatrzyć się w ELM327 , warto?
    pozdrawiam
    Damian


    Nie warto
  • #12
    carsmot
    Level 19  
    Nie warto !!!! Albo WOW albo IDS . Ponoć jeszcze Solus ale tego nie miałem okazji sprawdzić .
  • #13
    damiaszek
    Level 10  
    Usterka została naprawiona. Uszkodzony był przewód w okolicy wtyczki podłączającej moduł wentylatora.

    Pozdrawiam
    Damian
  • #14
    lemurrollo
    Level 1  
    Mam dokładnie taką samą usterkę (już chyba od roku) dzisiaj sprawdzę wtyczki przy module. Dzięki za wskazówki.
  • #15
    wojtek11111
    Level 11  
    gdzie znajdują się te wtyczki?