Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - problem ze wskaźnikiem temperatury i paliwa

06 Paź 2009 21:54 10967 11
  • Poziom 18  
    Witam.

    Golf IV 1,8TDI 2001r. Problem polega na niedziałającym wskaźniku temperatury cieczy chłodzącej, podnosi się tylko jedną kreskę i tak zostaje, niezależnie od temperatury silnika. Wskaźnik poziomu paliwa podnosi się znowu za bardzo tzn zawyża i to znacząco aktualny stan paliwa. Test w VAG-u zegary przechodzą pomyślnie. Temperatura silnika w blokach mierzonych poprawna. Czujnik temperatury wymieniony bez zmian. Odłączenie wtyczki od czujnika temp. powoduje poprawne działanie wskaźnika paliwa. Kable sprawdzone. Podejrzewam uszkodzenie samego licznika. Czy może ktoś potwierdzić moje obawy?

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    Dodam jeszcze że problemy zaczęły się po zamoknięciu i skorodowaniu wtyczki łączącej przewody która znajduje się po lewej stronie akumulatora, zamocowanej przy nadkolu. Efekty były takie że podświetlanie zegarów załączało się samo i nie można było tego w żaden sposób wyłączyć jak tylko przez odpięcie akumulatora. Dodatkowo segmenty wyświetlacza wyświetlały same ósemki i przygasały tak bardzo że ledwo ich było widać. Zapalały się również w sposób losowy kontrolki na liczniku. W tej chwili wtyczka jest usunięta a przewody zlutowane. Wszystkie objawy zniknęły oprócz tych wymienionych w pierwszym poście.
  • Poziom 18  
    podłóż inny licznik na próbę, wszystkiego się dowiesz........ w każdym warsztacie, a jak nie w warsztacie to na szrocie częsci leży taki licznik......

    Dodano po 1 [minuty]:

    poza tym uściślij 1,8 TDI ??? czy może raczej 1,9 TDI ..? :)
  • Poziom 18  
    Tak 1,9 TDI mój błąd...

    Niestety na dzień dzisiejszy nie mam drugiego licznika na podmianę, dlatego stoję w miejscu. Zastanawia mnie jeszcze tylko co ma wspólnego czujnik temperatury cieczy do wskaźnika paliwa? Jest to w jakiś sposób powiązane ze sobą? Jeśli nie, to wszystko wskazuje na uwalone zegary.
  • Poziom 18  
    No i wyjaśniło się... Dorwałem licznik od Passata i po podłączeniu do golfa wskaźniki działają prawidłowo.

    Tematu na razie nie zamykam bo czeka mnie przeszczep tego licznika i w razie problemów będę pisał.

    Jeszcze jedno... Czy nie będzie większych problemów z kodowaniem licznika jeśli będzie posiadał inne numery? Zakładam że uda mi się dostać tego samego producenta czyli MotoMeter ale z numeracją to może być problem.
  • Poziom 18  
    Udało mi się w końcu dostać odpowiedni licznik. Co prawda VDO i od benzyny ale tym będę martwić się później... Jutro zaczynam zabawę z przełożeniem zegarów i tu mała prośba: Nie mam sprzętu który pozwoli na odczytanie pinu nowego licznika przez złącze auta więc odczytałem pamięć 93C86 i pin który mi wychodzi to 7059. Czy któryś z szanownych kolegów mógłby potwierdzić poprawność pinu?

    W załączniku plik bin nowych zegarów
  • Poziom 27  
    Co prawda VDO i od benzyny ale tym będę martwić się później
    ???

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po co kupujesz licznik inny nie taki jak trzeba? ,forsa wywalona w błoto .
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    na co tyle zabawy podaj mase na czujnik paliwa lub temperatury tam ggzie ma bys i na 99% po problemie bo pewnie padła masa czujnikow ze zegarów.
  • Poziom 18  
    Dlaczego w błoto? Numery mają podobne:
    oryginalny - 1J920 805 GX
    nowy - 1J920 805
    To że inny producent to chyba nie ma większego znaczenia.Problem może być w kontrolkach ale to się okaże dopiero po podłączeniu zegarów.

    Dodano po 1 [godziny] 45 [minuty]:

    seba24 napisał:
    na co tyle zabawy podaj mase na czujnik paliwa lub temperatury tam ggzie ma bys i na 99% po problemie bo pewnie padła masa czujnikow ze zegarów.


    Masz na myśli pin 7 - Zacisk 31 (masa czujnika) w złączu licznika 32-stykowym, niebieskim ?
  • Poziom 27  
    jesteś kolego nieświadomy więc nie będe Ciebie uświadamiał ,działaj po swojemu.
  • Poziom 12  
    Myślę też,że powinieneś posprawdzać połączenia masowe to może być prawdo podobna przyczyna tej usterki.
  • Poziom 18  
    Problem już rozwiązany. Rzeczywiście brakowało masy, całkowicie spalony rezystor na płycie licznika. Jenak początkowo i tak miałem zamiar wstawić nowe zegary ponieważ były w lepszym stanie niż moje (popękana i zmatowiona szybka) Z adaptacja nowych nie było większych problemów, pin poprawny, nowe kodowanie przyjęły, kontroli ładnie pogasły, został problem innych tarcz, stare nie pasowały. W zasadzie szło by to przerobić, ale za dużo dłubania cięcia plastików itp. Szybciej i łatwiej okazało się przełożenie przedniej obudowy licznika.
  • Poziom 2  
    Hej. kolego INVECTOR i co było z tym licznikiem bo mi sie zawiesza wskaznik temperatury, a tu chyba cos podobnego