Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf 2 1,3 pełen wtrysk dużo pali

cypis87 06 Paź 2009 22:48 9060 59
  • #1 06 Paź 2009 22:48
    cypis87
    Poziom 8  

    witam posiadam golfa 2 1,3 silnik na pełnym A więc padło sprzęgło mechanik wymieniał to sprzęgło i nie podłączył masy spalił komputer nie wiedział co się stało próbował zapalić auto zalał silnik paliwem paliwo poszło do oleju razem było pięć litrów . ja znalazłem na forum że bez masy pali się komputer kupiłem nowy (też od 1,3 ale nie zgadzały się całkowicie numery )podłączył komputer auto nie miało siły zapalić to je wzioł na hol wywaliło olej odmą pękł wąż bo było za dużo w silniku wymienił olej auto pali ale ma dziwne obroty takie jak zapale go pali na ssaniu sanie wyłączy się schodzi do 1000 tak powinno być a one spadają aż sie kontrolka zapala obroty minimalne silnikiem trzęsie i nagle wskakuja na 1000 obrotów i znowu schodzi tak wciąż auto paliło 7/100 a teraz pali 14/100 pomocy waż na odmie jest ze sztukowany rurka miedzianą..

    0 29
  • #2 06 Paź 2009 23:13
    slowmot
    Poziom 18  

    Po pierwsze zapomniałeś tylko napisać czym różni się ten sterownik silnika od tego który był pierwotnie w aucie.Po drugie-jeśli wierzyć dosłownie twojej relacji, to można odnieść wrażenie że dałeś auto do naprawy rzeżnikowi, a nie mechanikowi. Przy przepalonym sterowniku jest potworny smród paliwa z z wydechu(pompa cały czas pracuje i wtryski otwarte)Każdy mechanik który ma odrobinę oleju w głowie wie natychmiast co się dzieje,twój mechanik najwidoczniej nie wiedział.... A przyczyna była prosta -auto palone na poluzowanej klemie.W konsekwencji upalone są ścieżki w sterowniku czasem leci też CPU .Do sprawdzenia w pierwszej kolejności czujka temperatury silnika. Jak podasz jego oznaczenie to może coś dalej pomożemy.

    0
  • #3 06 Paź 2009 23:14
    oborniczek11
    Użytkownik obserwowany

    Powolną śmiercią mechanik naprawia.
    Czy oby komputer się zgadza :) stanowczo nie.

    0
  • #4 06 Paź 2009 23:32
    goldboyy
    Poziom 11  

    to raczej jednopunktowy wtrysk, wielppunktu chyba w tamtych czasach nie było w golfie 2 -produkowanym do 91.

    nie znam dokładnie tego silnika,ale może sonda lambda się odłączyła-taki kabelek idący do poczatkowej czesci tłumika.
    lub odłaczony jest jakiś czujnik i komputer silnika dostaje złą wartość- ale prawda jest taka, że komputer podczas braku sygnału powinien "podstawić" sobie watrość zastępczą -awaryjną.

    sztukowanie odmy rurką miedzianą w niczym nie przeszkadza, jednak sposoby jakimi naprawia Twój mechanik samochód są wystarczajacą podstawą do zmiany mechanika.

    choć coś czuję,że może byc to jednak komputer-który w innym silniku był dostosowany do innych czujników

    0
  • #5 07 Paź 2009 09:23
    carrot
    Moderator Samochody

    Po pierwsze rozrząd do sprawdzenia
    Po drugie do tego silnika pasują sterowniki 030 906 022 z literami J, K, N i właśnie to oznaczenie literowe jest istotne

    0
  • #6 07 Paź 2009 15:00
    cypis87
    Poziom 8  

    witam taki sterownik miałem i został spalony..:



    a ten kupiłem i założyłem

    Moderowany przez Michu10:

    Podane linki zostały usunięte , regulamin 10.11


    Dodano po 8 [minuty]:

    na obudowie sterownika który został spalony jest kostka taka mała firmy siemens 191905351C
    TZ1 15WK6 102

    a na tym co kupiłem 191905351A
    TZ1 0227100142

    Dodano po 3 [minuty]:

    OZNACZENIE? NUMER SILNIKA TO 10421

    Dodano po 3 [minuty]:

    W KSIĄŻCE SERWISOWEJ ZNALAZŁEM TAKIE COŚ TYP.. 1G1 ZE1

    0
  • #7 07 Paź 2009 15:43
    carrot
    Moderator Samochody

    Nie masz czasem kolego w aucie monowtrysku ?

    0
  • #8 07 Paź 2009 15:55
    cypis87
    Poziom 8  

    kurcze hmm nie wiem jak to sprawdzić/? jest listwa wtryskowa i każda swieca dostaje paliwo

    Dodano po 5 [minuty]:

    taki silnik tylko mój jest zadbany

    Moderowany przez Michu10:

    link został usunięty , regulamin pkt 10.11

    0
  • #9 07 Paź 2009 15:59
    carrot
    Moderator Samochody

    Czyli masz Digifant (Digijet), kupiony sterownik powinien działać prawidłowo
    Zacznij od sprawdzenia rozrządu

    0
  • #10 07 Paź 2009 16:03
    cypis87
    Poziom 8  

    a co tam mogło się stać przeskoczył na pasku? jest właśnie do wymiany już kupione jest wszystko pasek pompa wody .. założyć to tak jak jest teraz czy lepiej usterkę najpierw usunąć..?

    0
  • #11 07 Paź 2009 17:35
    kwok
    Poziom 39  

    skoro masz wszystko do kupione to wymień - może się okaże że pasek jednak przeskoczył
    jeśli po wymianie rozrządu usterka nie zniknie to postaram się pomóc

    0
  • #12 07 Paź 2009 19:14
    cypis87
    Poziom 8  

    a jakie napięcie powinna mieć sonda lambda ?

    0
  • #13 07 Paź 2009 19:47
    kwok
    Poziom 39  

    po rozgrzaniu takie jak większość - powinno "pływać" od ok 0,2V do ok 0,8V
    jeśli silnik zimny to ok 2min po odpaleniu powinno być cały czas ok 0,7V

    0
  • #14 07 Paź 2009 20:19
    cypis87
    Poziom 8  

    a u mnie na zimnym jest nie równo skacze sobie do 0,73

    Dodano po 1 [minuty]:

    może sonde wymienić / mam trzy kable dwa białe i jeden czarny

    0
  • #15 07 Paź 2009 20:35
    ociz
    Moderator Samochody

    Po takiej akcji to nawet korbowody mogą być pogięte, zmień mechanika!

    0
  • #16 07 Paź 2009 21:24
    cypis87
    Poziom 8  

    ale auto pali dusi się lekko ale nadal wyciąga 180/h czyli korbowody chyba są w porządku? nie wiem jestem załamany liczę na wasza pomoc w auto włożyłem sporo kasy należę do klubu vwlkp.pl zloty i te sprawy swap na 1.8 16v jest przewidziany w późniejszym terminie a nie teraz..

    0
  • #17 07 Paź 2009 21:41
    eltron
    Poziom 26  

    Człowieku, opanuj się - Ty swapa chcesz robić na 1.8 16V ?:D przecież nie masz pojęcia o samochodach. Jedź na zlot może ktoś Ci podpowie, skoro nie słuchasz rad.

    1
  • #18 07 Paź 2009 21:52
    cypis87
    Poziom 8  

    JA auta nie uszkodziłem i tez swapu sam nie będe robił proszę mi nie ubliżać..

    0
  • #19 07 Paź 2009 21:52
    ociz
    Moderator Samochody

    cypis87 napisał:
    ale nadal wyciąga 180/h

    Rozbierz licznik, przełóż wskazówkę poniżej kołka(można ją śmiało wyginać) i powinna się zatrzymać na takiej małej kreseczce, jak nie to zdejmij wskazówkę i popraw.
    Żeby naprawdę mógł tyle wyciągać to brakuje mu co najmniej ze 25hp :D

    0
  • #20 07 Paź 2009 22:05
    cypis87
    Poziom 8  

    Eltron to wyraź swoją opinie co dolega mojemu mk2

    Dodano po 11 [minuty]:

    kupiłem takie coś jak modyfikator plus zapewne nie uwierzycie ale auto po tym lepiej chodziło rozkręciłem je do 180/h przecież nie musicie mi wierzyć.. ok temat zamykamy co do maksymalnej prędkości ... problem jest dlaczego tyle pali...!!!

    0
  • #21 07 Paź 2009 23:00
    kwok
    Poziom 39  

    może przez modyfikator
    jeśli napięcie na sondzie pływa tak jak pisałem to powinno być ok
    dobrze byłoby gdybyś podłączył miernik i sprawdził czy napięcie sondy pływa w czasie jazdy
    jeśli tak to albo sonda do wymiany albo masz coś nie tak z kątem wyprzedzenia zapłonu albo np hamulce ci blokują - innego wytłumaczenia nie ma, no może poza jednym - masz licznik który zaniża ilość kilometrów (sprawdź na słupkach przy drodze - są co 100m więc na 2km powinieneś naliczyć 20 a na liczniku powinno przybyć 2km)

    ps. co to za modyfikator że 1.3 wyciąga 180? możesz dać jakąś fotkę na PW? gdzie to się podłącza?

    0
  • #23 08 Paź 2009 18:10
    eltron
    Poziom 26  

    Twojemu mk2 dolega brak odpowiedniej osoby która dobrze się nim zajmie. No ale dobra. Powiem Ci co to mogłoby być. Po pierwsze rozrząd przepierdzielony, bo paliliście go na zaciąg po wcześniejszych przygodach takich, że jak je czytam to siwieją mi włosy na to barbarzyństwo, oczywiście pomimo porad tego nie sprawdziłeś, bo i po co, co nie? Lepiej żeby na forum napisali na 100% w czym tkwi usterka. Ponadto sonda lambda, ponadto sterowanie wtryskiwaczami których masz 4 bo to prawdopodobnie NZ, czego nawet nie potrafisz sprawdzić. Ponadto zawór powietrza dodatkowego, ponadto nieprawidłowy sterownik do tego typu sterowania wtryskami, ponadto czujnik prędkości obrotowej silnika w aparacie zapłonowym. Jeszcze kilka rzeczy mógłbym podać. Ale i tak nie sprawdzisz tego więc nie uważam tego za sensowne.

    pzdr.

    0
  • #24 08 Paź 2009 19:59
    Paweł34
    Poziom 11  

    Witam .Masz racje eltron to kowal ?? był co to auto robił ?? ale mniejsza o to , ja sobie mysle i powiem tak pasek mógł przeskoczyć ale nie musiał sonda ??? też możliwe ale jak pokazuje 0.7 z groszem to też jeszcze nie panika
    może czujnik temperatury silnika do sterowania padł i stąd to wysokie spalanie. pozdrawiam.

    0
  • #25 08 Paź 2009 20:47
    goldboyy
    Poziom 11  

    Jestem bardzo ciekawy rozwiązania tej sytuacji i znalezienia przyczyny.
    Nawet jak odpalisz napisz co było, oczywiście posprawdzaj to co Ci podpowiadamy.

    Ps. lekki (poniżej tony-około 900kg) golf 2 może pojechać no prawie 180- golfy i auta niemieckie maja "długie skrzynie" na trasy. choć katalogowo ma 151km/h
    widziałem osobiscie polówkę 1.0 cupe 4 biegową i zamykała bez problemu 170 czyli prawie tyle co moja honda civic z bardzo krótką 5 biegową skrzynią.

    0
  • #26 09 Paź 2009 08:39
    lukasz506
    Poziom 19  

    Aż mnie dziwi że ludzie dają się naciągać i są tak łatwowierni w jakieś chwyty reklamowe. Jeżeli tak jesteś kolego przekonany o działaniu tego modyfikatora, to proponuję Tobie spuścić olej w swoim mk2 i pojeździć, albo Ciebie wysłać do pracy fizycznej i nie dać Ci nic do picia.

    0
  • #27 10 Paź 2009 00:15
    goldboyy
    Poziom 11  

    olej w silniku 4 suwowym pełni oprócz samrowania także funkcję chłodzącą.
    zadne modyfikatory tej funkcji nie przejmą, gdy spuścimy olej silnik się przegrzeje i ulegnie uszkodzeniu.

    żeby udowodnić skutecznosć takiego dodatku, trzeba było by zrobić kilkanaście prób (aby uśrednić tolerancje błędu) bez modyfikatora i z modyfikatorem. na hamowni, ale nie podwoziowej. przy maksymalnie zblizonych danych: tej samej temperaturze powietrza, wilgotnosci powietrza,tym samym paliwie. z tych prób wyciagnąc srednią.
    potem wmontowac silnik i testowac na drodze. testowanie tego w 2 autach mija się z celem bo nie ma dwóch takich samych silników (rozbiezność nowych to może byc nawet 5% mocy nominalnej)

    Prawda jest taka, że jesli silnik stary który ma gorszą kompresję "uszczelnimy" jego moc moze wzrosnąc na któtki czas, jednak dodawanie tego rodzaju substancji do oleju może powodować zmianę jego parametrów lepkościowych i ryzyko uszkodzenia silnika-choć gdy silnik jest stary nie robi to raczej różnicy, a czasami może poprawić na kilkaset lub niewiele więcej km tzw efekt "brania oleju"

    specyfiki tego typu kosztują znacznie mniej. ja osobiście w zregenerowanie fabrycznych stopów i elementów specjalnie hartowanych powierzchniowo nie wierzę

    ja mówiem o seryjnym golfie i autach zupełnie seryjnych, lecz po prostu prawidłowo wyregulowanych na seryjnej szerokości oponach -po prostu bez przeróbek,ale jednocześnie zadbanych technicznie.

    0
  • #28 10 Paź 2009 11:21
    cypis87
    Poziom 8  

    witam sonda założona inna czujniki temperatury a w poniedziałek wymiana rozrządu. Mam takie pytanie czy można przejść z mineralnego oleju na pół syntetyk? w silniku brak wycieków..

    0
  • #29 10 Paź 2009 13:00
    kwok
    Poziom 39  

    po co chcesz przechodzić?
    nalej dobry mineral - jakić castrol czy mobil1 i będzie latał

    a pozatym chyba te silniki nawet nowe były produkowane do mineralnego oleju

    0
  • #30 10 Paź 2009 17:01
    Paweł34
    Poziom 11  

    witam te silniki mogły pracować na oleju półsyntetycznym mianowicie jak jeździł na mineralnym to bym nie zmieniał . ja jeździłem na mineralnym i miałem zawsze wywaloną uszczelke pod filtrem olejowym która z czasem puszczała olej jak jeszcze silnik nie był rozgrzany po remoncie zmieniłem na półsyntetyk i wszystko ustapiło. pozdrawiam

    0