Witam,
mam nastepujacy problem w samochodzie Citroen C4 Picasso, podczas wrzucania wstecznego auto jakby chwile mysli zanim przestawi lusterka i zaczyna cofac, czasami szarpie, do wymiany byly czujniki parktronica ale po wymianie problem pozostaje. Zaznacze tylko ze po skasowaniu bledow na chwile wszystko wraca do normy, ale pozniej problem znowu sie pojawia. Samochod jest z silnikiem 2.0 oznaczenie RHJ. Wymieniany i przeprogramowywany byl BSS.
Bledy jakie zostaly skasowane to:
usterka trwala
wlaczenie wysokich obrotow wentylatora chlodnicy/ zmienne obroty zwarcie do masy
usterka trwala
przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie blad odbioru funkcji start stop
usterka przemijajaca
przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie brak zadanie przebudzenia glownego albo
usterka trwala
elektrozawor regulacji przeplywu paliwa wydatek paliwa zbyt maly
defekt odlegly
usterka stala
odbior kalkulatora sieci CAN comfort brak lacznosci z BSI albo z klimatyzacja
defekt odlegly
usterka przemijajaca
przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie zadanie przebudzenia niedopuszczalne
Z tego co mi powiedziano w serwisie te dwa ostatnie bledy wracaja. Z tego co juz wyczytalem to magistrala can w citroenach to magistrala szeregowa, czyli rozumiem ze wszystkie urzadzenia sa polaczone w szeregu i wystarczy wada w jednym aby stracic komunikacje z reszta, mam racje? Pytanie czy sa jakies miejsca gdzie np w tych citroenach takie wlasnie braki komunikacji (zasiedziale styki etc) sie pojawiaja? Dodam jeszcze ze wtyki od BSI oraz samo BSI w srodku sprawdzilem i nie widac sladow wilgoci (samochod ma przjechane 15000 tys km). Sprawdzalem rowniez kalkulator ABS, i gniazdo rowniez wyglada na czyste.
Czy ktos ma jakies inne sugestie gdzie szukac rozwiazania problemu gdyz w serwisie nie sa w stanie mi pomoc( kasuja mi tylko bledy a problem wraca)?
Z gory dziekuje za odp
mam nastepujacy problem w samochodzie Citroen C4 Picasso, podczas wrzucania wstecznego auto jakby chwile mysli zanim przestawi lusterka i zaczyna cofac, czasami szarpie, do wymiany byly czujniki parktronica ale po wymianie problem pozostaje. Zaznacze tylko ze po skasowaniu bledow na chwile wszystko wraca do normy, ale pozniej problem znowu sie pojawia. Samochod jest z silnikiem 2.0 oznaczenie RHJ. Wymieniany i przeprogramowywany byl BSS.
Bledy jakie zostaly skasowane to:
usterka trwala
wlaczenie wysokich obrotow wentylatora chlodnicy/ zmienne obroty zwarcie do masy
usterka trwala
przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie blad odbioru funkcji start stop
usterka przemijajaca
przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie brak zadanie przebudzenia glownego albo
usterka trwala
elektrozawor regulacji przeplywu paliwa wydatek paliwa zbyt maly
defekt odlegly
usterka stala
odbior kalkulatora sieci CAN comfort brak lacznosci z BSI albo z klimatyzacja
defekt odlegly
usterka przemijajaca
przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie zadanie przebudzenia niedopuszczalne
Z tego co mi powiedziano w serwisie te dwa ostatnie bledy wracaja. Z tego co juz wyczytalem to magistrala can w citroenach to magistrala szeregowa, czyli rozumiem ze wszystkie urzadzenia sa polaczone w szeregu i wystarczy wada w jednym aby stracic komunikacje z reszta, mam racje? Pytanie czy sa jakies miejsca gdzie np w tych citroenach takie wlasnie braki komunikacji (zasiedziale styki etc) sie pojawiaja? Dodam jeszcze ze wtyki od BSI oraz samo BSI w srodku sprawdzilem i nie widac sladow wilgoci (samochod ma przjechane 15000 tys km). Sprawdzalem rowniez kalkulator ABS, i gniazdo rowniez wyglada na czyste.
Czy ktos ma jakies inne sugestie gdzie szukac rozwiazania problemu gdyz w serwisie nie sa w stanie mi pomoc( kasuja mi tylko bledy a problem wraca)?
Z gory dziekuje za odp