Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kotły 2 f. de Dietricha - OPINIE

dontadek 07 Oct 2009 08:48 34346 22
  • #1
    dontadek
    Level 9  
    Witam,
    Mam pytanie do Państwa, chcę kupić wiszacy kocioł 2 funkcyjny kondensacyjny de Dietricha,(np. MCR II 24/28, MCR II 30/33 ), co sądzicie, czy to dobry wybór? Jakie macie opinie ogólnie na temat kotłów firmy de DIETRICH?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    wie19666
    Level 2  
    Daj sobie spokój, jak bedziesz mial farta i nic Ci sie w nim nie zepsuje to może i bedziesz zadowolony. Jak poznasz serwisantow i ceny częsci zamiennych to sie zalamiesz. Demontuje swój piec i wywalam MCR 24
  • #3
    Moritouri
    Level 15  
    Jak nie masz większych kłopotów, a chcesz je mieć to go sobie kup. A co to? Polskich pieców już nie ma na naszym rynku??? Chcesz mieć spokój? Kup Termeta.
  • #5
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    WYpisujecie koledzy bzdury. Awaryjność MCR-ów jest taka sama jak innych marek ,jedynie częsci nie sa dostępne tak łatwo jak do Termeta- kolega mirrzo coś o tym wie, prawda...A cennik i serwisanci tak samo jak we wszystkich innych firmach.
  • #6
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    serwisant73 wrote:
    ...kolega mirrzo coś o tym wie, prawda...A cennik i serwisanci tak samo jak we wszystkich innych firmach.

    Nic nie wiem na temat części do De Dietricha.
    Jeżeli chodzi o serwis, to wiem tyle, że jest on różny w różnych regionach kraju. Są czarne dziury i nic na to nie poradzimy.
    Kupujący powinien zorientować się o jego dostępność.
  • #7
    systemgaz
    Level 23  
    dontadek wrote:
    Witam,
    Mam pytanie do Państwa, chcę kupić wiszacy kocioł 2 funkcyjny kondensacyjny de Dietricha,(np. MCR II 24/28, MCR II 30/33 ), co sądzicie, czy to dobry wybór? Jakie macie opinie ogólnie na temat kotłów firmy de DIETRICH?


    Urządzenia niemieckiej firmy De Dietrich www.dedietrich.pl pod względem jakościowym są porównywalne z kondesacyjnymi urządzeniami Viessmann, Buderus. Na terenie całego kraju dostępny jest serwis autoryzowany lub fabryczny. Firma DD dostarcza części zamienne wciągu 24 h od zgłoszenia. Podzespoły do urządzeń kondensacyjnych DD są wykonywane z wysoko jakościowych materiałów. Dlatego też cena części zamiennych odzwierciedla koszty materiałów użytych do ich produkcji. Awaryjność urządzeń De Ditrich bez porównania z innymi markami, na korzyść DD. Czasami sumy przeznaczane na naprawy tańszych są o wiele wyższe niż eksploatacja urządzeń np. DD http://www.dedietrich.pl/k08/start.html
    A tak ma marginesie te hasła popieraj swoje są naiwne, ponieważ nawet firma Termet to włoskie perturbacje łączenia i dzielenia się spółek.
  • #8
    Samuraj
    Level 35  
    Nie załamujcie mnie właśnie w zeszłym miesiącu kupiłem MCR 24T i to głownie po pozytywnych opiniach na tym forum.
    Zresztą co ma się popsuć to i tak się popsuje. Równie dobrze może popsuć się Termet jak i Viessmann.
  • #9
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Znawcy branży wiedzą , że deDietrich połączył się z holenderską Remechą. A ta firma była prekursorem techniki kondensacyjnej. Osobiście polecam te kotły!
  • #11
    paczor
    Level 9  
    Co za bzdura. Mam City24 od 3 lat, regularnie robię przeglądy i od czasu do czasu wypytuję autoryzowanego serwisanta o różne duperele i jeszcze się nie zdarzyło, żeby nie miał dla mnie czasu.
    Potwierdzam też, że serwis działa b. sprawnie.
  • #12
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dużo nie znaczy dobrze... Taka dygresja...
  • #13
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    Jednak jest wybór i większa dostępność.
    Jak postąpisz jako klient w woj łódzkim przy DWÓCH serwisantach, jeżeli jeden będzie chory, a drugi ma jeszcze inne serwisy, a Tobie d...a marznie? Masz wybór? Oczywiście jeden - CZEKAĆ
  • #14
    systemgaz
    Level 23  
    Magiczne słowo "serwisant" nie oznacza tylko osób z dyplomem odbytego szkolenia we Wrocławiu. Naprawy może wykonywać każda osoba mająca odpowiednie uprawnienia (gazowe, elektryczne). Jeśli potrzebne będą części zamienne, to można je nabyć u Partnerów Handlowych DD lub w siedzibie De Dietrich lub w sieci.
    Firma DD (jak wiele innych) samodzielnie wyznacza niezbędną ilość autoryzowanych serwisantów na dany obszar plus serwis fabryczny plus inne zakłady instalatorskie. Wypowiedzi o tym jak drogie są podzespoły, niedostępny serwis, są to tylko tendencyjne wypowiedzi konkurencji.
  • #15
    KiweK
    Level 10  
    Witam
    Chcę kupić ten zestaw "De Dietrich kocioł kondensacyjny MCR/II 24 + zas. BS 100" ale najbliższy serwis znajduje sie ok 70km ode mnie no i jestem kropce. Jak myslicie zaryzykować czy szukac czegoś innego z serwisem na miejscu ??
    Czekam na opinie bardzo mi zależy
  • #16
    wie19666
    Level 2  
    Witam, jesli sie zastanawiasz co kupić to poczytaj sobie o moim przypadku, opisalem to jakis czas temy na forum muratora



    ponad rok temu przebijalem się przez to forum, ponieważ chcialem wybrać najbardziej optymalny piec gazowy do mojego domu. Teraz wracam tu ponieważ mam dość ciekawe uwagi w tym temacie, a mianowicie uwagi co do jakości serwisu ,co jak pokazuje mój przypadek ( nie wiem może odosobniony), jest rzeczą niesłychanie ważną.
    Opisze to w skrócie. 28 minie równo rok jak uruchomilem swój piec MCR 24 marki Die Dietrich ( inatalacji oraz uruchomienia dokonał autoryzowany serwis De Dietrich) do początku sierpnia tego roku chodził bez zarzutu, ale nagle wyłączył się. Wezwany serwisant orzekł awarię płyty głównej czyli sterownik pieca, za dwa dzionki wymienił sterownik- piec znów ożył ,ale tylko tydzień i znow zgasł. Ponownie wezwany serwisant dokonał oględzin, wymienił bezpiecznik i ponownie piec pracował ,ale tylko tydzień. Znany serwisant wyjechał w tym czasie na wakacje, tak więc zadzwonilem do szefa serwisu we Wroclawiu, żeby kogoś przyslał w zastępstwie. Po kilku dnaich przyjechal Serwisant orzekł awarię sterownika dopatrzyl się widocznych śladów przepięcia( zmierzył moją instalację elektryczną, wszystko było ok) na plycie głównej oraz widocznych śladów zalania wodą? kondensatem? nie wiadomo. Serwisant pojechał, przekazal sprawę szefowi serwisu. Póżniej dzwoni do mnie i informuje mnie, że nie uzna mi gwarancji, ponieważ to jest napewno moja wina, mojej instalacji itd. w nawiasie ta płyta główna kosztuje ponad dwa tysiące złotych!!!. Szok konsternacja, co zrobić?.Oczywiście ze strony serwisu zero pomocy co do utalenia przyczyny powstania tej awarii ,zero zainteresowania... kupiłeś baranie to się sam martw, tak to teraz ja odbieram. Moja instalacja jest ok Mam w domu wiele urządzeń elektronicznych i nic sie z nimi nie dzieje.Nawet wynająłem elektryka, który sprawdzil mi instalację i jest wszystko ok. Na moją prośbę o pisemne uzasadnienie odmowy o uznanie gwarancji odpisano mi( treść tego pisma w skrócie: nasz produkt jest tak doskonaly, że niemożliwe jest żeby się popsuł z naszej winy), przysyłali mi dopiero końcem września odpowiedź. Ja ze swej strony udałem się do Rzecznika Praw Konsumentów, który napisał im pismo a na odpowiedź czekam do dziś heh serwis ma ciepło pewnie w swojej siedzibie nie spieszy się. Ktoś ma jakąś radę?? kupić za swoją kasę sterownik ( jak z tego badziewia cieknie woda to wydam dwa tysiące i co nowy sterownik??) . Zima się zbliża i nie wiem co robić? zdemontować ten piec kupić nowy a znimi do sądu? ma ktoś podobne doświadczenia?. Jak zejdę na dół do piwnicy i popatrze na tę kupę złomu to mnie szlag trafia, w każdym razie jak kupujesz nowy piec pomyśl o serwisie dobra rada...
  • #19
    KiweK
    Level 10  
    no to chyba daruje sobie tego DD.
    Tym bardziej że dzicko mi sie rodzi i nie moge sobie pozwolic na czekanie w czasie awarii na serwisanta.
    jakiego junkersa polecacie do domu 220m2 stare grzejniki (żeliwne) w miare dobrze docieplony. Kondesacyjny 1-funkcyjny z zasobnikiem ok100l
    pozdrawiam
  • #20
    systemgaz
    Level 23  
    wie19666 wrote:
    Witam, jesli sie zastanawiasz co kupić to poczytaj sobie o moim przypadku, opisalem to jakis czas temy na forum muratora



    ponad rok temu przebijalem się przez to forum, ponieważ chcialem wybrać najbardziej optymalny piec gazowy do mojego domu. Teraz wracam tu ponieważ mam dość ciekawe uwagi w tym temacie, a mianowicie uwagi co do jakości serwisu ,co jak pokazuje mój przypadek ( nie wiem może odosobniony), jest rzeczą niesłychanie ważną.
    Opisze to w skrócie. 28 minie równo rok jak uruchomilem swój piec MCR 24 marki Die Dietrich ( inatalacji oraz uruchomienia dokonał autoryzowany serwis De Dietrich) do początku sierpnia tego roku chodził bez zarzutu, ale nagle wyłączył się. Wezwany serwisant orzekł awarię płyty głównej czyli sterownik pieca, za dwa dzionki wymienił sterownik- piec znów ożył ,ale tylko tydzień i znow zgasł. Ponownie wezwany serwisant dokonał oględzin, wymienił bezpiecznik i ponownie piec pracował ,ale tylko tydzień. Znany serwisant wyjechał w tym czasie na wakacje, tak więc zadzwonilem do szefa serwisu we Wroclawiu, żeby kogoś przyslał w zastępstwie. Po kilku dnaich przyjechal Serwisant orzekł awarię sterownika dopatrzyl się widocznych śladów przepięcia( zmierzył moją instalację elektryczną, wszystko było ok) na plycie głównej oraz widocznych śladów zalania wodą? kondensatem? nie wiadomo. Serwisant pojechał, przekazal sprawę szefowi serwisu. Póżniej dzwoni do mnie i informuje mnie, że nie uzna mi gwarancji, ponieważ to jest napewno moja wina, mojej instalacji itd. w nawiasie ta płyta główna kosztuje ponad dwa tysiące złotych!!!. Szok konsternacja, co zrobić?.Oczywiście ze strony serwisu zero pomocy co do utalenia przyczyny powstania tej awarii ,zero zainteresowania... kupiłeś baranie to się sam martw, tak to teraz ja odbieram. Moja instalacja jest ok Mam w domu wiele urządzeń elektronicznych i nic sie z nimi nie dzieje.Nawet wynająłem elektryka, który sprawdzil mi instalację i jest wszystko ok. Na moją prośbę o pisemne uzasadnienie odmowy o uznanie gwarancji odpisano mi( treść tego pisma w skrócie: nasz produkt jest tak doskonaly, że niemożliwe jest żeby się popsuł z naszej winy), przysyłali mi dopiero końcem września odpowiedź. Ja ze swej strony udałem się do Rzecznika Praw Konsumentów, który napisał im pismo a na odpowiedź czekam do dziś heh serwis ma ciepło pewnie w swojej siedzibie nie spieszy się. Ktoś ma jakąś radę?? kupić za swoją kasę sterownik ( jak z tego badziewia cieknie woda to wydam dwa tysiące i co nowy sterownik??) . Zima się zbliża i nie wiem co robić? zdemontować ten piec kupić nowy a znimi do sądu? ma ktoś podobne doświadczenia?. Jak zejdę na dół do piwnicy i popatrze na tę kupę złomu to mnie szlag trafia, w każdym razie jak kupujesz nowy piec pomyśl o serwisie dobra rada...


    Jak widać z kolegi wypowiedzi, serwis działał poprawnie. Podczas nieobecności jednego serwisanta przyjechał następny. Opinie serwisu wystawiane sa na pismie i takie pewnie kolega otrzymał. Do Federacji Konsumentów należy wziąć pisemne oświadczenia, a nie pobożne zyczenia i własne opinie. Jeśli rzecznik wystąpił (o ile to prawda) o wyjasnienia do De Ditricha, to nie jest mozliwe, żeby nie otrzymał wyjasnienia stron. Jeśli kolega nie zgadza się z opiniami i twierdzi, że przyczyna awarii jest inna niż stwierdzona, nalezy wziąć pisemne opinie stron, powołać rzeczoznawcę np. z Federacji i skierowac sprawę do sądu. Niestety często przyczyną zniszczenia układów elektronicznych urządzeń grzewczych jest wadliwie wykonanie instalacji elektrycznej. Pan elektryk - wykonawca instalacji też powinien wystawić pisemną wiążącą opinię na pismie, a nie mówić że jest wszystko w porzadku.
    Zastanawia, dlaczego kolega nie uporządkuje sprawy, tylko wypisuje na publicznych forach o własnym przypadku.

    mirrzo wrote:
    Pisałem już: Junkers, bo ma najlepszy serwis w kraju. Potwierdzeniem jest wielokrotnie nadana nagroda konsumenta.
    Po prawej stronie u góry http://www.junkers.com/pl/pl/start/


    Nie nalezy pisać, że serwis Junkersa jest najlepszy na świecie, bo też można by tu wypisać kilka "kwiatków-przypadków", ot tak przy kawce...dla śmiechu...
  • #21
    wie19666
    Level 2  
    Quote:
    Zastanawia, dlaczego kolega nie uporządkuje sprawy, tylko wypisuje na publicznych forach o własnym przypadku.


    Masz rację kolego spotkamy sie w sądzie bo pewnie jesteś z firrmy Die dietrich, na pismo od Rzecznika Praw Konsumentów odpowiadacie już cztery tygodnie!!! ,jesli nie zauważyłeś to komunizm się skończyl i mam prawo do pisania na publicznych forach o moim przypadku i będę wszystkich zainteresowanych o wszystkim informował, mam juz inny piec innej marki nie pisze specjalnie jaki, czy jest lepszy gorszy niewiem, za szybko na jakies oceny, najważniejsze że nie spotkam sie już z serwisantami dolnośląskimi De Dietricha
  • #23
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego KiweK -nawet mercedesy się psują. Wyjątek nie może stanowić o całości. Nie ma złotego środka i każda inna marka też może się popsuć w najmniej odpowiedniej chwili.Co do serwisu deDietrich , to działa on podobnie jak wszystkie inne w kraju.Może jest mniej liczny ale zapewniam cię , że wystarczający.
    Myślę że nie ma sensu dalsze dywagowanie w tym temacie. Sam dokonasz wyboru.Temat zamykam.