Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf 4 - poduszka w fotelu

07 Paź 2009 09:48 12410 12
  • Poziom 9  
    Witam
    Mój problem polega na tym , iż w wyniku gwałtownego przesunięcia fotela ( nagłego zerwania połączenia między przewodami w kostce pod fotelem ) zapaliła mi się kontrolka SRS AIRBAG (poduszki). Nie wiem ale prawdopodobnie kostka albo styki w niej są uszkodzone.

    Czy można to jakoś naprawić domowym sposobem tak aby ta lampka zgasła po wykasowaniu błędu? Jak można oszukać komputer nawet jeśli uszkodzony jest przewód?

    Czytałem o wstawieniu opornika 3-5 omów ale nie wiem gdzie go miałbym wstawić :( tam pod fotelem i jak to zrobić :(

    Bardzo proszę o pomoc, gdyż przez taką usterkę nie działa u mnie cały system poduszek.
  • Poziom 30  
    Przylutuj przewód jak masz wtyczkę zepsutą,chyba,że masz wystrzelonego jaśka.
  • Poziom 12  
    Proponowałbym złączyć na krótko(polutować) przewody z fotela i te wychodzące z podłogi bodajże 3.A propo wstawiania opornika nie radzę po co jeżeli masz sprawną poduszkę?to ona przedstawia opór możesz zmierzyć omomierzem między 2 przewodami wychodzącymi z fotela i taki rezystor należy wstawić do kości wychodzącej z podłogi.
  • Poziom 9  
    poducha jest tylko kontrolka świeci - na komputerze pokazało uszkodzenie przewodu lub kostki i teraz nie wiem bo jezeli jest to kostka to ok jakos poradze sobie a jezeli jest to jakis przewod pod poszyciem fotela... i co teraz pruc fotel zeby dojsc do przewodu - wolałbym juz odłączyć całkiem tą poduche i miec spokoj z tą kontrolką....
  • Poziom 12  
    frugoman napisał:
    poducha jest tylko kontrolka świeci - na komputerze pokazało uszkodzenie przewodu lub kostki i teraz nie wiem bo jezeli jest to kostka to ok jakos poradze sobie a jezeli jest to jakis przewod pod poszyciem fotela... i co teraz pruc fotel zeby dojsc do przewodu - wolałbym juz odłączyć całkiem tą poduche i miec spokoj z tą kontrolką....
    Raczej ciężko wyjąć i włożyć poduszke na swoje miejsce bez uszkodzenia poszycia.a kolega podejrzewa że to ta kość przy samej poduszce czy chodzi o tą kość pod siedzeniem?są jakieś objawy to kość pod fotelem się rozsypała?Bodajże to jest tak przy tej poduszce,że jest kość z dwoma pinami ale zabezpieczona przed wypadaniem blaszką więc wątpię żeby się uszkodziła.No i masa do obudowy poduszki (żółty z zielonym czy coś)a kolega mógłby multimetrem pomierzyć oporność między przewodami wychodzącymi z fotela?czy nic on nie wskazuje?(przerwa)

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i te przewody to są w takim oplocie i w dodatkowej izolacji to naprawdę musiałoby się coś poważnego stać żeby się on uszkodził.Możesz kolego bardziej przybliżyć w jakich okolicznościach to się stało? Coś już tam było kombinowane wcześniej?Bo przewody z dużym zapasem są zostawione aby przy przesuwaniu fotela nie uszkodzić przewodów.Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Auto kupione juz z takim stanem czyli z świecącą lampką poduszki. Gość od którego kupiłem powiedział ze sam nie wie od czego to mu powstało - przyją , że mogło to powstać od gwałtownego przesuwania fotela. Dla sprawdzenia byłem na stacji diagnostycznej i tam po podłączeniu do komputera wykazało że poduszka jest ale ze przedów ( lub kostka) jest uszkodzony - podejrzewam że ten przewód w siedzeniu. Jeżeli chodzi o kostkę to nie ma objaw zniszczenia :( no chyba że styki jakieś nie łączą ale tego nie rozpinałem bo nie chce narazie przy tym dłubać. Multimetru nie mam także raczej samemu nie sprawdze przewodó w siedzeniu :(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Radziłbym nabyć multimetr to zaledwie 12zł.a może to jest tylko atrapa poduszki??jedyny najtańszy sposób to spr omomierzem lub ewentualnie rozbiórka fotela.Robiłem to ale nie radze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    A co do mierzenia oporności poduchy omomierzem to odradzam czasem wystarczy 3v i poducha wystrzeli.
    Jakiś tani miernik lub operator miernika może nie do konca byc OK i po robocie.
    A opór poduch to przeważnie 2.5-3 ohm
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Koledzy myślę ze temat trochę przerasta autora tematu, różnego rodzaju podpowiedzi typu polutuj, sprawdż oporność omomierzem mogą się nie koniecznie zakończyć sukcesem ze strony autora, a wręcz przeciwnie jego kalectwem, zatem zakończmy ten temat nie ma on większego sensu, autor niech uda się do fachowca, domowym sposobem nie naprawia sie połączeń air-bag, wymagany odpowiedni zasób wiedzy technicznej.