Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 306 - spalony moduł rezystorów

07 Paź 2009 12:51 2508 6
  • Poziom 2  
    witam
    w peugeocie 306 silnik 1.6 z '94r. (silnik TUJ5) padł nawiew. Okazało się ze spalił się moduł rezystorów.

    Wymieniłem go na nowy, ale po tygodniu nowy także się przepalił i nawiew znowu nie działa. Co może być tego przyczyną.
  • Poziom 39  
    Przyczyna moze byc: zabity filtr kabiny (jesli jest), usterka silnika dmuchawy (za duzy prad), dlawienie powietrza w zespole nadmuchu, wadliwy nowy modul.

    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Motronic, pozrawiam. Spotkalem sie kilka razy ze zwartym komutatorem (zbitym proszkiem ze szczotek). A Ty co sugerujesz? :)
  • Poziom 2  
    Dziękuje

    Czy orientujecie się Panowie jaki bezpiecznik termiczny siedzi w module rezystorów?

    Przeczyściłem silniczek, popryskałem go trochę WD-40 i na próbę chciałbym wstawić w stary moduł nowy bezpiecznik termiczny i spradzić czy się nie spali.
  • Poziom 39  
    Prosze wstawic doraznie zamiast bezp. termicznego kawalek cyny LC60 (tinolu) grubosci ok 1,5mm (zwyczajna gruba cyna lutownicza z olowiem i kalafonia). Jesli nie ma pod reka grubej cyny to mozna skrecic z cienkiej mostek cynowy odpowiedniej grubosci. Nalezy wyciac stary bezpiecznik i wlutowac w to miejsce ok 1,5cm takiej wstawki. Temp. zadzialania takiego cynowego bezpiecznika to ok. 180 st. C
  • Poziom 2  
    Witam. W moim Peugeot 306 był podobny problem z pakietem rezystorów. Nawiasem mówiąc, sam sobie kłopotu narobiłem. Wymontowałem wentylator, aby wyczyścić kanały nadmuchu (w skutek braku filtra naleciało śmieci). Oś silnika trochę opornie się obracała, więc użyłem WD-40. Środek rozpuścił syf który dostał się do łożysk ślizgowych silnika. WD-40 wyschło i silnik stanął. Spalił się wtedy pakiet rezystorów.
    Dodam, że jazda zimą bez nadmuchu na szybę to frustrująca sytuacja.