Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vivaro -czujnik położenia wałka rozrządu

psr2 07 Paź 2009 14:04 9028 6
  • #1 07 Paź 2009 14:04
    psr2
    Poziom 2  

    Witam wszystkich jestem nowy na forum i nie licze od razu na jakiś entuzjazm i grad odpowiedzi ale jak ktoś miał styczność z takim problemem to prosze o podpowiedz. Szukałem na forum ale nie do końca jestem nasycony informacją na ten temat.

    Kolega dał do naprawy Opla Vivaro 1.9dci. Oglnie nie zajmujemy się taką zaawansowaną naprawą jak w tym przypadku bo po prostu nie mamy odpowiedniego sprzętu.
    jechał na wakacje do gruzji i po 2000 tys km auto straciło moc(pierwsze podejrzenia że stało się to przez złą jakość paliwa). na bigu jałowym gdzie pedał gazu jest maksymalnie wciśnięty auto kręci tylko 4100o/min. do 2400 idzie powoli potem jak załapie to 4100 i koniec. Auto w ogóle nie kopci i pali jak powinno. Metodą prób i błędów zaczeliśmy wkładać nowe części( wkładaliśmy nowa i jak dalej było źle to znowu starą) tj: zawór egr(był cały zapchany),zaworek srerujący turbiną, przepływomierz, zawór podciśnienia.Dalej żadnej poprawy. Kolejny krok to wymontowanie ukałdu wydechowego, kolektora ssącego,wydechowego(wszystko zostało oczyszczone), przy okazji wymontowana została turbina i sprawdzona.Dalej bez zmian. Następny krok to BOSCH KTS340 i pojawienie się błedu coś zwiazane z cyrkulacją spalin ale żaden mechanik który to podłączał nie potrafił określić. Próbowaliśmy jeszcze na GOODMANIE ale tam sytuacja wygłądała podobnie. Elektryk przeglądał wszystkie wiązki kablów ale żadnego zwarcia ani nic nie było. Przypuszczenie że komputer źle to wszystko odczytuje i to może być przyczyną ale nie jest pewnym tego a nie bedziemy ryzykowali i kupowali nowego komputera jak nie ma 100%pewności. Narazie stoimy w miejscu jeszcze może czujnik położenia wałku rozrządu?
    Jesli nie uda sie uzyskać informacji to niestety pozostanie serwis.

    Jak ktoś sie spotkał z podobną sytuacją to prosze o jakąśkolwiek pomoc z góry dziękuję.

    Pozdrawiam

    1 6
  • TermoPasty.pl
  • #2 07 Paź 2009 21:09
    jurekk55
    Poziom 35  

    Błędy to jedno a parametry pracy live to drugie.Możesz mieć więcej niż jeden przekłamany parametr.

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 08 Paź 2009 08:09
    psr2
    Poziom 2  

    to co proponujesz?

    0
  • #4 10 Paź 2009 21:33
    jurekk55
    Poziom 35  

    psr2 napisał:
    to co proponujesz?

    Co proponuję??podłącz porządny scaner i jazda popatrz co jest nie tak.

    0
  • #5 10 Paź 2009 21:48
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam. Bez konkretnego sprzętu narobicie się. Podepnij pod Techa i będzie łatwiej. Czy samochód ma fitr DPF?

    0
  • #6 12 Paź 2009 01:03
    auto-krak.pl
    Poziom 14  

    Witam,
    przeczytaj ten temat:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1368675&highlight=

    A teraz pytanie co było naprawiane 20tyś km wcześniej?, czy ten kod błędu daje się skasować jeżeli tak to kiedy się pojawia?
    Następna sprawa o której Jurek wspomniał to dane zczytane z testera podczas testu drogowego i na postoju.
    Prawdopodobieństwo że komputer siadł tak od siebie podczas jazdy jest jak 6 w lotto!,
    komputer analizuje co mu czujniki powiedzą a one albo oszukują albo prawdę mówią, to może sprawdzić tylko doświadczony mechanik.Jeszcze sprawdzenie wtryskiwaczy metodą przelewową proponuje.
    Pozdrawiam

    0
  • #7 13 Paź 2009 08:29
    psr2
    Poziom 2  

    Witam. tak ten kod błędu daje się skasować po czym zrobimy krótką jazde podczas której zaświeci się kontrolka od świec żarowych i wtedy pojawia się błąd. z tego co wiem jak kupił to auto nic nie robił przy silniku tylko skrzynie ktoś mu robił. Test podczas jazdy był robiony i wszystkie parametry wykazują się w normie. Rozebraliśmy jeszcze obudowe paska rozrządu i wydaje sie na pewno za lużny tak więc może to być to? dzisiaj rozbierzemy i zobaczym czy jest wszystko ok. Jak bedzie dobrze to wtedy trzeba się zająć układem paliwowym jak piszecie.


    pozdawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co do filtra dpf to też było rozbierane i jest dobrze.

    3