Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z pompą powietrza wtórnego Vectra x18xe

tabit 07 Paź 2009 15:43 7016 7
  • #1 07 Paź 2009 15:43
    tabit
    Poziom 10  

    Witam
    Pompa zaczeła wyć niemiłosiernie.
    Odłączyłem kostkę i ok jednak głośniej(tykanie jak zawory) zaczął pracować zawór sterujący tą pompą (taki cylinder 5x5cm przyręcony do bloku). Po wyjęciu z tego zaworu cienkiej rurki w której jest podciśnienie zaczeło być cicho. Zatykając rurkę palcem nadal było wszystko ok. Oczywiście wszystko przy zimnym silniku bo potem problem ustaje.

    Z tego co wiem za dużo ekologii w tym urządzeniu nie ma (po lifcie już niemontowane) i chcę się tego pozbyć.

    Pytanie czy jak zaślepię tą małą rurkę to się nic nie stanie?
    Czy może więcej palić, mowa pewnie o 30-90 sek.

    Dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 07 Paź 2009 19:49
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 08 Paź 2009 08:39
    tabit
    Poziom 10  

    Mi "tyka" , dlatego chcę wyjąć tą rurkę i zatkać ją aby np nie ciągneła kurzu wody itd.

    0
  • #4 08 Paź 2009 09:13
    carrot
    Moderator Samochody

    "Tyka" ci, bo słyszysz spaliny cofające się do węża pompy przy otwartym zaworze.
    Zaślep to podciśnienie i problem zniknie

    0
  • #5 08 Paź 2009 11:37
    tabit
    Poziom 10  

    OK. Wkładam w przewód odpowiedniej grubości walec i znowu podłączę rurkę do zaworu.
    O ile nikt nie napisze że podciśnienie coś uszkodzi to zamykam temat.
    Dzięki

    0
  • #6 09 Paź 2009 20:38
    michalziolo1
    Poziom 14  

    Możesz śmiało zdemontować odkurzacz podciśnienie zaślep nie odłączaj zaworu sterującego bo będzie świecił check i po sprawie.

    0
  • #7 12 Paź 2009 11:11
    tabit
    Poziom 10  

    No i stało się.
    Przedwczoraj (dwa dni po odłączeniu kostki) wieczorem po uruchomieniu zimnego silnika i przejechaniu 1 km zapalił się check.
    Wczoraj jeździłem i nie zapalał się. Ale zczytałem błędy.
    0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
    0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l

    Dzisiaj rano w drodze do pracy check.

    Dopiero teraz zaślepiłem rurkę z podciśnieniem i zobacze czy się będzie zapalał. Jeżeli tak to kupię używkę bo nie widzę innego wyjścia.
    Dodam że dwa dni przed pierwszym checkiem dawałem do mechanika na wymianę rozrządu ale to raczej powiązania nie ma.

    Jeżeli będzie dobrze to po 30 uruchomieniach wykasuje błędy?
    PZDR

    0
  • #8 03 Wrz 2012 13:35
    tabit
    Poziom 10  

    Bez odkurzacza jeździłem wiele miesięcy. Po prawie roku znowu go podłączyłem i okazało się że już nie jest tak głośny. Działa tak jak przed awarią, więc tak juz został do teraz.
    Nie pamiętam od kiedy nie mam błędu 0110 bo przypomniałem sobie o nim wracając do tego wątku.
    Natomiast błąd sondy i check (teraz pali sie prawie cały czas) jest do teraz. Na pewno padnieta jest sonda ale to raczej przypadek że akurat wtedy się zapalił.
    Spalanie się nie zmieniło, tryb serwisowy nie przeszkadza bo nie kręcę go do 5000 obr.
    PZDR

    1