Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kominek wymiennik bojler CO układ otwarty

IMEX 08 Oct 2009 00:51 6138 4
    IMEX
    Level 20  
    Jak w temacie.
    Jestem totalnym amatorem w temacie CO, ale lubię pracować i się uczyć.
    Posiadam kupiłem kominek Makroterm 16KW
    naczynie z nierdzewki przelewowe
    2 pompy 25/40
    wymiennik 30 płytkowy o mocy do 38KW :)
    bojler 140 litrów z płaszczem wodnym
    no i oczywiscie instalacja grzejników.
    Oczywiscie jest sterownik,
    a dla bezpieczeństwa przy braku zasilania i gdy staną pompy, to zawór termiczny dopuszczający zimną wodę do kominka, jak sie zagotuje i jak para bedzie śmigać do przelewu.

Mam kilka pytań związanych z instalacją:

1. Gdzie mam wpiąć pompę w obiegu kominek wymiennik bojler,
    tam gdzie wychodzi ciepla woda z kominka i bezposrednio przed wymiennikiem czy na powrocie do kominka?

2. Podłączenie wymiennika i po kolei - wyjście ciepłej wody z kominka - nastepnie filt siatkowy - zawór - wymiennik - z wymiennika do bojlera (i podłączyć tą część do dolnej rury czy do górnej jak wychodzi ciepła woda do kranu) ale namieszałem?

3. Pompa od strony grzejników ma być na powrocie z grzejników czy ma tam wpychać wode czyli na wyjściu z wymiennika.

4. odpowietrznik oczywiscie w najwyższym miejscy na wyjściu z wymienika?

5. dopuszczenie zimnej wody - zawór - gdzie ma dochodzić i tu prosze o propozycje bo nie mam zielonego pojęcia - dotyczy strony grzejników?

6. dopuszczenie zimnej wody - zawór - gdzie ma dochodzić i tu prosze o propozycje bo nie mam zielonego pojęcia - dotyczy strony kominka?

7. naczynie przelewowe oczywiście ma byc nad bojlerem rozumiem - czyli wyżej?