Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes VITO POJ.2,2 108CDI - odcina dodawanie gazu

zlocisty2 08 Paź 2009 08:31 5393 8
  • #1 08 Paź 2009 08:31
    zlocisty2
    Poziom 1  

    Jesli ktos bedzie wiedzial jak jest przyczyna usterki, bedzie dla mnie gość.Zaden mechanik nie wie czemu tak sie dzieje,podpinalem pod 5 komputerów i niby wszystko dobrze.........Przyczyna taka raz na jakies 3 dni podczas codziennej jazdy samochodem w pewnym momencie samochód odcina dodawanie gazu a silnik nadal pracuje ,wciskam nogą pedał gazu a on nic,po 5-10 sekundach odzyskuje sprawnosc pedala gazu i moge znowu dodac gaz .Wymienialem olej,filtry ,po wymianie filtru przez jakies 2 tygodnie bylo dobrze i znowu dupa.

    0 8
  • #2 08 Paź 2009 09:20
    Szuler17
    Poziom 22  

    Może silniczek przepustnicy się zawiesza.

    0
  • #3 08 Paź 2009 09:56
    hackermen
    Poziom 12  

    u mnie w sprinterze dopuki się nie wciśnie sprzęgła to nie wejdzie wyżej niż jakieś 2700 obr/min. Może coś z czujnikiem od sprzęgła? no chyba że się wkręca na wyższe obroty a później przestaje to raczej jakiś inny powód.

    0
  • #4 15 Paź 2009 19:47
    caliberek1
    Poziom 9  

    Mam to samo, choć żadziej, dodatkowo jak dodam gaz do dechy nie przekracza 3000 obrotów i oświeca się edc. Mechanik który mi robił wcześniej komputer powiedział, że trzeba wymienić pedał gazu bo jest uszkodzony i nie ma pełnej mocy i tak czasami się dzieje. Pedał w CDI-ku jest elektroniczny z potencjometrem i pewnie to masz walniete.
    Możesz napisać jaki masz pedał, mam jeden na zbyciu, kupiłem pedał razem z potencjometrem (taki mam w drugim vito 112) a w tym nie podchodzi bo potencjometr jest osobno połączony tylko z pedałem.

    0
  • #5 18 Paź 2009 00:32
    chicken1973
    Poziom 1  

    witam. mam MB VITO 108D i miałem podobny problem. rozwiązanie okazało się banalne. są 2 metody: wyciągasz zbiornik paliwa i porządnie go czyścisz-ma on po drodze sitka które w moim przypadku się pozaklejały i przy dużym poborze paliwa zatykały się kompletnie. po zastosowaniu tej metody problem nie wystąpi do końca życia tego samochodu. druga metoda jest prostsza i najlepiej najpierw ją zastosować- jak zadziała to zrobić pierwszą. otwierasz maskę rozłączasz przewody paliwowe co idą do filtra paliwa za zbiornika, podłączasz pod ten przewód sprężarkę i dmuchasz. u mnie zadziałało i problem od roku się nie powtórzył. wszystkiemu jest winne paliwo wątpliwej jakości lub brak porządnego korka do wlewu paliwa. dmuchać najlepiej przy niskim stanie paliwa, u mnie wyrzuciło kilka litrów przez wlew. pozdrawiam

    1
  • #6 18 Paź 2009 03:38
    Mr.K
    Poziom 24  

    chicken1973 pomiędzy MB VITO 108D a Mercedes VITO POJ.2,2 108CDI jest niewielka różnica i nie są to te literki po 108.

    0
  • #7 20 Paź 2009 23:30
    caliberek1
    Poziom 9  

    108D a 108CDI to tak jakby porównywać malucha z BMW.. 108D klupniesz młotkiem i może pojedzie, kawałek patyka do linki gazu i w drogę, w CDI jak nie masz dobrego mechanika z kompem i odpowiednim programem nie zrobisz NIC!!!

    0
  • #8 21 Paź 2009 13:28
    J23-LUB
    Poziom 13  

    Mam to samo tylko w reno dci i okazało się że padły wszystkie wtryski(przy dodawaniu gazu paliwo szło na przelew a nie na końcówkę na listwie ciśnienie spadało i gasł)Teraz wtryski są w Wawie na regeneracji nowe końcówki i uszczelnienia.Zrób próbe przelewową na wtryskach i samo wyjdzie.A jaki masz przebieg tego auta.

    0
  • #9 19 Lis 2009 15:08
    adriankocon1
    Poziom 10  

    może być także zużytej sprężarki dzięki czemu silnik nie wkręci się na wyższe obroty miałem tak w vito był tylko jeden wielki szum przy około 3000obr a samochód nie miał żadnego odejścia..

    0