Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodge Grand Caravan 3,3 l - 96' - trzeszczy przy pasku help!

telgreg 08 Paź 2009 10:33 1509 1
  • #1 08 Paź 2009 10:33
    telgreg
    Poziom 1  

    Witam Wszystkich, to mój pierwszy post - mam leciwego Dodga Grand Caravana 3,3l prod. 1996 (gaz zwykły). Kupiłem go bo mam małe dzieci i potrzebuję dla nich przestrzeni - zakup był tani ale liczyłem się z naprawami. Wiatrak miał spięty na krótko i poprzedni właściciel powiedział że jest tak dla bezpieczeństwa ale w zimie mogę go rozpiąć i sam się załączy. W październiku zrobiło się trochę chłodniej i postanowiłem go rozpiąć żeby posłuchać cichej pracy silnika. Co prawda nie sprawdziłem stanu wody w chłodnicy w tym dniu ale wcześniej było wszystko ok. Po przejechaniu 3,5 km po mieście (ok. 10 min). Zaczęło mi coś trzeszczeć przy pasku wielorowkowym. Dźwięk wydawał mi się mechaniczny (podobny do tego jak jedzie stary wózek na wsi i trzeszczy mu kółko) ale nie wiedziałem o co chodzi. Przy zwiększaniu obrotów zwiększało się trzeszczenie. Podjechałem pod dom (cały czas bez załączonego wiatraka) - temperatura silnika na zagarach była w normie (taka jak z wiatrakiem) - wyłączyłem motor i usłyszałem syk. Zobaczyłem parę z chłodnicy - ze zbiornicza wyrównawczego ubyło wody - załączyłem wiatrak na krótko i odpaliłem jeszcze na pół minuty żeby się schłodziła chłodnica. Później dolałem wody do chłodnicy i zbiorniczka. następnego dnia pojechałem na wymianę oleju. W trakcie jazdy do mechanika trzeszczenie ucichło ale u mechanika znów się pojawiło. Mechanik powiedział że może być to pasek i np. luz na napinaczu ale trzba to sprawdzić. Ja stwierdziłem że pasek trochę inaczej piszczy. Wróciłem do domu, w trakcie jazdy piszczało - trzeszczało. Wczoraj rano jak wiozłem dziecko do przedszkola nie było piszczenia. Po południu znowu pojawiło się trzeszczenie (silnik był już rozgrzany) i trzeszczało cały czas. Dzisiaj rano jak odpaliłem motor zauważyłem pewną prawidłowość - zaraz po odpaleniu ciasza a jak ciut pochodzi to zaczyna trzeszczeć (czyli po rozgrzaniu kółka?). Według mojej dedukcji (być może to zbieg okoliczności dwóch zdarzeń) - to że wyłączyłem wiatrak mogło spowodować przegrzanie jakiegoś łożyska lub poprostu trzeszczy któreś kółko na pasku ale ich trochę tam jest - może to łożysko alternatora, wspomagania nie wiem - dźwięk jest taki metaliczny (przypomnę - jak trzeszczenie starego łożyska w kole jakiegoś starego wózka). Może ktoś ma pomysł co to może być i jeszcze jedno czy ktoś zna jakiś dobry i niedrogi warsztat na terenie Warszawy? Będę wdzięczy za info i będą prezenty dla dzieci. Pozdrawiam ------------------------------- dopisałem to info 13 października ---------------- kupiłem płyn do wspomagania bo okazało się,że zbiornik jest pusty i myślałem że może pompa wspomagania trzeszczy ale zmiany nie zauważyłem ----------- czytałem też gdzieś na forze że przy polewaniu wodą pasek może cichnąć - zacząłem polewać i rzeczywiście cichnie ale po jakimś czasie np. 2-3 minuty znów zaczyna. Może to napinacz? - jedno kółko to napinające chyba wystaje trochę poza oś i pasek na nim troszkę krzywo idzie - jest to pasek wielorownkowy - chcę teraz kupić preparat do paska może to pomoże na króko jakieś parę dni ale chyba coś będę musiał zrobić z napinaczem? - pozdrawiam i dzięki za poprzednią odpowiedź - proszę o jakiś adres na telgreg(małpa)vp.pl to prześlę jakieś książki dla dzieci

    0 1
  • #2 10 Paź 2009 18:57
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Zdejmij pasek wielorowkowy i pokręć ręką koła czy któreś z nich powinno się wyczuć opór lub minimalne drżenie na dłoni.
    Posprawdzaj wszystkie koła fakt jest tam bardzo utrudniony dostęp.
    Może to być łożysko wentylatora lub napinacza.

    A jeśli masz kogoś z elektroniki to można rezystor naprawić niewielkim kosztem.
    Nowy niestety bardzo drogi.

    http://sklep.asu.pl/product_info.php?cPath=185_193_1015&products_id=1614

    0