Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak załączyć grzanie lusterek VW Sharan 1,9Tdi

08 Oct 2009 19:35 11910 6
  • Level 11  
    Witam wszystkich. Mam pytanie: kiedy grzeją lusterka w Sharanie: jak je załączyć, wyłączyć bądź może kiedy same grzeją. Nie posiadam żadnej instrukcji a niestety nie grzeją a że zbliża się zima przydałoby się to naprawić. Wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 36  
    Sprawdź, czy nie grzeją razem z tylną szybą.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 10  
    Ogrzewanie lusterek załączane są razem z ogrzewaniem tylnej szyby
  • Level 10  
    lub przedniej jesli takowa posiadasz?
  • Level 2  
    Dla uzupełnienia wiadomości dodam tylko, że włączenie ogrzewania tylnej szyby włącza nie tylko ogrzewanie przedniej szyby czy lusterek, ale także uruchamia ogrzewanie spryskiwaczy przedniej szyby.

    Jak sprawdzić czy nasz Sharan/Galaxy/Alhambra ma ogrzewane spryskiwacze? Wystarczy zajrzeć pod maskę. Jeśli wraz z wężykiem poprowadzone są 2 przewody (chyba czarny i brązowy), które "giną" pod wygłuszeniem maski, to najprawdopodobniej mamy auto z podgrzewanymi spryskiwaczami.
    Kostki połączeniowe znajdują się pod tym wygłuszeniem - w modelach MK1 każdy spryskiwacz ma swoją kostkę, więc łatwo można je wymieniać.

    Co do podgrzewanych lusterek to:
    Jak sprawdzić czy mamy podgrzewane lusterka?
    Najprościej jest włączyć ogrzewanie tylnej szyby, odczekać kilka minut, a potem sprawdzić dłonią, czy oba lusterka boczne są ciepłe.
    Można też rozebrać lusterko (co zawsze wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia) i sprawdzić, czy dochodzą do niego 2 przewody.

    Co do lusterek, to z doświadczenia wiem, że bardzo łatwo przestają grzać.
    Jeśli lusterko boczne nie grzeje (a powinno), to po jego rozebraniu możemy sprawdzić woltomierzem, czy dochodzi do niego napięcie ok. 12V.
    Jeśli nie dochodzi, to może przepalony jest któryś z bezpieczników lub np. zaśniedziały styki w kostce znajdującej się przy zawiasach drzwi.

    Jeśli jednak dochodzi owe 12V do lusterka, to nie pozostaje nam nic innego jak sprawdzić lusterko. Możemy to zrobić omomierzem lub jeszcze lepiej multimetrem (większość z nich wyposażona jest w funkcję "piszczka" - jak jest zwarcie, to piszczy). Jeśli pomiędzy dwoma wyprowadzeniami znajdującymi się w lusterku jest zwarcie (lub mała wartość oporności) to nasze lusterko jest sprawne. Jeżeli nie ma przejścia, to niestety musimy kupić nowe lusterko - jeśli chcemy by znów grzało.
    I to chyba na tyle
  • Level 12  
    Jeśli chodzi o dysze spryskiwaczy to podgrzewane są non stop po przekręceniu kluczyka (sprawdziłem). Przekaźnik ogrzewania szyby tylnej i lusterek u mnie znajduje się w pierwszym rzędzie od góry (tak jakby dodatkowym) ,i problem w tym że nie wiem jaki tam wrzucić, wiec może ktoś sie orientuje?
  • Level 11  
    Problem rozwiązany. Okazało się że problem był w samym lusterku, folia grzejna się przepaliła. Po wymianie szkieł wszystko działa. Koszt w sumie nie wielki a wygoda nie tylko w zimie, w deszczu, i jak czasem zaparują podczas jazdy można je szybko odparować. Dziękuję za odpowiedzi i zamykam temat