Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z ladowanie na wolnych obrotach w AUDI

sysia 08 Paź 2009 20:26 3696 9
  • #1 08 Paź 2009 20:26
    sysia
    Poziom 9  

    Witajcie
    ja rowniez mam problem z alternatorem ,na odpalonym silniku na wolnych obrotach (okolo 850 obrotow) ladowanie na klemach aku 13.9V ,wlaczam swiatla mijania, radio,ogrzewanie tylnej szyby pokazuje 13.8V minimalnie spadnie ale trzyma. Nastepnie po zalaczeniu dodatkowych urzadzen( np. el. szyby,wentylatorow chlodzenia silnika,dlugich,przeciwmgielnych) napiecie zaczyna spadac do 12.4V , ale do dodaniu minimalnie gazu napiecie wzrasta do 13.8V . Reasumujac mam wrazenie ,ze alternator zachowuje sie jak pradnica z tym,ze nie zazy zadna kontrolka od ladowania ....
    GDZIE SZUKAC PRZYCZYNY?????
    DODAM,ZE JEST NOWY AKUMULATOR,ALTERNATOR SPRAWDZONY POD OBCIAZENIEM NA STOLE POBIERCZYM-JEST IDEALNY ORAZ NOWY JEST PASEK KLINOWY...
    A MOJE AUTO TO AUDI 80 Z SILNIKIEM 2.6 V6
    POZDRAWIAM

    0 9
  • #2 08 Paź 2009 22:10
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    No ale nie rozumiem o co chodzi?? Czy auta nie da sie rano odpalić? czy sie rozładowywuje, słabo kręci?? przy takich obrotach i takim obciążeniu 13.8 to i tak bardzo dobry wynik. włącz tylko światła i trzymaj go na 3 tys obr jak wejdzie powyzej 14v to nie ma czego szukac :)

    pozdro

    0
  • #3 08 Paź 2009 22:16
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Alternator to nie dojna krowa i ma określone parametry.Jeżeli powłączasz wszystkie elektrożerne odbiorniki to oczekujesz cudów i napięcie zacznie nieznacznie spadać.Cały w tym interes aby racjonalnie gospodarować obciążeniem w aucie.Odpal furke i po odpaleniu niech pochodzi kilkanaście minut bez włączonego obciążenia odbiornikami a następnie na średnich obrotach silnika pomierz napięcie na akumulatorze.Napięcie powinno wynosić w granicach od 14 do 14.5V .Pojemność akumulatora zabudowanego w aucie powinna być zgodna z parametrami jakie przewidział wytwórca samochodu.Jeżeli magazyn prądu jakim jest akumulator będzie pojemnościowo mniejszy od zamontowanego przez producenta to będą się rysować spadki napięcia w instalacji samochodu pod większym obciążeniem.Pojemność akumulatora może być nieco większa pod warunkiem że wchodzi w zabudowę auta.

    0
  • #4 09 Paź 2009 07:53
    sysia
    Poziom 9  

    z odpalaniem i kreceniem jest wszystko ok tyle, ze strasznie przygasaja swiatla jak pisalem wczesniej w momencie zalaczenia wentylatorow do chlodzenia silnika na klemach jest wtedy 12.4V (lecz gdy minimalnie dodam gazu ladowanie wskakuje na 13.9v) po schlodzeniu silnika jak wylacza sie wentylatory ladowanie natychmiastowo wskakuje na 13.9v i swiatla sie rozjasniaja i tak jest w kolko szczegolnie przy jezdzie po miescie. dodam .ze jeden aku juz siadl ...:cry:

    0
  • #5 09 Paź 2009 07:53
    sysia
    Poziom 9  

    z odpalaniem i kreceniem jest wszystko ok tyle, ze strasznie przygasaja swiatla jak pisalem wczesniej w momencie zalaczenia wentylatorow do chlodzenia silnika na klemach jest wtedy 12.4V (lecz gdy minimalnie dodam gazu ladowanie wskakuje na 13.9v) po schlodzeniu silnika jak wylacza sie wentylatory ladowanie natychmiastowo wskakuje na 13.9v i swiatla sie rozjasniaja i tak jest w kolko szczegolnie przy jezdzie po miescie. dodam .ze jeden aku juz siadl ...:cry:

    0
  • #6 09 Paź 2009 12:53
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Zamiast jeżdzić całymi dniami po trasie na światłach mijania,zamontuj sobie światła do jazdy dziennej.Przy zamontowaniu takowych na LEDach oszczędzasz na poborze prądu z aku przy zamontowanych żarówkach 65W nie mniej niż 13A i już oszczędzasz.Wiatraki.Tu już się nie da zaoszczędzić i jak się obydwa włączą to skubną około 27A z aku.Z uwagi na to iż regulatory napięcia mają rozrzut parametrów ładowania,spróbuj wymienić regulator napięcia na taki aby regulator utrzymywał napięcie na aku bez obciążenia na poziomie 14.5V wówczas poprawi sie ładowanie.

    0
  • #7 09 Paź 2009 14:05
    sysia
    Poziom 9  

    a co myslisz o tym,ze aku zachowuje sie jak pradnica czyli na wolnych obrotach pod obciazeniem prad spada,a po dodaniu lekko gazu alternator laduje?:?:

    0
  • #8 09 Paź 2009 14:09
    zezuama
    Poziom 23  

    sysia napisał:
    a co myslisz o tym,ze aku zachowuje sie jak pradnica czyli na wolnych obrotach pod obciazeniem prad spada,a po dodaniu lekko gazu alternator laduje?:?:

    Jak dla mnie to wszytko jest w normie i nie ma powodu do obaw.

    0
  • #9 09 Paź 2009 14:16
    mczapski
    Poziom 38  

    Kolego! Jeśli chcesz zrozumieć problem to poczytaj o alternatorze i sprawa wyjaśni się. Twój alternator zachowuje sie tak został zaprojektowany. Jeśli nie jest tobie obce pojęcie mocy, to przebadaj charakterystykę urządzenia. Wyjdzie z niej, że moc rośnie w proporcji do obrotów. Póxniej zaznajom się kolegą Ohmem, Wattem, Edisonem, Lenzem i podobymi. Maksymalne moce uzyskuje przy ok 10 tys obr/min (alternatora) co pewno odpowiada u ciebie 5 tys/min obr silnika. Więc jeśli włączysz wszelkie odbiorniki to może się okazać, że nawet przy wysokich obrotach bilans mocy elektrycznej może być ujemny. Stąd objawy. Inaczej mówiąc nie bardzo wiadomo, czego szukasz.

    1
  • #10 09 Paź 2009 21:21
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Sądzę iż nasz kolega zakładający temat dostał dobrą lekcję z elektrotechniki samochodowej.Kto pyta nie błądzi.

    0