Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1.4 16v 00r. Falowanie obrotów

09 Paź 2009 15:30 11626 16
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    Mam problem od jakiegoś czasu moja meganka strasznie faluje na obrotach
    Już tłumaczę; podczas jazdy jak wciskam sprzęgło i chcę zmienić bieg to obroty spadają prawie do 0. Kilka razy na trasie jak sprawdzałem to mrygają mi kontrolki STOP i oleju.
    Na postoju obroty falują między 500 a około 800.
    Co może być przyczyną?
    Świece nowe, cewki sprawdzone.
    Dzięki z góry
  • Poziom 30  
    Silniczek krokowy, może któryś z czujników. Warto podpiąć pod komputer
  • Poziom 14  
    Witam, też miałem podobny problem, tylko że teraz to jak dam mu obroty na ok 1500 do 2000 to chwile pochdzi i gaśnie całkiem. Jaka to może być przyczyna i w jaki sposób podłączyć kompa?? Gdzie wogóle szukać kostki??
  • Moderator Samochody
    wlazmen napisał:
    Witam, też miałem podobny problem, tylko że teraz to jak dam mu obroty na ok 1500 do 2000 to chwile pochdzi i gaśnie całkiem. Jaka to może być przyczyna i w jaki sposób podłączyć kompa?? Gdzie wogóle szukać kostki??


    A jakimże to "kompem" dysponujesz?
  • Poziom 30  
    wlazmen napisał:
    w jaki sposób podłączyć kompa?? Gdzie wogóle szukać kostki??


    Domyślam się, że wiesz iż chodzi o komputer diagnostyczny.... kostka powinna być chyba po lewej stronie od kierownicy...przy bezpiecznikach
  • Poziom 9  
    A może tak mylę co z sondą lambda?
    Nie wiecie jakie są objawy gdy nawala?
    Dzięki za podpowiedzi sprawdzę ten silniczek krokowy.
    Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Kolego objawy mogą być różne. Czasem jak uszkodzona jest lambda lub odłączona to bez problemu odpalisz samochód.
  • Poziom 9  
    tomekromanik A może mógłbyś powiedzieć mi gdzie znajduje się ten silniczek krokowy??
    Dzięki
    ps w tym tygodniu podepnę pod kompa dam znać co wyszło.
  • Poziom 30  
    Sinik powinien być umieszczony obok przepustnicy. Jest przykręcony 2 śrubami i podłączony za pośrednictwem kostki na 4 piny. Obudowa silnika powinny być czarna
  • Poziom 9  
    he he szczegółowe informacie dzięki serdeczne sprawdzę.
    Pomęczę cię jeszcze trochę
    Na zapalonym silniku jak wypnę tą kostkę to co powinno się stać?
    Dziękuję i pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Generalnie może zdarzyć się wszystko i nic. Nie powinno odłączać się układów, które są pod napięciem bo można coś upalić (czyt. uszkodzić ). Na silniku krokowym lubią zbierać się zanieczyszczenia. Trzeba wykręcić go i wymyć w np. benzynie ekstrakcyjnej, która szybka odparuje.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    I jak kolego? Ustaliłeś coś?
  • Poziom 9  
    Przepraszam że tak długo.
    Ale muszę ci pogratulować jesteś fachowcem po wyczyszczeniu silniczka silnik ma obroty około 800-900 nie jak poprzednio 600-700
    nie faluje na obrotach i z wysokich nie spada do zera tylko zatrzymuje się tam gdzie powinien.
    Jeszcze raz stokrotne dzięki jesteś wielki hehe
    Pozdrawiam Marek.:D:D:D
  • Poziom 30  
    Cieszę się bardzo, że mogłem pomóc. Na szczęście nie musiałeś wymieniać silniczka :-)
    Polecam się na przyszłość. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    A czy żeby wyjąć ten silniczek muszę odpiąć klemę od akumulatora czy mogę go wyjąć bez rozłączania aku ?
  • Poziom 9  
    Ja osobiście nie odłączałem akumulatora. Nic złego nie powinno się wydarzyć gdyż zapłon jest wyłączony.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    Nie musisz odłączać akumulatora.