Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedesa 124 2,3+ZGAZ BRC nierówne obroty co chwile strzel

merc24d 09 Paź 2009 16:19 6703 17
  • #1 09 Paź 2009 16:19
    merc24d
    Poziom 9  

    [/b] Witam wszystkich serdecznie
    drodzy koledzy błagam o pomoc bo powoli trace nadzieje na sukces
    posiadam od niedawna Mercedesa w124 2,3 z 1992r. auto ma założoną instalacje LPG firmy BRC gdzy go kupiłem trzymał cały czas obroty na poziomie 2 - 3 tyś za cchiny nie chciał zejść niżej , więc od razu udałem się do " Gazoli " po otwarciu maski pan Gazol zaczoł żucać niecenzuralne słowa patrząc na tą instalacje :> doszedł do wniosku że trzeba wymienić reduktor i będzie dobrze ... i faktycznie wymienił ten reduktor i przez 2 dni było dobrze potem merc strzelił ( kichnął ) po tem wogule nie chciał zapalić ... zcholowałem go do warsztatu wymienili świwece kable wysokiego napięcia i całą kopułke i chodził dobrze lecz na nieco ponad 1,5 tyś obr więc za wysoko , po kilku dniach wystrzał się powturzył i znuw zachodzili w głowe co mu jest w końcu w donu sam zdiołem pokrywe filtra powietrza i zobaczyłem że mixer wyrwało i taką klapke co jest pod mikserem wygieło i wbiło do góry wymieniłem to wszystko co było uszkodzone lecz nadal jest problem z odpowiednią regulacją bo jak jest ustawiony na 1tys obr. i tak sobie pracuje to jest wszystko ok dodam gazu wchodzi na wyższe i jest ok a jak wrzucam bieg i chce ruszayć to go szarpie i za chiny ludowe nie przekrocze nim 3 tys obr bo poprostu się nie da nie wchodzi na nie , nie ma mocy , hjak ustawią żeby maił odpowiednią moc to nie zchodzi poniżej 2,5 tyś - 3 tyś obr i co jakl8iś czas strzela

    jednym słowem wyczerpały mi sie pomysły co dalej Bardzo ale to Baaaardzo prosze was drodzy forumowicze o pomoc :) z góry dziękuje za jakie kolwiek odpowiedzi i pozdrawaim wszystkich

    0 17
  • #2 09 Paź 2009 17:05
    slodky
    Poziom 18  

    jeżeli nie masz reduktora min Eco 140kW i elektrozaworu na rurkę fi 8 oraz samą rurkę fi 8 to nie pytaj o regulację. Jest to warunek konieczny by zaopatrzyć twoje cacko w wystarczającą ilość gazu ale nie dla mocy silnika a dla chwilowego zapotrzebowania przy gwałtownym dodaniu gazu. Drugi problem ten z zawieszającymi sie obrotami wiąże się albo z podciąganiem lewego powietrza albo źle wyregulowaną przepustnicą tym bardziej zdeformowaną od strzałów. Nie pamiętam jak wygląda sprawa z regulatorem wolnych obrotów ale jeżeli takowy istnieje to można by zastosować tzw, stabilizator .

    0
  • #3 09 Paź 2009 17:21
    merc24d
    Poziom 9  

    dzięki wielkie udam się z tymi informacjami do mechanika i będziemy patrzec co dalej dziękuje bardzo jeszcze raz i pozdrawiam :)

    0
  • #4 09 Paź 2009 19:46
    fisto
    Poziom 18  

    Mam ten sam silnik jak dotąd żadnych strzałów, warunek dobre przewody nie za 100zł tylko te naprawde droższe.
    1.Ustaw obroty na benzynie(śruba na skos od pokrywy zaworów)
    2.Włóż rękę pod kolektor jest tam gumowy wąż zobacz czy nie jest popękany, lub spadnięty.
    3.Dobre przewody świece odstęp mniejszy niż nominalny, kąt wyprzedzenia zapłonu ustaw na słuch na wolnych obrotach tak żeby pracował możliwie najładniej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam ten sam silnik jak dotąd żadnych strzałów, warunek dobre przewody nie za 100zł tylko te naprawde droższe.
    1.Ustaw obroty na benzynie(śruba na skos od pokrywy zaworów)
    2.Włóż rękę pod kolektor jest tam gumowy wąż zobacz czy nie jest popękany, lub spadnięty.
    3.Dobre przewody świece odstęp mniejszy niż nominalny, kąt wyprzedzenia zapłonu ustaw na słuch na wolnych obrotach tak żeby pracował możliwie najładniej.

    0
  • #5 09 Paź 2009 20:18
    michalziolo1
    Poziom 14  

    Jeżeli dobrze kojarzę silnik to regulacja zapłonu tam nic nie daje ino pogarsza bo pod kopułką nie ma ani przerywacza ani halla jest tylko znak jak wsadzić rozdzielacz i to wszystko. I teraz dla pewności zerknołem do autodaty zapłon możesz jedynie przestawić na module zapłonowym nie na aparacie.

    0
  • #6 10 Paź 2009 17:54
    merc24d
    Poziom 9  

    panowie strasznie dziękuje za rady sprawdzam po kolei wszystko :) i prosze o więcej pomysłów

    1
  • #7 10 Paź 2009 20:44
    kloss72
    Poziom 15  

    michalziolo1 napisał:
    I teraz dla pewności zerknołem do autodaty zapłon możesz jedynie przestawić na module zapłonowym nie na aparacie.

    Nie na module zapłonowy, a na korektorze oktanowym. Znajduje się on po stronie kierowcy pod maską, obok mocowania górnego amortyzatora. Pokrętło z napisami(zielonymi bodajże) i podziałką. Na wyłączonym silniku pociągamy je do siebie i dopiero obracamy. Zalecane ustawienia to "S", a niektórzy dla LPG zalecają "o jeden w lewo od "S" czyli dalsze przyśpieszenie zapłonu. To już należy wypraktykować jak będzie silnik reagował. W książeczce obsługi zresztą jest opisana funkcja korektora. N i S oznaczają paliwa Normal i Super ale obecnie ich liczby oktanowe są wyższe niż w czasach produkcji w124. Dlatego zaleca się ogólnie "S". W Polsce i tak ani benzyna, ani LPG nie sięgają deklarowanych wartości oktanowych....
    Przewody? żadne tam "do LPG". BERU dobrane do modelu i z głowy, świece np.NGK V-line z odstępem dajmy na to 0.7-0.8. Żadnych iluś tam elektrodowych, bo to nic nie wnosi specjalnego, a już na 100% nie kilka iskier na świecy jednocześnie jak czasem czytam... Dbałość o instalację WN co najmniej jak o "dumę mężczyzny":D . Nie zubożona mieszanka LPG! Bo będzie kichał i strzelał bankowo.

    0
  • #8 10 Paź 2009 21:54
    fisto
    Poziom 18  

    NIie piszcie głupot ze nie ma regulacji bo ma ,na kopułce przecież regulowałem, korektor oktanowy też jest i zgadza sie trzeba go troszeczke przesunąć orginalnie kąt wyprzedzenia jest chyba 5 trzeba ustawić około 10 na gazie.Jak jest czujnik halla i kopułka to regulacja zapłonu jest ale w małym zakresie.Napisz co udało ci sie ustawić.

    0
  • #9 10 Paź 2009 22:09
    kloss72
    Poziom 15  

    fisto napisał:
    NIie piszcie głupot ze nie ma regulacji bo ma ,na kopułce przecież regulowałem,

    No i co wyregulowałeś? Myślisz, że u mnie czy w innych z korektorem nie ma kopułki? Można nią sobie kręcić do bólu -ustawia się ją na znaki, aby zgrubnie paluch utrafiał "w cylinder" z zapłonem, a resztę....
    Cytat:
    korektor oktanowy

    W MB wyposażonym w korektor oktanowy nie ma możliwości ustawiania zapłonu kopułką. Opisz jaki efekt dało u Ciebie kręcenie nią. Nie pamiętam dokładnie co jaki krok idzie regulacja zapłonu korektorem ale po to ją założono, by z niej korzystać.
    Mój kolega też się śmiał i "nie gadaj głupot". Otwarłem maskę i "proszę, pokręć sobie". Zaraz mu mina zrzedła, a bujał kopułką jak najęty. W "normalnym" aucie byle ruch kopułką powoduje jakieś zmiany nawet na czuja, pomijając lampę stroboskopową. A tu nic....
    tutaj coś o tym wspomniano

    0
  • #10 10 Paź 2009 22:44
    michalziolo1
    Poziom 14  

    kloss72 napisał:
    fisto napisał:
    NIie piszcie głupot ze nie ma regulacji bo ma ,na kopułce przecież regulowałem,

    No i co wyregulowałeś? Myślisz, że u mnie czy w innych z korektorem nie ma kopułki? Można nią sobie kręcić do bólu -ustawia się ją na znaki, aby zgrubnie paluch utrafiał "w cylinder" z zapłonem, a resztę....
    Cytat:
    korektor oktanowy

    W MB wyposażonym w korektor oktanowy nie ma możliwości ustawiania zapłonu kopułką. Opisz jaki efekt dało u Ciebie kręcenie nią. Nie pamiętam dokładnie co jaki krok idzie regulacja zapłonu korektorem ale po to ją założono, by z niej korzystać.
    Mój kolega też się śmiał i "nie gadaj głupot". Otwarłem maskę i "proszę, pokręć sobie". Zaraz mu mina zrzedła, a bujał kopułką jak najęty. W "normalnym" aucie byle ruch kopułką powoduje jakieś zmiany nawet na czuja, pomijając lampę stroboskopową. A tu nic....
    tutaj coś o tym wspomniano

    a ty fisto przestan się udzielać jeśli masz sam problem z twoim autem a kolega ma racje odnośnie wypowiedzi nie moduł tylko selektor oktanowy a ja źle opisałem tylko nie w tym tkwi problem. Sam kiedyś dałem dupy gdy byłem głupi jak fisto i kręciłem aparatem przy kliencie z lampą w ręce i zero reakcji byłem bliski wymiany (wszystkiego) ale rozsądek wziął górę

    0
  • #11 12 Paź 2009 13:55
    merc24d
    Poziom 9  

    wielkie dzięki panowie prubuje wszystkich waszych zaleceń i rozwiązań ale na razie nic to nie daje pochodzi chwile dobrze ale za jakiś czas obroty znowu windują do 2,5 - 3 tyś i po krutkim przejeździe znowy strzela ... :( jeszcze troche i na złom z Tym pojade bo mam dość , aznajomi mowili kup merca to najlepsze auto , niestety trafiłęm na fatalny egzęplasz w agonalnym jak się okazuje stanie :(

    0
  • #12 12 Paź 2009 21:33
    fisto
    Poziom 18  

    Problemy to chyba wy macie, jak u siebie kręcą kopułko czy gaz czy benzyna to jest reakcja.Ale nie po to tu piszemy zeby się kłucić. Jeszcze jedno co mi przychodzi do głowy, to blokowanie się tależa od wtrysku,albo samej przepustnicy, jeżeli nie ma (lewego powietrza).Z opisu wygląda tak jakby dostawał za dużo powietrza i zubożało mieszankę. Kiedyś pamiętam chyba w suzuki baleno po wystrzale dla gościa wygieło przepustnice w kształt litery V.Zobacz u siebie wszystko dokładnie.

    P.S. W samochodzie nie mam żadnych problemów .no może z ręcznym bo słabo bierze:P

    0
  • #13 12 Paź 2009 22:03
    kloss72
    Poziom 15  

    No to musisz pogrzebać u siebie skoro auto wykazuje reakcje wbrew sugerowanym przez firmę MB. Wiesz co to swap? Bo może ruszenie korektora nic u Ciebie dla odmiany nie daje? Nieważne -Twoja sprawa, a ja już widziałem co najmniej kilkadziesiąt rozgrzebanych MB więc nic mnie nie zdziwi. Dałem linka wyżej do niniejszego forum, są książki "Sam naprawiam w201"(str.124) to możesz zerknąć co się ustawia i jak. A jak ja będę miał problem to oczywiście napiszę.
    Ciągle nie wiemy jaki w aucie jest parownik -ostatnio wróciła" moda na parowniki 100HP do silników ponad stukonnych, często znacznie. Czy ja czegoś nie wiem?

    0
  • #14 15 Paź 2009 21:25
    michalziolo1
    Poziom 14  

    Z tymi reduktorami to racja sam montuje gaz ale jak klienci tłumaczą że jest kryzys a nie chce dołożyć 50zł na wzmocniony reduktor nieważne. Sprawny układ zapłonowy brak zubożenia mieszanki przy dodaniu gazu (oczywiście na benie musi chodzić dobrze) i żadne kable typu sentech tylko górna półka np. BERU wiem że drogie ale wybierz gaz albo tanie kable świece jednoelektrodowe przerwa 0,6mm i żadnych kombinacji przy kącie wyprzedzenia zapłonu

    0
  • #15 16 Paź 2009 18:18
    G555
    Poziom 9  

    pierwsze pytanie, odpala i jeździ na benzynie?

    ja w swoim 124 2,3 też walczyłem z gazem :) gazownicy w większości nie mają pojęcia o tym. Powiem tylko tyle że od 9tys km żadnych strzałów, wcześniej to była porażka. Teraz tylko leję gaz i jeżdżę. Przyśpieszenie bdb jak na gaz. Spalanie 10-11 trasa, miasto 15-16 :) Wcześniej palił nawet 20l gazu w mieście, pod górkę można było zapomnieć o przyspieszaniu.

    Do sedna, jeśli na benzynie też obroty rosną sprawdź zawór powietrza biegu jałowego.

    U mnie jest taka konfiguracja: parownik Lovtec elektronik (wiem, trochę mały ale działa bdb), mikser mam jak na dole na zdjęciu, niektórzy mają typu "czołg" ale u mnie ten sprawdza się bardzo dobrze. I najważniejsza rzecz to stabilizator obrotów minimum, sprawdź czy go masz.

    Regulacja:
    Napiszę tyle co pamiętam jak to robiłem. Bez analizatora spalin. Przełączamy na gaz, jako tako ma to pracować, teraz śrubką w stabilizatorze ustawiamy jakieś obroty (nie pamiętam, czy duże czy małe :)) następnie kręcisz wstępnym naprężeniem membrany (Lovtec i Lovato to plastikowe radełkowane pokrętło) aż bardzo spadną obroty, tzn. już ledwo będzie chodził na wolnych obrotach i odkręcamy bypass czyli mosiężną śrubę na płaski śrubokręt i nią ustalasz obroty jałowe, u mnie to jakieś 900, następnie register, prosisz kogoś żeby trzymał obroty na 3500-4000 i nie ruszał jak będziesz kręcił registrem, może coś pod pedał podłożyć ;) powoli zakręcasz register do momentu aż obroty zaczną spadać i odkręć 1 obrót. Ew. ustaw registrem najwyższe obroty. I tyle. Po tym zabiegu auto nie do poznania :) Jeździ, przyspiesza, wolne bardzo stabilne na gazie.

    Jak słyszę ludzi że 124 i gaz to nie działa to tylko się uśmiecham :)
    Jeszcze jedno, sprawdź szczelność dolotu, czy jakiś pęknięć nie ma, kalosz czy jest cały, jak siedzi w kaloszu ten plastik od spodu i przewód gumowy itp. Jak miałeś strzały to sprawdź przepustnice i tarcze przepływomierza i ew. ustaw.
    Przepraszam na chaotyczny opis, jak coś to pytaj.
    Pozdrawiam.
    mercedesa 124 2,3+ZGAZ BRC nierówne obroty co chwile strzel

    2
  • #16 17 Paź 2009 21:18
    merc24d
    Poziom 9  

    najwiekszy problkem to ten że merc wogule nie pracuje na benzynie :( jak go kupiłem już tak było bo poprzedni głupi właściciel wogule nie jeździł na benzynie , rozgrzebałem pół auta wyczyściłem wszystko co jest związane z bęzyną rdzy brudu i dziaDOSTWA w życiu nie widziałem , wymieniłem kopułke i mam nowe kable świece już załąyłem tylko nie wiem jak odpowiednio podłączyc kable do kopułki :( prosze o pomoc :) chciał bym to jutro zbic wiec zależy mi na odp z Góry dziękuje :)

    0
  • #18 21 Paź 2009 20:52
    michalziolo1
    Poziom 14  

    Szukaj w google Andrzej Matys jedyny mądry od mechanicznego wtrysku nawet przystępny gość ale drogi i wiadomo czemu bo jest jednym z nielicznych ale nawet przez telefon da jakąś radę (wiem bo korzystam) tylko licz się z tym że po wjeździe do niego z 500 zł nie schodzisz ale auto nie do poznania. ps. mechaniczny wtrysk się nie psuje to użytkownik go wykańcza.

    0