Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z pracą silnika w Ursusie C-330

ignacy02 09 Oct 2009 19:00 10015 15
  • #1
    ignacy02
    Level 10  
    witam. mam problem z silnikiem i jego pracą w c-330 rano niechce odpalic nawet z popychu jakby któryś tłok sie zawieszał ale tulejowałem i pierścionki zmieniałem jakies 5 lat temu. Jak juz odpali to chwile cos rzęzi. Daje gazu do oporu a on połowe obrotów ma. I powietrze dmucha jak otworze grzybek od wlewu oleju. prosze o rade.
  • Helpful post
    #2
    1 Marcin
    Level 17  
    Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
  • Helpful post
    #3
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    Witam. Jeżeli wydmuchuje spod korka oznacza to zużycie pierścieni oraz tłoków. Może nawet znacznemu zużyciu uległy cylindry. Podejrzewam, że ciśnienie spreżania jest za małe i dlatego ciężko odpala. Tak jak napisał @1 Marcin, pomiar ciśnienia sprężania wyjaśni sprawę.
  • #4
    rafalrrrrr
    Level 11  
    30 at to chyba nawet te co z ursusa wychodziły tyle nie miały,
    Ciśnienie jak jest poniżej 15 to można się martwić, jak jest 20 to jest good

    Podejrzewam że u kolegi mógł pęknąć pierścień, i jak się źle zatnie, to wtedy nie ruszy.
  • #5
    jaclac26
    Level 15  
    tak czy tak musisz zdjąć głowice i wtedy zobaczysz co się stało
  • #6
    ignacy02
    Level 10  
    jak zaczynałem temat to zdjołem głowice i okazało sie ze uszczelka była przepruchniała a ponadto zawór sprerzynowy który jest na pompie i przepuszcza nadmiar paliwa z pompy do zbiornika był stary i nie spełniał swojej funkcji. zrobiłem i myslałem ze bedzie dobrze. no i było całe lato dobrze a teraz jak troche chłodniej to znów nie chce palic rano. ojciec mówi ze on zawsze był taki i tego niezmieni. ale morze ktos ma jakiś pomysł?
  • #7
    mczapski
    Level 39  
    Samą dyskusją nic nie zrobimy. Musisz dokonać pomiaru ciśnienia w cylindrach. Skoro kombinowałeś z głowicą to może luzy zaworowe niewłaściwe? Trochę trudno ocenić twoje stwierdzenie, że dmucha powietrze z korka. Spodziewałbym się oparów oleju lub nawet oleju. Ponadto z racji, że widać twoje niewielkie doświadczenie w sprawie proponowałbym zainteresowanie sprawą kogoś, kto już miał do czynienia z takim silnikiem.
  • #9
    ignacy02
    Level 10  
    zawory ustawiałem pod okiem znajomego mechanika a on palic nie chce tylko rano a potem nawet jak troche ostygnie to zaskakuje odrazu. no ale postaram sie zrobic pomiary cisnienia.
  • #10
    rafalrrrrr
    Level 11  
    sprawdź pompę paliwa i końcówki, jak by zimny nie chciał odpalić, to wtedy obstawiał bym pierścienie itd. a ty masz na odwrót
  • #11
    basia2904
    Level 1  
    witam mam problem z silnikiem ciągnika c-330.odpala na dotyk ale po odpaleniu kopci białym dymem jest slaby z wydechu idzie czasami ogień i sobie dziwnie pucha.była regenerowana głowica wymieniane wtryski oraz filtry paliwa a poprawa była tylko chwilowa co można jeszcze sprawdzić by usunąć usterkę pyta Jacek
  • #13
    ja-kenaj
    Level 26  
    Myślę, że wieszają ci się zawory.
  • #14
    tomek130
    Level 22  
    simson51s wrote:
    To raczej wina nieszczelnych zaworów bo pierscionki nie mają nic do przedmuchów przez wlew oleju. Co innego w c360 bo tam olej wlewa się bezpośrednio do bloku silnika ale w c330 olej jest wlewany na głowicę.


    Bzdure Pan napisałeś, szłyszał pan o wentylacji skrzyni korbowej ??
  • #15
    rafalrrrrr
    Level 11  
    Wiem że już minęło trochę czasu, ale może potomni będą mieli podobny problem.

    Basia masz zbyt wczesny zapłon, przekręć go na kole od pompy

    Przepróchniała uszczelka, raczej mało w tej sprawie ma do czynienia, ponieważ przy tulejach o ile się nie mylę są miedziane.
  • #16
    witek20010
    Level 11  
    Tak z ciekawości może mi ktoś odpisze.

    Jakby nie chciał zapalić i były pierścienie lub tuleje zużyte to chyba powinien brać olej a co za tym idzie kopcić na niebiesko? No chyba że kopcił ale nikt tutaj tego nie napisał.