Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z pracą silnika w Ursusie C-330

09 Paź 2009 19:00 9415 15
  • Poziom 9  
    witam. mam problem z silnikiem i jego pracą w c-330 rano niechce odpalic nawet z popychu jakby któryś tłok sie zawieszał ale tulejowałem i pierścionki zmieniałem jakies 5 lat temu. Jak juz odpali to chwile cos rzęzi. Daje gazu do oporu a on połowe obrotów ma. I powietrze dmucha jak otworze grzybek od wlewu oleju. prosze o rade.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Witam. Jeżeli wydmuchuje spod korka oznacza to zużycie pierścieni oraz tłoków. Może nawet znacznemu zużyciu uległy cylindry. Podejrzewam, że ciśnienie spreżania jest za małe i dlatego ciężko odpala. Tak jak napisał @1 Marcin, pomiar ciśnienia sprężania wyjaśni sprawę.
  • Poziom 11  
    30 at to chyba nawet te co z ursusa wychodziły tyle nie miały,
    Ciśnienie jak jest poniżej 15 to można się martwić, jak jest 20 to jest good

    Podejrzewam że u kolegi mógł pęknąć pierścień, i jak się źle zatnie, to wtedy nie ruszy.
  • Poziom 14  
    tak czy tak musisz zdjąć głowice i wtedy zobaczysz co się stało
  • Poziom 9  
    jak zaczynałem temat to zdjołem głowice i okazało sie ze uszczelka była przepruchniała a ponadto zawór sprerzynowy który jest na pompie i przepuszcza nadmiar paliwa z pompy do zbiornika był stary i nie spełniał swojej funkcji. zrobiłem i myslałem ze bedzie dobrze. no i było całe lato dobrze a teraz jak troche chłodniej to znów nie chce palic rano. ojciec mówi ze on zawsze był taki i tego niezmieni. ale morze ktos ma jakiś pomysł?
  • Poziom 39  
    Samą dyskusją nic nie zrobimy. Musisz dokonać pomiaru ciśnienia w cylindrach. Skoro kombinowałeś z głowicą to może luzy zaworowe niewłaściwe? Trochę trudno ocenić twoje stwierdzenie, że dmucha powietrze z korka. Spodziewałbym się oparów oleju lub nawet oleju. Ponadto z racji, że widać twoje niewielkie doświadczenie w sprawie proponowałbym zainteresowanie sprawą kogoś, kto już miał do czynienia z takim silnikiem.
  • Poziom 9  
    zawory ustawiałem pod okiem znajomego mechanika a on palic nie chce tylko rano a potem nawet jak troche ostygnie to zaskakuje odrazu. no ale postaram sie zrobic pomiary cisnienia.
  • Poziom 11  
    sprawdź pompę paliwa i końcówki, jak by zimny nie chciał odpalić, to wtedy obstawiał bym pierścienie itd. a ty masz na odwrót
  • Poziom 1  
    witam mam problem z silnikiem ciągnika c-330.odpala na dotyk ale po odpaleniu kopci białym dymem jest slaby z wydechu idzie czasami ogień i sobie dziwnie pucha.była regenerowana głowica wymieniane wtryski oraz filtry paliwa a poprawa była tylko chwilowa co można jeszcze sprawdzić by usunąć usterkę pyta Jacek
  • Poziom 26  
    Myślę, że wieszają ci się zawory.
  • Poziom 22  
    simson51s napisał:
    To raczej wina nieszczelnych zaworów bo pierscionki nie mają nic do przedmuchów przez wlew oleju. Co innego w c360 bo tam olej wlewa się bezpośrednio do bloku silnika ale w c330 olej jest wlewany na głowicę.


    Bzdure Pan napisałeś, szłyszał pan o wentylacji skrzyni korbowej ??
  • Poziom 11  
    Wiem że już minęło trochę czasu, ale może potomni będą mieli podobny problem.

    Basia masz zbyt wczesny zapłon, przekręć go na kole od pompy

    Przepróchniała uszczelka, raczej mało w tej sprawie ma do czynienia, ponieważ przy tulejach o ile się nie mylę są miedziane.
  • Poziom 11  
    Tak z ciekawości może mi ktoś odpisze.

    Jakby nie chciał zapalić i były pierścienie lub tuleje zużyte to chyba powinien brać olej a co za tym idzie kopcić na niebiesko? No chyba że kopcił ale nikt tutaj tego nie napisał.