Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opracowanie schematu elektrycznego napędu bramy.

castil 09 Oct 2009 20:51 9563 10
    castil
    Level 2  
    Witam!
    Szanowni Panowie i Panie bardzo proszę o pomoc w opracowaniu schematu elektrycznego napędu silnika odpowiedzialnego za otwieranie i zamykanie bramy dwuskrzydłowej. Z uwagi na to, że jestem inżynierem mechanikiem bardzo proszę o "przejrzyste" posty.
    Założenia:
    Brama jest dwuskrzydłowa w skrajnych położeniach znajdują się wyłączniki krańcowe.
    Silnik trójfazowy 0,37kW z mechanicznym reduktorem obrotów
    Sterowanie prawo/lewo odbywa się podczas wciśnięcia przycisku dodatkowo kaseta sterująca ma być wyposażona w wyłącznik wyposażony w kluczyk oraz wyłącznik awaryjny (grzybek).
    Uwaga: Sterowanie napędu odbywać się musi napięciem max 24V (wymóg inwestora)
    W opcji sterowanie pilotem ale to chyba temat na oddzielny post.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrzwiam:
    Andrzej Kastilski
    [/b]
    tom71
    Level 19  
    Witam! Ostatnio robiłem sterowanie do takiej bramy z wykorzystaniem sterownika "BRAMSTER" . myślę, że spelni pana oczekiwania, ale wystarczy wpisać sterowanie bramy np. dwuskrzydłowej i przycisk "szukaj" i mamy sporo materiałów na tym forum dotyczących tego tematu. Służę pomocą w razie czegoś. Pozdrawiam.
    adamjur1
    Level 41  
    A cóż to za inwestor - nie można zastosować typowego napędu?
    Nie bardzo wyobrażam sobie skonstruowanie tu na forum napędu zawierającego wszystkie niezbędne moduły
    - system zabezpieczeń fotokomórkowy
    - miękki start
    - hamownanie
    -nadzór nad prądem i wyłączanie po trafieniu na przeszkodę,
    -przerwanie zamykania w przypadku wejścia obiektu w zasięg fotokomórek, otwarcie i ponowne zamknięcie po np 20 s ( jak już jest "czysto")